هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش‌هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر! چرا بعد از خوردن غذا شکم باد می‌کند؟ | علل نفخ بعد از خوردن غذا را بشناسید
سرخط خبرها

ایران سالانه ۱۰۰هزار ویزای گردشگری برای شهروندان کویتی صادر می‌کند

  • کد خبر: ۱۹۹۸۴۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ایران سالانه ۱۰۰هزار ویزای گردشگری برای شهروندان کویتی صادر می‌کند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور خاطرنشان کرد که سفارت ایران سالانه ۱۰۰هزار ویزای گردشگری به شهروندان کویتی می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از الخلیج‌آنلاین، محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در یک نشست خبری گفت که روابط میان دو کشور گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته و درحال حاضر برای فعال کردن کمیته‌های مشترک تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش‌های گسترده‌ای برای تسریع روند همکاری اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد و اکنون تمرکز بر روی تجارت و صادرات مواد غذایی و مصالح ساختمانی است.

سفیر ایران افزود: سفارت ایران سالانه ۱۰۰ هزار ویزای گردشگری به شهروندان کویتی می‌دهد و صدور ویزا‌ها بیش از ۷۲ ساعت طول نمی‌کشد. ما همچنین صدور ویزای سالانه متعددی برای کسانی که پروژه و یا فعالیت تجاری دارند را آغاز کردیم و صدور این نوع ویزا‌ها در فرودگاه‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز امکان‌پذیر است.

توتونچی در ادامه ابراز امیدواری کرد که کویت نیز همانند گذشته به شهروندان ایرانی ویزای مسافرتی بدهد تا ارتباطات برادرانه و مردمی میان دو کشور برقرار باشد.

این دیپلمات ایرانی همچنین گفت: امکانات همکاری تجاری میان دو کشور همچنان کم‌تر از سطح توقع ما است، زیرا ایران امکانات گسترده‌ای در زمینه انرژی و امنیت غذایی دارد که سرمایه گذاران کویتی می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه کرونا بر مبادلات تجاری میان ایران و کویت تاثیر گذاشت، تاکید کرد: ما تا این لحظه به سطح طبیعی مبادلات تجاری که پیش از این به سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار رسیده بود، نرسیدیم.

به گزارش ایسنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اخیرا در دیدار و گفتگو با وزیر بازرگانی و صنایع و وزیر امور جوانان کویت ضمن بررسی روابط دو جانبه افق‌های همکاری مشترک دو کشور همسایه و مسلمان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد توتونچی در این دیدار تشکیل کمیته بازرگانی مشترک، گسترش همکاری‌های تجاری، ارائه تسهیلات گمرکی و بندری به لنج‌داران ایرانی و راه‌اندازی مبادلات تجاری از طریق زمینی را مهمترین اهرم‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دو کشور خواند.

«محمد عثمان العبیان» وزیر بازرگانی و صنایع کویت ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید کشورمان در کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر اساسی مهم در منطقه است و باید از ظرفیت همسایگی دو کشور استفاده نمود.

العبیان افزود: امنیت غذایی برای کشورمان حائز اهمیت است و ما به کالا‌های با کیفت ایرانی نیاز داریم و امیدواریم با داد و ستد تجار و شرکت‌های خصوصی دو کشور شاهد افزایش میزان تبادل تجاری دو کشور باشیم.

توتونچی در پایان این دیدار آمادگی کشورمان برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعتی و عرضه کالا‌های ایرانی اعلام کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->