نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم علم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده است و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم پوتین: روابط مسکو و پکن بر اساس منافع متقابل بنا شده است + فیلم مخبر برای حضور در اجلاس شانگهای عازم قزاقستان شد شلیک بیش از ۸۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در مشهد: موهبت انقلاب اسلامی، آزادی و حق انتخاب در پای صندوق‌های رأی است + عکس اختلافات آمریکا و اوکراین درباره جنگ
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نمکی: کاهش موج ورود مبتلایان به کرونا به بیمارستان‌ها

  • کد خبر: ۲۰۸۳۳
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
نمکی: کاهش موج ورود مبتلایان به کرونا به بیمارستان‌ها
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در گیلان و قم و سایر استان‌هایی که اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا آغاز شده بود، موج ورود نسبت به خروج در بیمارستانها، منفی شده و کاهش یافته است.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در کشور، گفت: این طرح ابتدا در ۴ استان کشور کشور اجرا شد و نتایج بسیار مطلوبی گرفتیم و مقرر شد که بعد از چندین روز در صورت نتیجه بخش بودن طرح، آن را در کل کشور اجرا کنیم براین اساس در استان‌های گیلان، قم و سایر استان‌ها به نقطه‌ای رسیدیم که دیگر شاهد امواج طوفانی مراجعه بیماران نیستیم و همکاران ما در دو سه روز اخیر به نقطه آرامش نسبی رسیده اند.

وی گفت: در دو روز گذشته حدود ۳ و نیم میلیون نفر از نظر ابتلا به ویروس کرونا در این استان‌ها، ارزیابی شده اند که از بین این افراد نیز یک هزار و ۲۰۰ نفر را شناسایی کردیم که باید تحت مراقبت قرار گیرند و در بین آنها، فقط ۲۷۰ نفر بستری شدند و حدود ۲۷۰۰ نفر از افرادی که با بیماران مبتلا به کووید۱۹ در ارتباط بودند، شناسایی شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز با استانداران نشست ویدیو کنفرانسی داشتیم، چون تمام تلاش ما این است که نشست‌های فیزیکی را محدود و سعی کنیم که از راه دور و از طریق ویدیوکنفرانس با همکاران خودمان و استانداران در ارتباط باشیم. در این نشست ابعاد طرح بسیج ملی مقابله با کرونا برای آن‌ها تشریح شد و هر روز معاون بهداشت وزارت بهداشت به عنوان  مدیر اجرایی این طرح، اخبار آن و همچنین پیشرفت کار در استان‌ها را به اطلاع مردم می‌رساند.

نمکی گفت: تقاضا دارم که صدا و سیما به ویژه در مراکز استان‌ها کاملا با طرح بسیج ملی مقابله با کرونا همراهی کنند و در ارائه اخبار، ترویج و ترغیب مردم به مشارکت در سامانه salamat.gov.ir، بیماریابی و آموزش‌های مورد نیاز مردم کمک کنند.

وی افزود: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، نظام پرستاری و نظام پزشکی و سایر ارگان‌ها در کشور آغاز شد و هدف ما این است که با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت، ارتباط تنگاتنگی را با خانواده‌ها برای بیماریابی داشته باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: وقتی با ۱۲ نفر از کارشناسان ارشد اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران، طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را مطرح کردیم، به شدت مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت و اعلام کردند که اگر این طرح در ایران اجرا شود به عنوان الگویی بسیار موفق می‌تواند در سایر کشور‌ها نیز ارائه شود و آن‌ها نیز مانند ما معتقد بودند که اگر بتوانیم بیماران را در مراحل ابتدایی تشخیص دهیم، از چرخش آن‌ها در جامعه پیشگیری کنیم و افرادی که در روز‌های گذشته با آن‌ها در تماس بوده اند را شناسایی و ایزوله کرده و آموزش‌های لازم را به این افراد ارائه دهیم، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرده ایم.

نمکی ادامه داد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا به دنبال این هستیم که سرعت تشخیص را برای افراد دارای علائم بیماری، افزایش دهیم و خوشبختانه تعداد آزمایشگاه‌های کشور از ۳ به ۵۰ آزمایشگاه در این هفته رسیده و در هفته آینده، تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور به ۷۰ می‌رسد و بخش خصوصی مورد وثوق نیز به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع، به ما کمک خواهند کرد تا سرعت تشخیص بیماری افزایش پیدا کند و افراد مبتلا را در اولین مراحل، ایزوله کرده و از آلودگی سایر افراد، جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بر خلاف روز‌های اول که هجمه سنگین مردم به دلیل ترس از کرونا، باعث شد افراد آلوده و مشکوک را در بیمارستان‌ها در کنار همدیگر بستری کنیم، اما در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، کاملا افراد مشکوک و آلوده از همدیگر جدا می‌شوند و با مسیر خاصی که تعریف شده، این افراد هیچ ارتباطی با همدیگر نخواهند داشت. بار تراکم بیمارستان‌ها با اجرای این طرح، به شدت کاهش می‌یابد و با شناسایی موارد آلوده قبل از ورود به بیمارستان، موج گرفتاری‌های آینده را پیش بینی می‌کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این طرح با مدیریت استانداران و با همکاری روسای دانشگاه‌ها و همچنین فرماندهان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در استان‌ها اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا




 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->