تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

آیا ۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان اضافه شده است؟

  • کد خبر: ۲۰۵۹۴۲
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
آیا ۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان اضافه شده است؟
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درباره ماجرای اضافه شدن دو واکسن به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، چندی پیش برخی مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده بودند که دو واکسن به نام‌های "پنوموکوک" و "روتاویروس" قرار است به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود؛ روز گذشته جدولی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن ادعا می‌شود این دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شده است.

در همین راستا محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفت‌وگویی ضمن تکذیب این خبر اظهار کرد: هنوز واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان اضافه نشده‌است؛ این دو واکسن قرار است در آینده نزدیک به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شود و درحال حاضر صرفاً زیرساخت‌های لازم برای اضافه شدن این دو واکسن در حال آماده‌سازی است.

وی افزود: در صورت اضافه شدن این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون، آن را به طور رسمی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد؛ روز گذشته تصویر یک جدول در کانال‌های خبری منتشر شده است که این جدول، مربوط به برنامه واکسیناسیون، بعد از اضافه شدن این دو واکسن است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: درواقع این جدول برای این است که تا چندماه آینده که این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون اضافه شوند؛ همکاران ما در شبکه بهداشتی بتوانند آمادگی لازم را برای ثبت آن در سیستم وزارت بهداشت کسب کنند؛ همچنین در کارت واکسن کودکان که به خانواده‌ها ارائه می‌شود؛ باید این دو واکسن نیز لحاظ شود. در این راستا با دانشگاه‌های علوم پزشکی مکاتبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه اگر می‌خواهند کارت واکسن جدیدی چاپ کنند؛ جایی برای ثبت این دو واکسن نیز درنظر بگیرند، اما هنوز ورود این دو واکسن به برنامه واکسیناسیون کودکان آغاز نشده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->