پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

همه ضرر کردند به‌جز یک دلال!

  • کد خبر: ۱۹۸۱۱
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
همه ضرر کردند به‌جز یک دلال!
تحلیل محمدرضا مهاجری از ماجرای جعفری و سرلک که این روز‌ها با شکایت نساجی برای شهرخودرو دردسرساز شده است
مرتضی اخوان - علیرضا حقیقی پس از پیروزی ۳ بر صفر نساجی مقابل ماشین‌سازی می‌گوید: «این پیروزی زحمت کادر فنی قبلی به‌خصوص رضا مهاجری است.» سنگربان اسبق تیم ملی که در جام جهانی ۲۰۱۴ بار‌ها مقابل ستارگان آلبی‌سلسته از دروازه ایران دفاع کرد، بعد از پیروزی ۳ بر صفر نساجی مقابل ماشین‌سازی، تمام این برد را متوجه رضا مهاجری می‌داند، سرمربی مشهدی مستعفی قائمشهری‌ها که بعد از ۲۰ هفته، به دلیل آنچه مشکلات جسمانی و بیماری بیان شد، از جمع مازنی‌ها جدا شد. مهاجری که فصل پر‌فراز‌و‌نشیبی را در نساجی سپری کرده، حالا به استراحت و تعطیلات رفته است تا فرصتی دوباره و هدایت تیمی دیگر در فوتبال کشور. او از آن دست مربیانی است که در میان بازیکنان و تماشاچیان از محبوبیت بسیاری برخوردارند. مهاجری در قائمشهر هم بار‌ها با وجود شکست‌های تلخ، از سوی تیفوسی‌های ورزشگاه شهید وطنی حمایت شد تا جایی که قاب دراماتیک اشک‌های او بعد از شکست سنگین ۴ بر صفر برابر تراکتور و تشویق یک ورزشگاه هنوز در یاد‌ها مانده است. محمدرضا مهاجری حالا در گفتگو با شهرآراورزشی حقایق تلخی را از پشت پرده جدایی سرلک و جعفری از جمع مازنی‌ها و حضورشان در شهرخودرو به زبان می‌آورد.

*از داستان جدایی پرحرف‌وحدیث جعفری و سرلک و پیوستنشان به شهرخودرو شروع کنیم. این قضیه خیلی شما را اذیت کرد؟
- مشکل اینجا بود که آن‌ها به تیمی رفتند که من به آن تعلق خاطر داشتم و خاطرات خوبی در مشهد داشتم. خیلی‌ها حرف درآوردند که مهاجری این ۲ را فرستاده است شهرخودرو تا خودش هم با جدایی گل‌محمدی به مشهد برود. حرف و حدیث‌هایی که کار ما را سخت کرد.

* از این ۲ بازیکن ناراحت هستید؟
- ببینید، شاید من از حق خودم بگذرم، اما باشگاه نمی‌‎گذرد. این عزیزان زمانی از تیم جدا شدند که مشکلات مالی حل شده بود. کاش یک هفته به باشگاه فرصت می‌دادند. اگر پولشان را نمی‌گرفتند، من خودم برایشان برگه فسخ می‌گرفتم.

* فکر می‌کنید پیشنهاد مالی شهرخودرو به آن‌ها بهتر بود؟
- یقینا همین‌طور است. فقط می‌خواهم بگویم یک دلال که همه هم او را می‌شناسند هم به تیم ما لطمه زد، هم به شهرخودرو، هم به شخص مهاجری و هم به این ۲ تا بچه. الان کسانی که این بچه‌ها را به جدایی از نساجی تحریک کردند، خودشان را قایم کرده‌اند. آن‌ها باید جواب‌گو باشند. چرا شهرخودرو در حساس‌ترین مقطع باید چنین حکمی بگیرد؟ چرا یک نفر اسمی از آن دلالی نمی‌آورد که آینده این بچه‌ها را خراب کرد؟ در همان مقطع بار‌ها می‌خواستم حمیداوی را پیدا کنم و با او صحبت کنم بگویم: این کار را نکن. این به نفع هیچ‌کس نیست. اما آقایان نگذاشتند با حمیداوی تماس بگیرم. حمیداوی جواب تلفن را نمی‌داد. شاید فکر می‌کرد من دنبال چیز دیگری هستم.

* یعنی دامی که یک دلال پهن کرد همه را نابود کرد؟
- افرادی که این دام را پهن کردند امروز باید بیایند پاسخ‌گو باشند. افکار عمومی باید این مسئله را مطالبه کند که چه کسانی باعث شدند همه ضرر کنند.

* حالا اگر به گذشته برگردید، از اینکه نساجی را انتخاب کردید پشیمان نیستید؟
- شغل ما همیشه پرچالش است. همان موقع یک تیم لیگ‌یکی و ۲ تیم لیگ برتری هم به من پیشنهاد داده بودند، اما من نساجی را به خاطر عشق و چالش هوادارانش انتخاب کردم. کار را هم خوب شروع کردیم، اما متأسفانه واگذاری‌های مالکیتی شروع چالش‌های ما در نساجی بود. شاید اگر آن مقطع در ابتدای فصل تیم را رها می‌‎کردیم، امروز اثری از نساجی نبود. کادر فنی و سرپرستی آن موقع ازخودگذشتگی کردند. شاید اگر اول فصل به تیم دیگری می‌رفتم از حیث اقتصادی و سلامتی خیلی به نفعم بود، ولی وقتی آدم به عقب برمی‌گردد و می‌بیند به خاطر برخی از مسائل روی اصولش ایستاده است راضی خواهد بود.

* می‌توانستید در تبریز بمانید. ترک تبریز و رفتن به قائمشهر درست بود؟
- حقیقت این است که در شروع، مشکلی نداشتیم. وقتی من به مازندران رفتم همه‌چیز درست بود، اما حین بستن قرارداد با بازیکنان، یکباره مالکیت تیم تغییر کرد و تیم را به افراد دیگری واگذار کردند. کار سخت شد و نتوانستیم آن‌طور که می‌خواستیم تیم ببندیم. با وجود این، تیم ما فوتبال خوبی بازی می‌کرد. این را من نمی‌‎گویم. به اذعان مردم و کارشناسان، نساجی از تیم‌هایی در لیگ برتر بود که فوتبال زیبایی ارائه می‌دادند. باز با تغییر مالک جدید، انتظار داشتیم شرایط در نیم‌فصل دوم بهتر شود و خیلی امیدوار بودیم که تیم بتواند در مسیر موفقیت گام بردارد، اما متأسفانه در نیم‌فصل آن اتفاقات افتاد و ۳ بازیکن ما با وسوسه رفتند و خیلی کار ما را خراب کردند.

* و جذب بازیکن در نیم‌فصل هم خیلی سخت است.
- دقیقا همین است. در نیم‌فصل بازیکن آماده و خوب کم پیدا می‌شود. ما هم در جذب بازیکنان جدید که به کارمان بیایند کمی مشکل داشتیم و این ما را اذیت کرد.

* اولین استعفای شما با ورود مالک جدید، همان ابتدای فصل بود. چه شد که ماندید؟
- می‌‎خواستم دست مالک جدید را باز بگذارم، اما خود دوستان گفتند بمانید و ما هم کمک می‌کنیم.

* اما استعفای دوم شما مربوط می‌شود به روز‌هایی که یک بیماری سخت به سراغتان آمد. چه شد که باز با وجود شرایط جسمانی نامناسب در تیم ماندید؟
- وقتی دچار آمبلی شدم، پزشکان گفتند برای مدتی فوتبال و مربیگری را کنار بگذارم و فقط استراحت کنم، اما راستش تیم اصلا در شرایطی نبود که بخواهم رهایش کنم. من با تیمی کار می‌کردم که واقعا تماشاگر داشت و مردم به عشق این تیم در قائمشهر زندگی می‌کردند. با بردش عشق می‌کردند و با باختش غصه زندگی‌شان را می‌گرفت. نمی‌توانستم این تیم را در آن شرایط تنها بگذارم. ماندم و در نیم‌فصل دوم هم نتایج خیلی وحشتناکی نگرفتیم. در ۵ بازی نیم فصل دوم ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی به دست آوردیم.

* پس چه شد که یکباره حالا استعفا دادید؟
- تغییرات آرام‌آرام داشت نتیجه می‌داد و احساس کردم تیم و بهتر بگویم باشگاه در شرایط خوبی است. به همین علت، با جلساتی که با مدیران تیم داشتم، ترجیح دادم برای استراحت از تیم جدا شوم و کار را به دوستان دیگر بسپارم.

* بعد از جدایی از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشتید؟
- دو سه پیشنهاد خوب داشتم، ولی به همه عزیزان گفتم به ریکاوری نیاز دارم.

* قبول دارید امسال سخت‌ترین سال دوران مربیگری رضا مهاجری بود؟
- همین‌طور است. فصل پرفرازونشیبی را گذراندم، ولی تجربه خوبی بود. امسال صحنه‌هایی در فوتبال دیدم که در این ۳۰ سال ندیده بودم. همیشه قدرشناس علاقه و محبت مردم مازندران هستم و هیچ‌وقت لطف آن‌ها را فراموش نمی‌کنم. همین لطف مردم بود که امسال مرا مجاب کرد تا جایی که می‌توانم برای این تیم مایه بگذارم و از این بابت راضی‌ام.

*پس این سال سخت شیرینی‌هایی هم داشت.
- صد در صد. امسال هم سال تلخی بود و هم شیرین. تلخی‌اش برای این بود که مسئولیت تیمی را قبول کردم که اصلا شرایط خوبی نداشت.

* با همه این اوصاف، ممکن است مهاجری سال آینده به مشهد برگردد؟
- من یک سر قضیه‌ام. شغل من مربیگری است و الان فعلا به ریکاوری نیاز دارم. باید ببینم در آینده چه پیش می‌آید. من از معدود مربیانی هستم که در شهر‌های مختلف ایران مربیگری کرده‌اند و این افتخاری برای من و فوتبال مشهد است. شاید به مشهد برگردم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->