قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان برای اولین بار؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره برداری از ۱۳ واحد بخار به ظرفیت ۲۱۶۳ مگاوات در ۲ سال گذشته

  • کد خبر: ۲۰۸۶۱۷
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
بهره برداری از ۱۳ واحد بخار به ظرفیت ۲۱۶۳ مگاوات در ۲ سال گذشته
در جلسه بررسی راهکار‌های توسعه نیروگاه‌ها و کاهش ناترازی برق در کشور با حضور مخبر اعلام شد که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۳ واحد بخار به ظرفیت ۲۱۶۳ مگاوات به بهره برداری رسیده که سالانه باعث ۳.۲ میلیارد متر مکعب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه‌ای با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، راهکار‌های توسعه نیروگاه‌ها و کاهش ناترازی برق در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه توسعه صادرات‌محور نیروگاه‌های برق را مورد تاکید قرار داد و گفت: وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی ضمن تلاش برای تامین برق مورد نیاز مصارف مختلف در داخل کشور باید هدفگذاری و چشم اندازی دقیق برای احدث و توسعه نیروگاه‌های تولید برق با رویکرد صادرات به کشور‌های همسایه نیز داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری مجدانه برنامه تولید ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور خاطرنشان کرد: باید موانع اجرایی احداث این نیروگاه‌ها از جمله واگذاری زمین و صدور مجوز‌ها رفع و در بهره برداری تسریع شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین برنامه ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را نیز ضروری دانست و افزود: با توجه به دانش فنی و تخصص موجود، باید از همه ظرفیت‌های کشور اعم از حرارتی، تجدید‌پذیر و هسته‌ای برای تولید برق استفاده و ایران به قطب انرژی در منطقه تبدیل شود تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات برق به کشور‌های همسایه را نیز توسعه دهیم.

در این جلسه علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم در راستای رفع ناترازی برق ارائه کرد و به تشریح عملکرد این وزارتخانه برای توسعه ظرفیت برق کشور در دو سال اخیر پرداخت و گفت: برنامه دولت برای توسعه نیروگاه‌ها در میان مدت، افزایش حداقل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید شامل نیروگاه‌های حرارتی، سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر هر کدام به میزان ده هزار مگاوات است.

بر اساس این گزارش در دهه ۹۰ شمسی سالانه بطور متوسط کمتر از ۲هزار مگاوات نیروگاه به بهره برداری رسیده است که در دولت سیزدهم و در دو سال اخیر این عدد سالانه به بیش از ۴هزار مگاوات افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص احداث واحد‌های بخار و ارتقای واحد‌های گازی و چالش ناترازی سوخت ارائه و اعلام شد که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۳ واحد بخار به ظرفیت ۲۱۶۳ مگاوات به بهره برداری رسیده که سالانه باعث ۳،۲ میلیارد متر مکعب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود.

همچنین در این گزارش اعلام شد که احداث و اجرای کامل پروژه‌های واحد‌های بخار و ارتقای واحد‌های گازی، سالانه بیش از ۱۲ میلیارد مترمکعب یعنی بیش از تولید یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، اهم نیاز‌های تکمیل برنامه و تداوم توسعه ظرفیت تولید برق مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تحقق این برنامه‌ها اتخاذ شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->