روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند
سرخط خبرها

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ واردات بنزین را ۲ میلیارد دلار افرایش داد

  • کد خبر: ۱۹۹۱۲۲
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ واردات بنزین را ۲ میلیارد دلار افرایش داد
لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ روند نگران‌کننده واردات بنزین را با افزایش ۲ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که این موضوع به‌معنای بدترشدن ناترازی و اتکا به واردات است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد بحث ناترازی بنزین می‌گوید: «با این روندی که الان خودرو وارد بازار می‌شود و سرمایه‌گذاری آنچنانی در حمل‌ونقل عمومی نمی‌کنیم، هر چقدر هم پالایشگاه بسازیم باز هم کمبود داریم. متأسفانه خودرو‌هایی را که وارد بازار می‌کنیم مصرف سوخت بالایی دارند. پالایشگاه‌سازی باید انجام شود، ولی در کنار آن توسعه واحد‌های CNG هم باید انجام شود که بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی خصوصاً مناطق مرزی را از طریق CNG پاسخ دهیم، یعنی اینگونه نشود که ما بنزین بدهیم بخش قابل‌توجهی از آن قاچاق و از مرز خارج شود.»

وی می‌افزاید: «باید به خوبی از ظرفیت ماده ۱۲قانون رفع موانع تولید استفاده کنیم و به سمت تولید خودرو‌های برقی برویم؛ خودرو‌های برقی می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکل را حل کند. در مناطق مرزی خودرو‌های CNG سوز و برقی می‌توانند کمک کنند تا این مشکل رفع شود. در شهر‌های آلوده نیز خودرو‌های برقی می‌توانند کمک کنند. دولت باید تسهیلات بدهد شهرداری‌ها به کمک دولت بیایند که در شهر‌های آلوده خودرو‌های حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها را برقی کنیم.»

قادری تصریح می‌کند: «در ابتدای کار برای اینکه موضوع جا بیفتد و برای بخش خصوصی مقرون به صرفه باشد، باید یارانه‌هایی را پرداخت کنیم که جذابیت ایجاد کند و در کنار آن مکانیسم‌هایی که برای تخصیص بنزین است را به کار ببریم. وقتی خودرو‌ها را برقی و CNG را تقویت کنیم، می‌توانیم قیمت بنزین را نیز افزایش دهیم و به قیمت‌های بین‌المللی برسانیم. وقتی قیمت‌ها به قیمت‌های بین‌المللی نزدیک شد آن موقع بحث واردات خودرو در کنار آن افزایش تولید داخل کمک می‌کند که به سمت و سوی مکانیسم‌های برویم و از خودرو‌های کم‌مصرف استفاده کنیم و اگر به این شکل به استاندار‌های جهانی نزدیک شویم شاید همین تعداد پالایشگاه نیز بتواند پاسخگو باشد.»

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان می‌کند: «برای ناترازی بنزین که منجر به واردات شده و طی سال آتی نیز با افزایش و تشدید این واردات همراه است؛ باید فکری جدی کنیم و در زمینه اصلاح وضعیت مصرف در خودرو‌های کشور و تنوع بخشیدن به سبد سوختی کشور از طریق افزودن CNG به سبد سوختی حرکت کنیم.»

منبع: روزنامه جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->