واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان انتقاد سخت بیل گیتس از ایلان ماسک و دونالد ترامپ تریلر جدید بازی Mafia: The Old Country منتشر شد + زمان عرضه گلکسی F56 سامسونگ رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها؛ هدف‌گذاری دوساله دولت

  • کد خبر: ۱۹۸۷۶
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها؛ هدف‌گذاری دوساله دولت
موضوع بازارسازی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نکته مهمی است که در بحث توسعه کسب و کارها و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما وجود دارد و ما سعی می‌کنیم در دو سال باقی‌مانده از عمر این دولت، همه همت و تلاش خودمان را بر آن بگذاریم.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: موضوع بازارسازی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نکته مهمی است که در بحث توسعه کسب و کارها و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما وجود دارد و ما سعی می‌کنیم در دو سال باقی مانده از عمر این دولت، همه همت و تلاش خودمان را بر آن بگذاریم.

دکتر اسماعیل قادری‌فر در خصوص بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها افزود: ما باید سهم بازار متناسبی که در کشور وجود دارد، یعنی بازار بیش از ۸۰ میلیون نفری در داخل و بازار  نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفری در منطقه آسیای جنوب غربی و منطقه مرکزی و قفقاز و کشورهای همسایه را بتوانیم هدف‌گذاری کنیم.

وی بیان کرد: برای افزایش سهم بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، طبیعتا با فارغ شدن چالش بازارسازی نه تنها می‌توانیم اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار و مهیا کنیم، بلکه از آن سو می توانیم امیدوار باشیم اقتصاد مقیاس شرکت‌های دانش بنیان به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

قادری‌فر با بیان اینکه این تلاش جدی در معاونت علمی و فناوری هدفگذاری شده است، ادامه داد: علاوه بر بازار داخلی، تعامل بین ایران وکشورهای همسایه در افزایش بازار و صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی مؤثر است؛ به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سفرهای چند روزه  خارجی در راستای توسعه مراودات علمی بین المللی و تبادلات فناورانه بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف را به منظور بازارسازی محصولات دانش بنیان و فناور ایرانی انجام داده و برگزار کرده است.

رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در کنار این مسایل امسال شاهد این بودیم که زیر ساخت های حوزه توسعه فناوری در کشور علیرغم محدویت‌هایی که بودجه جاری کشور در حوزه عمرانی داشته با رویکرد بهسازی پهنه‌های صنعتی متروکه و ایجاد آن‌ها در مراکز نوآوری به نحو چشمگیری افزایش پیداکرده است.

قادری‌فر گفت: ما امروز شاهد فعالیت بیش از ۱۵۰ مرکز و بیش از ۸ کارخانه نوآوری در کلان شهرهای کشور هستیم. بزرگترین کارخانه نوآوری کشور و منطقه خاورمیانه امسال به عنوان کارخانه نوآوری آزادی افتتاح شده است و بعد از آن بهسازی چند کارخانه نوآوری دیگر در شهرهای یزد، اردبیل، گلستان، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز و شیراز منعقد شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر کارخانه نوآوری شیراز به عنوان دومین کارخانه نوآوری کشور به صورت اسمی به ظرفیت رسیده و تیم ها درحال استقرار هستند و تا پایان سال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

قادری فر یادآور شد: همه این تلاش ها نوید بخش این است که حرکت جمهوری اسلامی ایران با سرلوحه قراردادن مباحث مربوط به علم، فناوری و نوآوری و رسوخ نوآوری در صنایع کشور و کارخانه و بنگاه‌های اقتصادی کشور جریان بسیار خوبی را برای درون زا کردن اقتصاد و مقاوم کردن هر چه بیشتر اقتصاد در حوزه تحریمی فراهم کرده است.  

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->