نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت زخمی شدن ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد آیت‌الله علم‌الهدی: «پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد | ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سوریه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه غزه؛ هشت ماه در جنگ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد رئیس جمهور: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند تأیید طرح سامان‌دهی مسکن و اجاره‌بها | صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تأیید رسید جوزپ بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود + فیلم وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد تجارت و اوکراین محور گفت‌وگوی ماکرون با شی پیام رئیس‌جمهور چین به نشست سازمان همکاری اسلامی جهاد تبیین و مدیریت جهادی نمونه بارز و عینی مقابله با جنگ شناختی دشمن است
سرخط خبرها

سردار رمضان شریف: آگاه‌سازی مردم مهم‌ترین عنصر خنثی کردن نقشه‌های دشمن است

  • کد خبر: ۱۹۹۹۴۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
سردار رمضان شریف: آگاه‌سازی مردم مهم‌ترین عنصر خنثی کردن نقشه‌های دشمن است
سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به نقش و جایگاه مهم و تأثیرگذار روابط عمومی سازمان‌ها برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن تأکید کرد: روابط عمومی سپاه از پیش‌ران‌های اصلی مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن علیه سپاه است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از سپاه، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در آیین تجلیل و تکریم مدیران و کارکنان فعال در عرصه انتخاب و معرفی معاونت روابط عمومی سپاه به عنوان معاونت برتر بین معاونت‌های تخصصی سازمان‌های نیرو‌های مسلح که با اهدای لوح تقدیر و تشویق سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به معاون روابط عمومی سپاه (سردار شریف) همراه بود، با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی آنان گفت: بی‌شک این دستاورد و موفقیت مرهون راهبری و حمایت‌های فرمانده کل و نماینده، ولی فقیه در سپاه و تلاش‌های صادقانه، هوشمندانه و هوشیارانه و در عین حال هنرمندانه و حرفه‌ای یکایک کارکنان و فعالان روابط عمومی سپاه در سراسر کشور بوده و مسئولیت همگان را در حال و آینده به ویژه در شرایط جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، سنگین‌تر می‌سازد. یکی از راهبرد‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی تصویرسازی وارونه، غلط و هدفمند از چهره و عملکرد سپاه و القای فاصله بین مردم به ویژه نسل جوان با این نهاد انقلابی و مردمی است که با ترفند‌ها و مستمسک‌های جعلی راهبری و به طور پیوسته دستور کار رسانه‌های وابسته به امپریالیسم رسانه‌ای قرار دارد.

وی ارائه تصویر واقعی، درست و دقیق از مواضع، عملکرد و کارکرد‌های سپاه در عرصه‌های مختلف را پادزهر سناریو‌های تخریبی رسانه‌ای دشمن قلمداد و با برشماری نقش و جایگاه روابط عمومی سپاه در این عرصه تصریح کرد: روابط عمومی از پیش‌ران‌های اصلی مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن علیه سپاه به ویژه در شرایط و مقطع حاضر که جنگ ترکیبی و شناختی دشمن با بکارگیری شیطنت‌آمیز تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های به ویژه در پی تحریف و قلب حقایق و واقعیت‌ها مربوط به این نهاد انقلابی و مردمی است، به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای آسیب زدن به سرمایه اجتماعی نظام خاطرنشان کرد: بخش عمده برخی تاثیرگذاری‌های رسانه‌ای دشمن در فضای افکار عمومی کشور ناشی از عدم کارایی و کارآمدی روابط عمومی‌ها و فقدان هوشمندی و هنرمندی لازم در نحوه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه‌ها و انعکاس خدمات، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم و به تبع آن خنثی سازی عملیات روانی وهجمه‌های رسانه‌ای مخرب دشمن است.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه فقدان نقشه جامع رسانه‌ای و ضعف هماهنگی‌ها و نقش آفرینی‌های مشترک و هم‌افزا بین روابط عمومی و متولیان امور رسانه‌ای در بخش‌های کشوری و لشکری را از جمله زمینه‌های بروز ناکارآمدی و عدم توفیق در عرصه رسانه و ارتباط با مردم و افکار عمومی توصیف و تاکید کرد: ابرار ناخرسندی، نارضایتی و گلایه های چند باره رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی از نحوه اطلاع رسانی و انعکاس عملکرد‌ها و خلق پیشرفت‌ها در بخش‌های مختلف به افکار عمومی و جامعه مخاطب، لزوم بازنگری در رویکرد‌ها و رفتار‌ها با هوشمندسازی و حرفه‌ای‌سازی روند‌ها و فرایند‌های جریان اطلاع رسانی به عنوان یک مسئولیت خطیر و تکلیفی را اجتناب ناپذیر و فراروی مسئولین دستگاه‌ها و روابط عمومی‌ها قرار داده است و هرگونه کوتاهی در این زمینه جفا در حق رهبری و ملت ایران است.

وی در پایان آسیب شناسی و فهم دقیق و درست نقاط ضعف و قوت در حوزه عملکرد روابط عمومی‌ها را یک امر دائمی و ضروری قلمداد و تصریح کرد: دشمن برای القای دروغ به مردم و فریب افکار عمومی، معماری دقیق و هوشمند را دستور کار خود دارد و علی القاعده ما برای برهم ریختن دستگاه محاسبات رسانه‌ای و میرایی عملیات روانی او بایستی آگاه سازی مردم و آماده کردن جامعه به عنوان مهم‌ترین عنصر برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن در جنگ شناختی را مشق روزانه خود قرار دهیم و در عرصه جهاد تبیین و نهضت آگاه‌سازی مانند یک معمار و طراح حاذق و حرفه‌ای عمل کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->