زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

سرفه‌های مظنون به کرونا

  • کد خبر: ۱۹۸۴۶
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
سرفه‌های مظنون به کرونا
درگیرشدن همزمان کرونا ویروس جدید یا همان «کووید ۱۹ » با بیماری آنفلوانزا در کشور، باعث‌شده تا موارد آنفلوانزا نیز به حساب کرونا بیاید و بیماران مبتلا به آنفلوانزا، نگران کرونایی‌شدن خود باشند.
به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌هایی که مسئولان وزارت بهداشت و جامعه پزشکی کشور مدام مصاحبه و گفتگو می‌کنند تا استرس و اضطراب مردم از کرونا کمتر شود، اما همچنان این ترس و وحشت در وجود اغلب ما رخنه کرده و مدام بیم آن داریم که شاید ما هم کرونا گرفته‌ایم. این درحالی است که براساس اظهارات علمی پزشکان، میزان مرگ و میر در مبتلایان به کرونا ویروس جدید، حدود ۲ درصد است.
آن طور که مسعودمردانی عضو کمیته کشوری کرونا و فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، گفته است: در ۲۰ درصد موارد کرونا ویروس با علامت همراه است که از این ۲۰ درصد، فقط ۲.۵ درصد آن‌ها با فرم شدید بیماری مواجه می‌شوند که نیاز به بستری‌شدن دارند.
وی با عنوان این مطلب که موارد مرگ و میر کرونا ویروس بین دو تا سه درصد است، تاکیدکرد: میزان مرگ و میر در بیمارانی که بستری می‌شوند، ۱۳ درصد است و این آمار برای بیمارانی که به آی سی یو منتقل می‌شوند، ممکن است افزایش یابد.
در همین حال، عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه، با عنوان این مطلب که کرونا ویروس می‌تواند علائمی نظیر آنفلوانزا یا سرماخوردگی ساده در بیمار ایجاد کند، گفت: سرماخوردگی و آنفلوانزا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کنند در حالی که در کروناویروس دستگاه تنفسی تحتانی یعنی خود ریه بیشتر درگیر می‌شود.
وی ادامه داد: آبریزش بینی، درگیری سینوس‌ها و عطسه بیشتر در سرماخوردگی و آنفلوانزا دیده می‌شود، اما در کروناویروس کمتر شایع است، به گونه‌ای که در کرونا کمتر از ۵ درصد موارد آبریزش بینی دارند، البته ممکن است فرد مبتلا به کرونا احساس گرفتگی بینی را داشته باشد.
این فوق تخصص بیماری‌های ریوی، با بیان اینکه این روز‌ها در پیک آنفلوانزای B نیز قرار داریم و بسیاری از مراجعان مبتلا به این نوع آنفلوانزا هستند، ادامه داد: بیماران دارای علائم خفیف از تجمع در مراکز درمانی پرهیز کرده و خود را در معرض ابتلاء قرار ندهند.
عابدینی افزود: توصیه ما این است که مردم پزشک خود باشند؛ زیرا حتی اگر کروناویروس خفیف هم گرفته باشند واقعاً نیاز به درمان خاصی ندارد و در این شرایط تنها درمان‌های حمایتی مانند ضدسرفه، ضد درد و تب بر، استراحت در منزل، مصرف مایعات و رعایت بهداشت کفایت می‌کند. فقط کافی است دست‌ها را مدام با آب و صابون شستشو دهیم و از رفتن به محیط‌های شلوغ خودداری کرده و ماندن در خانه را به همه تفریحات خودمان ترجیح دهیم.
 
منبع:  مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->