سرخط خبرها

محمدحسین خسروان در قطعه نام‌آوران بهشت رضای مشهد آرام می‌گیرد (۱۲ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۹۵۵۷
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
محمدحسین خسروان در قطعه نام‌آوران بهشت رضای مشهد آرام می‌گیرد (۱۲ بهمن ۱۴۰۲)
دکتر خسروان، استاد دانشگاه که روز گذشته درگذشت، امروز، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، در قطعه نام‌آوران بهشت رضا دفن می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد حسین خسروان در سال ۱۳۱۸ در سبزوار به دنیا آمد. از آنجایی که برای ورود به مدرسه سنش به حد نصاب نمی‌رسید پدرش سن او را چند سال بزرگ‌تر یعنی ۱۳۱۳ گرفته بود. او پس از اخذ دیپلم تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و موفق به اخذ مدارک به ترتیب کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی شد.

او تاکنون حدود نیم قرن در آموزش و پرورش (تربیت معلم) و دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی و رشته زبان و ادبیات فارسی به تدریس مشغول بود.

 دکتر خسروان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه فردوسی مشهد گذراند. او از دوران تحصیل خاطره‌ای را بیان کرده بود که به شرح زیر است:

دوران متوسطه دوران عجیبی بود. عده‌ای با چاقو و پنجه بوکس به کلاس می‌آمدند. می‌بایست موی سر کوتاه باشد، سال آخری‌ها زیر بار نمی‌رفتند. به یاد دارم که آخرین جلسه امتحان بود که رئیس فرهنگ یک سلمانی آورده بود که در هنگام نوشتن ورقه، سر ما را به صورت چهار راه در آوردند.

 محمدحسین خسروان بیش از ۳۰ جلد کتاب و مقاله متشر کرده است. افسانه خیر و شر، اوج و انحطاط سبک هندی، تو نیکی می‌کنی و در دجله انداز، خزان و بهار، داستان‌های باستان و مضمار دانش برخی از  آثار این ادیب اهل مشهد است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->