جزئیاتی جدید از مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره کسب‌وکار‌های اینترنتی (۲۷ تیر ۱۴۰۴) ارائه شکایت جدید ایران از استارلینک به اتحادیه بین‌المللی مخابرات همه چیز درباره نسخه جدید بازی جنگ‌های صلیبی (۲۰۲۵) + سیستم مورد نیاز و گیم پلی واکنش ستار هاشمی به بحث‌های اخیر درباره اینترنت طبقاتی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) چرا بحث «اینترنت طبقاتی» در ایران دوباره جنجالی شد؟ + واکنش‌ها و حواشی ۴ مهارتی که کودکان را برای دنیای آینده آماده می‌‌کند بعد از جنجال‌های اخیر xAI دستورالعمل‌های این هوش مصنوعی اصلاح شد در ماه اخیر از حدود ۱۷۰ کشور به زیرساخت‌های کشور حملات سایبری شده است مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی نحوه انجام ۱۰۰ درصد کار‌ها را تغییر می‌دهد «همراهان» (Companions): قابلیت جدید Super Grok برای مشترکین صحبت‌های جدید سخنگوی دولت درباره ارائه اینترنت آزادتر به خبرنگاران و احتمال رفع فیلتر تلگرام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) Sun Day: اپ جدید جک دورسی برای ثبت ویتامین D دریافتی فرد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه‌های آفیس ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود ویدئو | وزارت ارتباطات درباره اختلال مسیریاب‌ها: متوجه سختی وارد شده به مردم هستیم! چرا باید برای رسیدن به بهترین پاسخ از چندین هوش مصنوعی استفاده کرد؟ گوگل می‌خواهد ChromeOS و اندروید را با هم ادغام کند ویوو ایکس فولد ۵، سبک‌ترین گوشی تاشدنی کتابی دنیا، معرفی شد + مشخصات اپل آیفون ۱۷ را چه زمانی معرفی می‌کند؟ ماجرای اختلال در دامنه‌های ir چه بود؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) غم و اندوه فصل تابستان یک حقیقت واقعی است! محققان ایمپلنت هوشمندی ساخته‌اند که به‌طور خودکار در بدن بیماران دیابتی دارو آزاد می‌کند
سرخط خبرها

بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها؛ هدف‌گذاری دوساله دولت

  • کد خبر: ۱۹۸۷۶
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها؛ هدف‌گذاری دوساله دولت
موضوع بازارسازی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نکته مهمی است که در بحث توسعه کسب و کارها و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما وجود دارد و ما سعی می‌کنیم در دو سال باقی‌مانده از عمر این دولت، همه همت و تلاش خودمان را بر آن بگذاریم.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: موضوع بازارسازی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نکته مهمی است که در بحث توسعه کسب و کارها و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما وجود دارد و ما سعی می‌کنیم در دو سال باقی مانده از عمر این دولت، همه همت و تلاش خودمان را بر آن بگذاریم.

دکتر اسماعیل قادری‌فر در خصوص بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها افزود: ما باید سهم بازار متناسبی که در کشور وجود دارد، یعنی بازار بیش از ۸۰ میلیون نفری در داخل و بازار  نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفری در منطقه آسیای جنوب غربی و منطقه مرکزی و قفقاز و کشورهای همسایه را بتوانیم هدف‌گذاری کنیم.

وی بیان کرد: برای افزایش سهم بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، طبیعتا با فارغ شدن چالش بازارسازی نه تنها می‌توانیم اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار و مهیا کنیم، بلکه از آن سو می توانیم امیدوار باشیم اقتصاد مقیاس شرکت‌های دانش بنیان به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

قادری‌فر با بیان اینکه این تلاش جدی در معاونت علمی و فناوری هدفگذاری شده است، ادامه داد: علاوه بر بازار داخلی، تعامل بین ایران وکشورهای همسایه در افزایش بازار و صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی مؤثر است؛ به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سفرهای چند روزه  خارجی در راستای توسعه مراودات علمی بین المللی و تبادلات فناورانه بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف را به منظور بازارسازی محصولات دانش بنیان و فناور ایرانی انجام داده و برگزار کرده است.

رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در کنار این مسایل امسال شاهد این بودیم که زیر ساخت های حوزه توسعه فناوری در کشور علیرغم محدویت‌هایی که بودجه جاری کشور در حوزه عمرانی داشته با رویکرد بهسازی پهنه‌های صنعتی متروکه و ایجاد آن‌ها در مراکز نوآوری به نحو چشمگیری افزایش پیداکرده است.

قادری‌فر گفت: ما امروز شاهد فعالیت بیش از ۱۵۰ مرکز و بیش از ۸ کارخانه نوآوری در کلان شهرهای کشور هستیم. بزرگترین کارخانه نوآوری کشور و منطقه خاورمیانه امسال به عنوان کارخانه نوآوری آزادی افتتاح شده است و بعد از آن بهسازی چند کارخانه نوآوری دیگر در شهرهای یزد، اردبیل، گلستان، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز و شیراز منعقد شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر کارخانه نوآوری شیراز به عنوان دومین کارخانه نوآوری کشور به صورت اسمی به ظرفیت رسیده و تیم ها درحال استقرار هستند و تا پایان سال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

قادری فر یادآور شد: همه این تلاش ها نوید بخش این است که حرکت جمهوری اسلامی ایران با سرلوحه قراردادن مباحث مربوط به علم، فناوری و نوآوری و رسوخ نوآوری در صنایع کشور و کارخانه و بنگاه‌های اقتصادی کشور جریان بسیار خوبی را برای درون زا کردن اقتصاد و مقاوم کردن هر چه بیشتر اقتصاد در حوزه تحریمی فراهم کرده است.  

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->