کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: مدیریت بازار باید در اختیار اصناف باشد

  • کد خبر: ۲۰۳۷۱۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
سخنگوی دولت: مدیریت بازار باید در اختیار اصناف باشد
سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم قدر اصناف را می‌داند و اصرار دارد مدیریت بازار را به اصناف بسپاریم؛ زیرا آوردن مردم به صحنه حکمرانی و اقتصاد کشور از طریق تشکل‌هایی مانند اتاق اصناف ممکن است.

به گزارش شهرآرانیوز علی بهادری جهرمی امروز - سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه - در جمع اعضای اتاق اصناف ایران، گفت: در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم که اگر امروز همه ما از جمله واحد‌های صنفی می‌توانیم با امنیت به فعالیت در کشور بپردازیم، مرهون مجاهدت‌های ایشان و یاران‌شان است.

وی افزود: اتاق اصناف یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین تشکل‌های کشور است و نقش ویژه‌ای در مدیریت بازار و رفع نیاز‌های مردم دارد. هماهنگی و یک‌صدایی در اتاق اصناف در ضمن اختلاف‌نظر‌های کارشناسی، واقعا می‌تواند به عنوان یک تشکیلات موفق ارزیابی شود و نمونه‌ای برای شناخت جامعه ایران است.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت سیزدهم قدر اصناف را می‌داند و اصرار دارد مدیریت بازار را به اصناف بسپاریم؛ زیرا آوردن مردم به صحنه حکمرانی و اقتصاد کشور از طریق تشکل‌هایی مانند اتاق اصناف ممکن است. دولت ورود مستقیم خود به مدیریت بازار را خلاف سیاست‌های خود می‌داند و معتقد است اصناف و بازاریان خود بهتر می‌توانند بازار را مدیریت کنند.

سخنگوی دولت گفت: یکی از تأکیدات رئیس‌جمهوری در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران در روز گذشته، سپردن مدیریت بازار به اصناف و در نظرگرفتن سرمایه و تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکار‌ها به‌ویژه کسب‌وکار‌های کوچک بوده است. فرهنگ ایران و ایرانی با اصناف و کاسبی‌های خرد، عجین شده است و ما تقویت این فرهنگ و سازوکار را تقویت اقتصاد کشور می‌دانیم.

همچنین در ابتدای این نشست مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به پررنگ‌تر شدن نقش اصناف در تصمیم‌گیری‌های کلان کسب‌وکار‌ها و گلایه از تأسیس اتاق‌های موازی اصناف در حوزه کشاورزی به رقابت‌ناپذیری اصناف با فروشگاه‌های بزرگ و حمایت از کسب‌وکار‌های کوچک تاکید و اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که عضو هیات مدیره اتاق اصناف هستم و حدود ۹ وزیر صمت در این مدت بر سرکار بوده‌اند و بهترین ترکیب در این حوزه را ما اکنون در دولت سیزدهم داریم.

صفایی ادامه داد: دستور وزیر کشور برای استفاده از روسای اتاق اصناف استان به‌عنوان مشاوران حوزه اصناف در استان‌ها که مسبب تصمیمات درست در استان می‌شود، در هیات دولت حمایت و به استانداران و فرمانداران تأکید مجدد شود.

در این جلسه که دبیران کمیسیون‌های اقتصادی و زیربنایی دفتر هیات دولت و برخی مسؤلان وزارت صمت حضور داشتند، ۲۱ نفر از رؤسای اتاق‌های اصناف استانی، در حضور سخنگوی دولت به بیان دیدگاه‌های صنفی خود پرداختند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->