دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

ممنوعیت زباله‌گردی در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۶۳۲
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
ممنوعیت زباله‌گردی در مشهد
یک روز بعد از گزارش شهرآرا از یک معضل زیست‌محیطی در شهر، فرماندار مشهد از برخورد با متخلفان این موضوع خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، با شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان‌رضوی، این استان با یک پله کاهش به رتبه نهم کشور در تعداد افراد مبتلا به کروناویروس رسید. حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته نیز وزارت بهداشت آمار جدید افراد مبتلاشده به ویروس کرونا را منتشر کرد.
 
بر این اساس با شناسایی ۸۸۱ بیمار جدید به کووید ۱۹ در کشور، مجموع مبتلایان به این بیماری به ۸۰۴۲ نفر رسید. طبق این آمار ۵۴ نفر دیگر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند و درمجموع تعداد جان‌باختگان از ۳۰ بهمن تاکنون ۲۹۱ نفر شد.
 
نکته مثبت این خبر بهبود ۲۷۳۱ نفر از بیماران کووید ۱۹ بود. حالا با توجه به روند افزایشی شیوع این بیماری، مسئولان بیش از گذشته از مردم می‌خواهند که در خانه بمانند. دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز به ارائه آمار منتشرشده کشوری بسنده کرد و در اطلاعیه‌ای تعداد بیماران حاد تنفسی در حوزه زیر پوشش این دانشگاه را تا ساعت ۹ روز گذشته ۱۲۲۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۴۷۵ نفر از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.
 
در اطلاعیه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، تعداد بیماران حاد تنفسی به تفکیک دیگر دانشگاه‌های استان آمده است. بر این اساس تعداد این بیماران در نیشابور ۳۹۵ نفر و ترخیص ۲۷۴ نفر، در تربت‌حیدریه ۲۲۱نفر با ۱۶۱نفر ترخیص، در سبزوار ۱۱۴ نفر با ترخیص ۶۹ نفر، در گناباد ۱۱۱نفر با ۸۱نفر ترخیص و در تربت‌جام ۶۴نفر با ترخیص ۴۳نفر بود.

پیگیری ویژه سوژه شهرآرا توسط فرماندار

دیروز شهرآرا پیگیر موضوع ممنوعیت زباله‌گردی در مشهد شد و حالا فرماندار این شهر از تصویب جلوگیری از فعالیت زباله‌گرد‌ها در ستاد پیشگیری از بیماری کرونا خبر داده و گفته است: با درخواست معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد، این موضوع پیگیری و مصوب شد تا با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از فعالیت زباله‌گرد‌ها جلوگیری شود و نیروی انتظامی این افراد را جمع‌آوری کند.

محمدرضا هاشمی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آخرین اقدامات فرمانداری در پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، با بیان اینکه ۱۳ معین اقتصادی در حاشیه شهر و روستای بخش مرکز برای تولید ماسک در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این معین‌های اقتصادی با همکاری شرکت‌های تعاونی و دهیاری‌ها روزانه ۴۵ هزار ماسک تولید می‌کنند که میان متقاضیان آن‌ها، یعنی آستان قدس، داروخانه‌ها و مراکز درمانی، توزیع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با مدیران اداره‌کل بهزیستی برگزار شد، تأکیداتی برای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا مطرح شد، افزود: رعایت بهداشت در آسایشگاه‌های سالمندان باید جدی‌تر باشد، زیرا افراد در این مکان‌ها به دلیل کهولت سن در خطر بیشتری قرار دارند.
 
فرماندار مشهد در ادامه به موضوع ایجاد برخی محدودیت‌ها در مبادی ورودی مشهد توسط نیروی انتظامی پرداخت و گفت: فعلا هیچ ممنوعیتی در مبادی ورودی مشهد اعمال نشده است، اما نیروی انتظامی محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال کرده است. به این طریق افراد در مبادی ورودی کنترل می‌شوند و افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

بعد از کرونا در خدمت زائران و مسافران هستیم

هاشمی از زائران و مسافرانی که عازم مشهد هستند درخواست کرد سفر خود را لغو کنند و گفت: در این روز‌ها به دلیل وجود بیماری کرونا، خدمت‌رسانی به زائران و مسافران به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل از مسافران درخواست داریم تا بعد از اتمام دوره این بیماری، به مشهد بیایند و در آن زمان خدمت‌رسان آن‌ها باشیم. او با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا تشکل‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها نیز نقش بسزایی دارند، گفت: با برخی از این سمن‌ها و خیریه‌ها هماهنگ شده است تا بسته‌های بهداشتی را میان افراد بی‌بضاعت توزیع کنند.
 
فرماندار مشهد ادامه داد:، چون در روز‌های پایان سال قرار داریم، شهروندان در شب‌های جمعه قصد دارند به آرامستان‌ها بروند، اما باید از این کار خودداری کنند. همین هفته گذشته مشاهده شد که بسیاری از افراد به‌صورت گروهی در آرامستان‌ها جمع شده بودند.
 
این درحالی است که برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا باید از شرکت در هر اجتماع و گروهی خودداری کرد. توصیه می‌کنیم افراد از راه دور برای رفتگان خود دعا کنند یا حداقل به‌صورت انفرادی به آرامستان‌ها بروند. هاشمی با بیان اینکه به اتحادیه خبازی‌ها دستور داده شده است تا مایع ضدعفونی‌کننده و ماسک در اختیار کارکنان خود قرار دهند، گفت: باید کارکنان خبازی‌ها و نانوایی‌ها تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

وی همچنین از تهیه و پیش‌بینی آرد مورد نیاز برای نانوایی‌ها اطمینان خاطر داد. فرماندار مشهد در ادامه این را هم گفت که در برخی مناطق حاشیه شهر به علت کمبود امکانات بهداشتی با خودرو‌های سیار از مردم درخواست کرده‌ایم تا از خانه‌های خود خارج نشوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->