سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت
سرخط خبرها

ذبیح‌الله مجاهد: حمله‌ خیبرپختونخواه ربطی به افغانستان ندارد

  • کد خبر: ۱۹۹۹۷۹
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
ذبیح‌الله مجاهد: حمله‌ خیبرپختونخواه ربطی به افغانستان ندارد
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان درباره‌ حمله‌ اخیر در ایالت خیبرپختونخواه در پاکستان ابراز «تأسف کرده» و گفته است که این حمله ربطی به افغانستان ندارد و از طرف این کشور انجام نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این حمله بامداد دیروز (دوشنبه، ۲۱ آذر) در «دیره اسماعیل‌خان» خیبرپختونخواه صورت گرفت و به‌گفته‌ی مقام‌های پاکستانی، ۲۳ پرسنل امنیتی آن کشور کشته شده‌اند.

به‌گفته‌ پاکستان، پشت این حمله تحریک جهاد پاکستان، گروه وابسته به تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) بوده است.

وزارت خارجه‌ پاکستان در واکنش به این حمله کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد را احضار کرده و از او خواسته است که به کابل اطلاع دهد که حمله‌ اخیر را به‌گونه‌ «کامل» بررسی کند و علیه عاملان آن اقدامات «جدی» انجام دهد.

وزارت خارجه‌ پاکستان همچنین از طالبان خواسته است که «علنا» حمله‌ اخیر را در بالاترین سطح محکوم کنند.

سخنگوی طالبان، اما در اظهارات خود که امروز (چهارشنبه، ۲۲ آذر) از سوی تلویزیون ملی تحت کنترل این گروه نشر شده، تنها از وقوع حمله ابراز «تأسف» کرده و اشاره‌ای به محکومیت نکرده است.

او گفته است که این حمله به افغانستان ربطی ندارد و از سوی این کشور انجام نشده است.

مجاهد با اشاره به موضوع تحقیق درباره‌ حمله گفته است که اگر معلومات با طالبان شریک ساخته شود، این گروه حتما تحقیق می‌کند.

او افزوده است که محل حمله‌ دیروز صد‌ها کیلومتر از افغانستان دور است و به‌گفته‌ او، ساحه‌ای است که نیرو‌های امنیتی پاکستان در آن‌جا «قوت» دارند و باید قبل از وقوع خنثا می‌شد.

مجاهد گفته است: «این باید قبل از وقوع خنثا می‌شد که متأسفانه نشده. باید آنان (پاکستانی‌ها) متوجه امنیت خود بیشتر باشند. ربط دادن هر موضوع به کشور دیگر راه‌حل نیست. به هر صورت ما هم موضوعاتی که آنان مطرح کرده، بررسی می‌کنیم.»

وزارت خارجه‌ پاکستان همچنین گفته است که این کشور خواستار بازداشت رهبری تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و تحویل آنان به پاکستان شده است.

این وزارت تأکید کرده است که برای جلوگیری از استفاده‌ خاک افغانستان توسط تروریسم علیه پاکستان، طالبان تمام اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->