سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد
سرخط خبرها

کدام چهره‌های سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند؟

  • کد خبر: ۲۳۱۹۰۲
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کدام چهره‌های سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند؟
ثبت نام از کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روز گذشته به پایان رسید و چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف، در پنج روز قانونی ثبت‌نام به وزارت کشور رفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، با پایان‌یافتن زمان ثبت‌نام داوطلب‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم، از امروز مرحله‌ بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان آغاز شده است. در این گزارش، با فرایند‌های انتخابات ۱۴۰۳ آشنا می‌شوید.

مرحله یک

اولین مرحله از انتخابات زودهنگامِ ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم که به‌علت شهادت ابراهیم رئیسی در ۸ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، از ۱۰ الی ۱۴ خرداد با ثبت‌نام از داوطلبان به پایان رسید.

در مجموعِ این پنج‌روزِ نام‌نویسی‌ها ۸۰ نفر که دارای شرایط «۱- سن ۴۰ الی ۷۵ سال تمام، ۲- داشتن حداقل چهار سال سابقه مدیریت عالی از جمله وزارت، نمایندگی مجلس، استانداری و امثال آن که در قانون انتخابات تصریح شده، ۳- عدم سوءپیشینیه کیفری و ۴- حداقل مدرک کارشناسی‌ارشد و یا معادل آن» بودند با مراجعه به وزارت کشور، ثبت‌نام خود را قطعی و برای ریاست و تشکیل دولت چهاردهم اعلام آمادگی کردند.

مرحله دوم

مرحله‌ی بعدی، بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان است؛ این شورا از امروز ۱۵ خرداد تا ۲۱ خرداد به‌مدت هفت‌روز، صلاحیت‌های ثبت‌نام‌کنندگان را مورد بررسی قرار می‌دهد. سه‌شنبه ۲۲ خرداد نیز اسامی نامزد‌های انتخاباتی توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.

مهلت تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری از تاریخ ۲۳ خرداد الی ۶ تیرماه به‌مدت ۱۵ روز برنامه‌ریزی شده و هفتم تیرماه نیز منع تبلیغات انتخاباتی است. روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ رأی‌گیری انجام خواهد گرفت.

با هماهنگی ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان، اگر انتخابات به دور دوم برود، مرحله‌ دوم جمعه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

با این حساب، می‌بایست انتخاباتِ دولت چهاردهم تا قبل از ۱۹ تیرماه به سرانجام برسد که طبق جدول زمان‌بندی که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، همین امر صورت خواهد پذیرفت.

در این گزارش سعی می‌کنیم چهره‌های شاخص سیاسی را که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند فارغ از اینکه شورای نگهبان آن‌ها را رد یا تایید صلاحیت خواهد کرد، معرفی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->