پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

حسامی: مشهد می‌تواند به مگالوپلیس مذهبی و دینی در جهان تبدیل شود

  • کد خبر: ۱۹۸۷۷۸
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
حسامی: مشهد می‌تواند به مگالوپلیس مذهبی و دینی در جهان تبدیل شود
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: این کلانشهر با ظرفیت‌های بالقوه، منحصر‌به‌فرد و فراوانی که دارد می‌تواند به مگالوپلیس مذهبی و دینی در جهان تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در سلسله نشست‌های انتقال تجارب با عنوان «نقش رسانه در عرصه بین‌الملل»، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه رسانه این روز‌ها بر کسی پوشیده نیست و رسانه ابزاری است که به وسیله آن می‌توان فکر، فرهنگ، رفتار و هویت فرهنگی را به جوامع مختلف منتقل کرد.

وی افزود: ماموریت و رسالت رسانه این است که باید در جهت بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها، گسترش صلح و امنیت جهانی، ارتقای اخلاق و معنویت بین انسان‌ها، زمینه‌سازی گفت‌و‌گوی آزاد و چندجانبه بین ملت‌ها و افزایش سطح آگاهی و معرفت مردم به کار گرفته شود در حالی که در سطح جهان این گونه نیست و اکثر رسانه‌های جهان تبدیل به ابزار سیاسی قدرت‌ها و دولت‌های مستکبر جهان شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: طبق فرمایشات حضرت آقا در ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع مدیران و برنامه‌سازان رسانه‌ای کشور‌های مختلف که می‌فرمایند: «نگاه من به وضع کنونی رسانه در دنیا یک نگاه خوش‌بینانه‌ای نیست؛ این را باید به شما مدیران و برنامه‌سازان بگویم»؛ تعبیر حضرت آقا از وضعیت رسانه‌ای در دنیا این عبارات است: «امیدوارکننده نیست، دلگرم کننده نیست، راضی کننده نیست و جاده یکطرفه است»؛ به عنوان مثال عده‌ای از صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند و این موضوع در رسانه‌ها به شکل فاجعه بزرگ در دنیا بازتاب داده می‌شود، اما شهادت هر روزه فلسطینی‌ها از زنان و کودکان کاملا مسکوت می‌ماند.

حسامی در ادامه بیان کرد: با توجه به مرور بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری، اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست و همه ما در تبیین اخلاق و معنویت در جریان رسانه‌ای دنیا وظیفه داریم.

وی گفت: ما نیز در شورای ششم با انتخاب شعار «مشهدالرضا (ع)، جهانشهر برکت و کرامت» نگاه ویژه‌ای به حوزه بین‌المللی مدیریت شهری داشته و داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: شورای ششم از ابتدای فعالیت با توجه به ظرفیت‌های مختلف مشهد مقدس که فلسفه به وجود آمدنش مضجع نورانی امام رضا (ع) است، اقدامات ارزشمندی در حوزه رسانه انجام داده که می‌توان به تشکیل زیست‌بوم رسانه اشاره کرد.

حسامی اظهار کرد: حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر از سراسر کشور و حدود ۴ میلیون زائر از سراسر جهان در مشهد مقدس یکی از ظرفیت‌های مهم و بالقوه مشهد الرضا (ع) است که می‌توان با بهره‌گیری از آن، فرهنگ رضوی را به سراسر جهان صادر کرد.

وی افزود: مشهد می‌تواند به یکی از مهم‌ترین بازیگران عرصه تعاملات بین‌المللی غیر سیاسی در حوزه‌های مدیریت‌شهری، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و برندسازی در حوزه فرهنگ و تمدن رضوی تبدیل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در مشهد مقدس ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و تمدن رضوی وجود دارد که باید به خوبی از لحاظ محتوایی و رسانه‌ای و صدور آن به نقاط مختلف جهان به آن پرداخته شود.

حسامی بیان کرد: نشست‌های متروپلیس و تبدیل مشهد به مگالوپلیس دینی و مذهبی در سطح دنیا مواردی است که مدیران، نخبگان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و رسانه باید روی آن متمرکز شوند و به خوبی از آن بهره ببرند.

وی گفت: مشهد مقدس نقطه تلاقی فرهنگ‌ها به خصوص در حوزه فرهنگ میزبانی است، اما به خوبی روی آن کار نشده و در این زمینه باید از تجارب و فرهنگ میزبانی کشور عراق در ایام اربعین بهره برد چرا که فرهنگ میزبانی در این کشور به زیبایی تبلور پیدا کرده است و در مشهد مقدس نیز باید به همین سمت برویم و آن را غنی کرده و به نقاط دیگر صادر کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: ظرفیت مهم دیگری که در مشهد مقدس وجود دارد، جایگاه تاریخی و ادبی و حماسی فردوسی بزرگ است و در این زمینه سازمان کشور‌های فارسی زبان یا «آیتا» موضوع مهمی است که ورود جدی مدیریت شهری و همه دستگاه‌های متولی را می‌طلبد و باید در این حوزه اهتمام جدی داشته باشیم.

حسامی تصریح کرد: همچنین بندر خشک که نقطه اتصال آسیای میانه است و مشهد به لحاظ ژئوپولیتیک و جغرافیای سیاسی اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که مشهد در مسیر جاده ابریشم، نقطه عطفی در حوزه فرهنگی و اقتصادی است و باید به خوبی از ظرفیت‌های آن بهره برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->