اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تقاضا برای خرید نان در مشهد ۲۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۹۹۴۵
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
تقاضا برای خرید نان در مشهد ۲۵ درصد افزایش یافت
تخلفات زیر ذره‌بین بازرسان
امیررضا وثوقی - «این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا بسیاری از رستوران‌ها به حالت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند، اما مردم که نمی‌توانند نان مصرف نکنند؛ به همین دلیل رعایت بهداشت در این واحد‌های صنفی بسیار مهم است.» این جمله بخشی از صحبت‌های باقری، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت درخصوص لزوم گشت‌های بازرسی متوالی از نانوایی‌های مشهد است.
با توجه به گزارش‌های مردمی رسیده به شهرآرا و درخواست‌های پیگیری موارد بهداشتی در نانوایی‌ها به همراه تیمی از بازرسان اتحادیه نانوایان مشهد و سازمان صمت، ۱۲ نانوایی را در مناطق مختلف (از جمله دستغیب، فلسطین و سناباد) بررسی کردیم تا هم بر رعایت نکات بهداشتی در این واحد‌های صنفی نظارت کرده باشیم، هم در صورت لزوم تذکرات نهایی به نانوایی‌ها داده شود.
با گشت‌زنی اولیه و دقت در نوع خرید نان متوجه انتخاب درست محدوده بازرسی شدیم. پیش از اضافه شدن خبرنگار شهرآرا، تیم بازرسی نانوایی‌های خیابان توس را بررسی کرده و دریافته بود که شرایط مناسبی ندارند و همین موضوع باعث شد تا با دقت و حساسیت بیشتری نظارت بر موارد بهداشتی این منطقه را پی بگیریم.
بازرسان پیش از ورود به اولین نانوایی چندین مورد را در دستورکار بازرسی خود قرار دادند، از نصب پوستر رعایت نکات بهداشتی و کارت بهداشت همه کارکنان گرفته تا اعلام تذکرات لازم در خصوص استفاده از ماسک، کلاه و لباس کار مناسب و همچنین التزام نانوایان به قرار دادن دستگاه کارت‌خوان در دسترس مشتریان و دریافت نکردن پول نقد توسط نانوایان. بی‌شک رعایت این موارد در شرایط بحرانی کنونی برای همه صاحبان این واحد‌های صنفی الزامی است.
تعداد زیادی از شهروندان از وضعیت ارائه نان گله داشتند. فردی از دریافت پول نقد هم‌زمان با ارائه نان و دیگری از جانمایی نامناسب کارت‌خوان گله داشت که تذکرات شفاهی و کتبی به این‌واحد صنفی داده شد. در ادامه بررسی نانوایی‌های این منطقه وارد نانوایی به ظاهر بهداشتی‌ای شدیم و متصدی آن در خصوص رعایت نکات بهداشتی در نانوایی به بازرسان توضیح داد و گفت: «ما پس از شیوع ویروس کرونا در رعایت موارد بهداشتی دقیق‌تر شده‌ایم، به عنوان مثال من با دستی که دست‌کش دارم نان را به مشتری می‌دهم و با دست دیگر پول نقد را دریافت می‌کنم.» در همین اثنا یک مشتری به این مغازه مراجعه کرد و متصدی جوان نانوایی در کمال خون‌سردی با همان دستی که نان را به مشتری داده بود، پول را دریافت کرد و در صندوق گذاشت. این موضوع از چشم بازرسان دور نماند و بازرس اتحادیه پس از تذکر به نانوا از ما خواست تا صدایش را به گوش مردم برسانیم و از آن‌ها بخواهیم طلایه‌دار مبارزه با این ویروس باشند. بازرس اتحادیه اظهار کرد: مردم می‌توانند با استفاده نکردن از پول نقد در نانوایی و تذکر به نانوایی که در رعایت بهداشت سهل‌انگاری می‌کند احتمال انتقال این ویروس رابه حداقل برسانند. خوشبختانه به دلیل دمای بالای نانوایی‌ها درصد وجود ویروس به کمترین میزان خود می‌رسد، اما به شهروندان توصیه می‌شود در این ایام به نانوایی‌هایی مراجعه کنند که صندوق دریافت مبالغ نقدی و قسمت ارائه نان مجزا دارند.

افزایش تقاضا برای نان
رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از تشدید نظارت بر نانوایی‌ها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به تعطیلی فست‌فود‌ها و رستوران‌ها و تمایل مردم برای صرف غذا در منزل در چند روز گذشته تقاضا برای خرید نان در مشهد ۲۵ درصد افزایش یافته است. همین مسئله سبب شده است با نصب بنر‌هایی در تمام نانوایی‌های مشهد سطح آگاهی بهداشتی نانوایان و مردم را افزایش دهیم. مصطفی کشتگر با بیان اینکه گشت‌های بازرسی هرروز به نانوایی‌های شهر اعزام می‌شوند، می‌افزاید: تأکید اتحادیه بر حذف دریافت پول نقد، سبب شده است میزان دریافت پول به‌صورت نقدی در نانوایی‌های مشهد بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد. وی بیان می‌کند: شهروندان می‌توانند مشکلات بهداشتی نانوایی‌ها را برای پیگیری به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->