نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

آخرین جزییات درباره جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری

  • کد خبر: ۱۹۸۰۶۰
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
آخرین جزییات درباره جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به استخدام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کشور، گفت: پیگیر جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به مشکل جذب ۲ هزار و ۵۰ نفر ازافرادی که در آزمون استخدامی آموزگاری کشور پذیرفته شد‌ه‌اند، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی پیگیر حل مشکلات این افراد است.

وی با بیان اینکه این افراد در آزمون کتبی استخدامی آموزگاری کشور قبول شده‌اند، اما در مصاحبه مربوط به جذب موفق نبوده‌اند، تصریح کرد: وقتی از طرف وزارت آموزش و پرورش جذب نیرو از طریق تکمیل ظرفیت اعلام شد، اولویت جذب با پذیرفته شده‌گان آزمون آموزگاری بودند، اما این اولویت مورد ایراد دیوان عدالت اداری قرار گرفت و عنوان کرد، چون فراخوان جدید است، باید تمام نیرو‌ها شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی با تغییر منطقه خود شانس قبولی بالاتری پیدا کردند و جذب شدند. البته ممکن است از طریق فراخوان ۲ هزار و ۵۰ نفر وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند در حقیقت هنوز گزینش قطعی نشده که بگوییم پذیرفته شدند.

وی اظهار کرد: ما پیگیر جذب این ۲ هزار و ۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری در وزارت آموزش و پرورش هستیم این افراد دارای صلاحیت در آزمون قبول شده‌اند تنها در مصاحبه آن هم در موضوعات مهارتی رد شده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش هم هنوز به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده است، بیان کرد: امیدواریم در جلسه‌ای که با سازمان اداره استخدامی داریم، راه حلی پیدا کنیم. ما به وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی گفتیم اگر در حوزه آزمون مهارتی ایرادی به این افراد هست است، کسی که تازه وارد آزمون شده و از طریق ماده ۲۸ می‌خواهد وارد سیستم شود و شاید هم به تازگی فارغ‌التحصیل شده، چندان تجربه کاری ندارد بنابراین می‌شود دوره مهارتی برای آن‌ها برگزار کرد و بعد وارد فرایند آزمون جذب شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: از سازمان امور استخدامی درخواست داریم برای فراخوان جدید به موقع اقدام کنند تا مجدد به شرایط سال تحصیلی و این مشکلات برخورد نکنیم.

فلاحی با بیان اینکه اکنون پیگیر حل مشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگاری کشور بوده‌ایم و امیدواریم آموزش و پرورش از ظرفیت موجود آن‌ها استفاده کند. اظهار کرد: طبق پیگیری‌های ما قرار است بهمن یا اسفند فراخوان جذب انجام گیرد و پذیرفته‌شدگان آزمون می‌توانند مجدد شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاران، ادامه داد: از بین این ۲ هزار و ۵۰ نفر حدود یکصد نفر آن‌ها در استان همدان هستند، متاسفانه قبلا ًدر جذب معلمان در استان همدان اتفاقات خوبی رخ نداده که همین موضوع مشکل‌ساز شده است. طی دو دوره اخیر استان‌های همجوار ۲ هزار نفر جذب کردند، اما همدان ۵۰۰ نفر جذب کرده و این بار نیز از سهمیه ۶۰۰ نفر تقریبا ۴۰۰ نفر جذب شدند و ۲۰۰ نفر هم جذب نشدند.

در سال‌های اخیر آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت هماهنگ با سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به اشتغال در حیطه معلمی و مدرسی از طریق شرکت در این آزمون و در صورت رسیدن به حد نصاب قبولی می‌توانند در این سازمان و در شغل مورد علاقه خود استخدام شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->