زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

کارگردان تئاتر مشهد: از تئاتر تهران کمتر نیستیم

  • کد خبر: ۲۰۷۸۸۸
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کارگردان تئاتر مشهد: از تئاتر تهران کمتر نیستیم
کارگردان تئاتر مشهد گفت: گروه‌های تئاتر مقیم شهر‌های مختلف فاصله‌ای با تئاتر پایتخت ندارند، مگر از لحاظ سخت افزار و امکانات.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگردان نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد که روز‌های اول و دوم چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد، درباره انگیزه اش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر تأکید کرد: این جشنواره باید عرصه دیدن شدن ویژگی‌های هنری هر استان باشد. هر گروهی وارد جشنواره می‌شود، نماینده استانش از لحاظ نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری است.

محمد جهان پا تصریح کرد: گروه‌های تئاتر مقیم شهر‌های مختلف فاصله‌ای با تئاتر پایتخت ندارند، مگر از لحاظ سخت افزار و امکانات. در پایتخت امکانات بهتری برای اجرای تئاتر وجود دارد. بهترین‌های گرایش‌های مختلف در تهران گردهم آمده اند که البته همگی آن‌ها از اهالی پایتخت نیستند. جشنواره تئاتر فجر فرصتی است تا هنرمندان، تئاتر شهرستان خود را محک بزنند و هنرشان را به خوبی عرضه کنند.

وی معتقد است جشنواره تئاتر فجر اگر بتواند اجرا‌های عمومی را در پایتخت و سایر استان‌ها تسهیل کند، اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد زد. این کارگردان تئاتر درباره چالش‌های مالی برای تولید «رؤیای اسبی به نام شبرنگ»، اظهار کرد: هزینه‌های زیادی متحمل شدیم و دوست دارم کار دیده شود. دیده شدن این کار یعنی دیده شدن شاهنامه و فردوسی که درعین حال الگویی درست را به جوان امروزی ارائه‌ می‌دهیم. طرح بحث ایران، وطن و وطن پرستی در این نمایش برای ما خیلی مهم است.

جهان پا تأکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما بحث مالی است. تئاتر مانند سینما برگشت پول ندارد، به همین دلیل اسپانسر‌ها زیاد تمایلی برای حضور در این عرصه ندارند. کسی که در تئاتر کار می‌کند، به دلیل عشق این کار را انجام می‌دهد. تئاتر هنر مادر است و دولت باید کمک کند و نمی‌توان در این دست کار‌ها زیاد به بخش خصوصی اتکا کرد. نمی‌توان با این گونه نمایش‌ها سطحی برخورد کرد. ما در قبال ادبیات باشکوه فردوسی مسئول هستیم و نمی‌توانیم کار را از فضای فاخر خارج کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->