ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

رییس سازمان فضایی ایران خبر داد: اطلاعات ماهواره‌ای رایگان در اختیار کسب‌وکارها

  • کد خبر: ۲۱۰۲۵
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
رییس سازمان فضایی ایران خبر داد:
اطلاعات ماهواره‌ای رایگان در اختیار کسب‌وکارها
رییس سازمان فضایی گفت: مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای را به صورت رایگان در اختیار کسب و کارها قرار خواهد داد.
به گزارش شهرآرانیوز، «مرتضی براری» گفت: در راستای حمایت و توسعه زیست بوم کسب‌وکار‌های حوزه فضایی هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور چند اقدام اساسی در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفت. آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای و ایجاد پلتفرم ارایه سرویس‌های ویژه به کسب و کار‌های فضاپایه سه گام اصلی بود که در رسیدن به هدف ترسیم کردیم.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: مطابق با اهدافی که برای حمایت از کسب وکار‌ها متصور بودیم، آرشیو ۴۰ساله داده‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا بتوانند با خلق ارزش افزوده به کسب و کار خود رونق بدهند. براری افزود: در همین راستا نیز توسعه ایستگاه‌های دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز آغاز شد. اکنون دریافت آنلاین از ۱۲ماهواره در مرکز فضایی ماهدشت صورت می‌پذیرد و در آینده‌ای نزدیک نیز ایستگاه دریافت داده‌ها با دقت بالا احداث خواهد شد.

مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای نیز به عنوان یک زیرساخت مهم در صنعت فضایی احداث شد، رییس سازمان فضایی در این‌باره گفت: در این مرکز تمام داده‌های دریافتی بر اساس طبقه‌بندی‌های لازم آرشیو و عملیات پردازش روی داده‌ها با کمک زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شده است.

نقشه‌های تولیدی با سرعت بالا در این مرکز پردازش شده و به صورت گزارش‌های مدیریتی اطلاع‌رسانی خواهند شد. ضمنا این در این مرکز با ایجاد پلتفرم نرم‌افزاری به کسب و کار‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی سرویس‌های ویژه‌ای ارائه و با دسترسی آنلاین این کسب‌وکار‌ها به داده‌های ماهواره‌ای، بستر لازم برای فعالیت و توسعه آن‌ها مهیا خواهد شد.

او در خصوص بازدیدی که مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای داشت، خاطرنشان کرد: مشاهدات ما نشان می‌دهد مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای مطابق با برنامه زمان‌بندی تعیین شده مراحل پایانی خود را طی می‌کند. زیرساخت‌های این مرکز نصب و راه‌اندازی شده‌اند و در ایام پیش‌رو عملیات نرم‌افزاری آن صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تمام تجهیزات این مرکز از تولیدات داخلی است که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایران طراحی شده‌اند. استفاده از تجهیزات بومی گامی مهمی است که در راستای استفاده از توان و ظرفیت داخلی برداشته شده است. در این مسیر نیز توفیقات بسیار خوبی توسط این شرکت‌ها در زمینه توسعه مراکز داده بدست آمده است.

او افزود: روز پنچ‌شنبه -۲۲اسفندماه- عملیات عمرانی توسعه ایستگاه‌های فضایی در مرکز ماهدشت نیز با استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی آغاز شد و تلاش خواهیم کرد مطابق با زمان‌بندی مقرر این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد. ضمن این که هفته گذشته عملیات عمرانی احداث مراکز فضایی سلماس و چناران با عقدقرارداد با بخش خصوصی آغاز شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->