نقش آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیما ربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد
سرخط خبرها

برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «دلیران ایران زمین» در مشهد +پوستر

  • کد خبر: ۲۰۵۰۶۸
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «دلیران ایران زمین» در مشهد +پوستر
پوستر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی دلیران ایران زمین و چهاردهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی دلیران ایران زمین و چهاردهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی اظهار کرد: تئاتر برای ارتقای عرصه فرهنگی استان، گرانمایه است. اندیشه و تفکر، درون‌مایه اصلی یک اثر فاخر در هنر تئاتر است و شاکله این بینش در متون نمایشی، نمایان می‌شود و قامت و قوت یک اثر نمایشی، ارتباط مستقیم با متن آن دارد. تئاتر امروز ما، با ضعف در نمایشنامه‌ها مواجه است. در این هنر به مقوله نمایشنامه‌نویسی، کمتر پرداخته شده است و این خلل در اجراها بروز و ظهور می‌یابد.

برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «دلیران ایران زمین» در مشهد +پوستر

حسین‌زاده تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادی در خراسان رضوی به ویژه کلانشهر مشهد ضرورت دارد و لازم است خیزشی آگاهانه و مدون در راستای تقویت بنیه نمایشنامه‌ها صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این موضوع که هنرمندان تئاتر به دلیل ضعف نمایشنامه‌ها به ترجمه نمایش‌های خارجی روی آورده‌اند، گفت: این سستی و کژی به دلیل عدم پرداخت متون نمایشی به موضوعات روز و دغدغه‌های جامعه است. خوب دیدن، خوب شنیدن، تحلیل درست و واقعی شرایط جامعه، هویت‌بخشی به متون نمایشی و آموزش، راهکارهایی است که می‌تواند زمینه را برای تولید آثار خوب و فاخر نمایشی، هموار کند.

وی درخصوص ضرورت برگزاری این جشنواره بیان کرد: در شرایط کنونی، ترغیب هنرمندان به پرداخت و نگارش نمایشنامه‌ها با موضوع هویت و فرهنگ ایرانی و قهرمانان ملی، می‌تواند ضمن تزریق آگاهی و حس غیرت و حمیت ایرانی به جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان این کشور، بار فرهنگی و هنری آثار تولید شده را دوچندان کند. پرداختن به نیازهای فرهنگی و هنری جامعه، باید در اولویت تولید اثر باشد.

کریم جشنی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی و دبیر این جشنواره نیز در این‌باره اظهار کرد: جشنواره در دو بخش اصلی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌‌شود. بخش نمایشنامه‌نویسی در گستره ملی است و نویسندگان در موضوعات قهرمانان اساطیری، قهرمانان ملی، قهرمانان انقلاب اسلامی، قهرمانان دفاع مقدس، مدافعان حرم، مجاهدان اقتصادی و کارآفرینان و قهرمانان سلامت به رقابت می‌پردازند.

 فراخوان و تاریخ برگزاری این جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->