شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سخنان وزیر درباره وضعیت فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۳۲۲۴
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
سخنان وزیر درباره وضعیت فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ + فیلم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال حوزه فرهنگ و هنر یکی از پررونق‌ترین دوره‌های تاریخی خود را در حوزه‌های سینما، موسیقی، تئاتر و هنر‌های تجسمی می‌گذراند.

به گزارش شهرآرانیوز محمدمهدی اسماعیلی در دومین روز از ششمین همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه بخش‌ها آماده هستند؛ ما در حوزه سینما که خیلی مورد توجه علاقه‌مندان است تقریبا رشد نزدیک به ۳۵ درصدی فیلم‌های ثبت‌نامی برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را داشتیم.

وی افزود: تعداد این فیلم‌ها از ۷۵ اثر در سال گذشته به ۱۱۱ فیلم رسیده و این اتفاق مبارکی است.

چهار جشنواره منطقه‌ای تئاتر برگزار می‌شود

وی همچنین با اشاره به تحقق رشد در حوزه‌های موسیقی و تئاتر افزود: جشنواره منطقه‌ای تئاتر در شیراز روز شنبه برگزار شد و در چهار منطقه برگزار می‌شود و برندگان در تهران جشنواره را برگزار خواهند کرد و این اتفاق مهمی است.

اسماعیلی ادامه داد: بحث حضور کارگردان‌های جدید و تهیه‌کننده‌های کار اولی در کنار پیشکسوتان و افراد سرشناس یک مجموعه متوازنی را تشکیل داده است. وزارت فرهنگ و نهاد‌های تابعه به سیاستگذاری‌های خود در این عرصه می‌رسند؛ یعنی ظهور جریان جدید و نسل جدیدی از کار اولی‌ها و شکستن قرق‌هایی که ورود به آن‌ها سخت بود اتفاق می‌افتد.

وی گفت: امسال یکی از مهمترین و پررونق‌ترین دوره‌های جشنواره‌ها را در بخش‌های مختلف خواهیم داشت و اصحاب فرهنگ و هنر این شیرینی را با همه وجود درک کنند.


موسسه‌های حقوقی به کمک هنرمندان می‌آیند

وزیر فرهنگ، همچنین در خصوص موسسه‌های فرهنگی حقوقی گفت: از جمله موسسه‌هایی که به موسسه‌های فرهنگی اضافه شده، موسسه‌های فرهنگی و حقوقی هستند که در بحث مدیریت و مالکیت فکری اتفاق می‌افتد و این به حمایت از آثار هنرمندان کمک می‌کند و مشکلاتی که در زمینه حقوق آثار فکری است با ایجاد این موسسات که یک سری موسسه‌های حقوقی هستند، برطرف خواهد شد. به زودی با ابلاغ نهایی مصوبه که در شورای عالی به تصویب رسیده جزئیات بیشتری را تقدیم خواهم کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->