دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار
سرخط خبرها

هدف‌گذاری رشد ۱٠ درصدی درآمد‌های مالیاتی دولت در سال ۱۴٠۳

  • کد خبر: ۲۰۳۱۹۵
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
هدف‌گذاری رشد ۱٠ درصدی درآمد‌های مالیاتی دولت در سال ۱۴٠۳
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور گفت: در پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۵۰ درصد تامین اعتبار دولت از محل مالیات است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین فردوسی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد منابع درآمد دولت از محل مالیات بود و در پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۵۰ درصد تامین اعتبار دولت از این محل است.

وی احترام به مودیان و مالیات‌پردازان در روند وصول مالیات را امری مهم دانست و افزود: تحقق این امر به آموزش کارکنان و تغییر در فرایند کاری نیاز دارد و بر این اساس تسهیل‌گری و مکانیزه شدن سیستم اخذ مالیات نیز در دستورکار قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور تصریح کرد: خرید و احداث ساختمان‌های جدید و همچنین بازسازی ساختمان‌های قدیمی مالیاتی در برنامه‌های تیم مدیریتی سازمان امور مالیاتی کشور است و نمی‌توانیم بپذیریم که مودی تامین‌کننده درآمد دولت در یک محل نامناسب حضور داشته باشد.

این مسئول، حمایت و رسیدگی به کارکنان وصول‌کننده مالیات را نیز از دیگر اقدامات مهم برشمرد و اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی عزم جدی خود را برای رسیدگی به رفاه و معیشت کارکنان به کار گرفته است که در این زمینه تغییر در احکام کارکنان و همچنین تغییر بودجه اختصاص یافته به این سازمان را در اولویت داریم.

فردوسی اذعان کرد: نظام مالیاتی در موضوع مالیات بر ارزش افزوده، مبالغ زیادی را در راستای تغییر خدمات به شهرداری‌ها می‌دهد که برای جامعه مغفول مانده و لازمه آن اطلاع رسانی در پروژه‌ها می‌باشد و استان‌ها باید آن را به طور جدی پیگیری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور در پایان گفت: از اداره‌های امور مالیاتی استان‌ها در خواست داریم در خصوص سامانه مودیان به طور کامل مطالعه و موارد لازم را تشریح کنند.

ضرورت به‌روزرسانی زیرساخت‌های مورد نیاز نظام مالیاتی کشور

در ادامه این مراسم سید محسن خوانساریان، دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نیز اظهار کرد: خدمت سازمانی به مردم به مثابه فعالیت در رشته ورزشی دوومیدانی است و بار سنگین مسئولیت طبق سنت دیرینه از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید همدلی و اتحاد را سرلوحه خود قرار دهیم و در راستای تکریم حقوق همکاران و مودیان گام برداریم.

این مسئول، وصول مالیات را یک امر دشوار برشمرد و افزود: مالیات در وضعیت اقتصادی جامعه یک منبع مهم به حساب می‌آید که اخذ آن باید از روش‌های سنتی به هوشمند تغییر کند که متاسفانه هنوز زیر ساخت‌های مناسب این امر را در اختیار نداریم.

خوانساریان عدم وجود زیرساخت مناسب را باعث فرسودگی کارکنان نظام مالیاتی دانست و عنوان کرد: تکریم مودیان و ارزش قائل شدن به حقوق آن‌ها در فرایند‌های مختلف بار‌ها تاکید شده و اصل بنا شده بر اساس اظهارات مودی است.

وی ادامه داد: اگر شواهد و دلایل متقن بر خلاف آنچه مودی اظهار می‌کند بوده باشد، دادستانی وارد میدان می‌شود.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین توانمند سازی کارکنان سازمان امور مالیاتی را اقدامی موثر درراستای پیشبرد اهداف دانست و گفت: توافق و مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی باید در اولویت قرار بگیرد که برای محقق شدن این امر بین شورای حل اختلاف امور مالیاتی و دادرسی باید ارتباط نزدیکی شکل بگیرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->