ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

مهندس الکترونیکی که باتری دزدی می‌کرد، دستگیر شد

  • کد خبر: ۲۱۱۳۲۴
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مهندس الکترونیکی که باتری دزدی می‌کرد، دستگیر شد
دستگیری سارقی که باتری‌های دزدی را در خاک نخل مخفی می‌کرد.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز، مثل هرشب چند دقیقه مانده به یک بامداد با همان شلوار، کاپشن و کلاه نقاب‌دار مشکی‌اش از خانه بیرون آمد. چند وقتی بود که کارش را از دست داده و برای تأمین هزینه‌های مواد مخدرش به اموال مردم دست درازی می‌کرد. او وسیله‌نقلیه نداشت به همین خاطر پای پیاده در همان محدوده زندگی خود، یعنی حد فاصل معابر محدوده بولوار سرافرازان تا دلاوران می‌گشت و با بازکردن کاپوت خودرو‌های پارک شده، باتری آن‌ها را می‌دزدید. او با اینکه سارقی حرفه‌ای بود تا سه ماه قبل هیچ تجربه دزدی نداشت و با مدرک مهندسی الکترونیک، در یک شرکت الکترونیکی مشغول به کار بود، تا اینکه در فاصله کوتاهی زندگی‌اش، شغل، آبرو و آزادی‌اش را یکجا باخت.

تا سه ماه پیش او هنوز تجربه دزدی نداشت، اما کوچه‌پس‌کوچه‌های محدوده بولوار سرافرازان و دلاوران را خوب می‌شناخت. می‌دانست کدام کوچه‌ها، خانه‌ها یا واحد تجاری کمتر دوربین‌های مداربسته دارند یا تردد در کدام مسیر برایش امن‌تر است. در اولین دزدی‌اش هنوز تردید داشت، اما ننگ دزدی خیلی زود بر پیشانی‌اش نشست.

او اولین‌بار پیش از غروب خورشید در خیابان‌ها پیاده حرکت کرد و از میان خودرو‌هایی که پارک شده بودند آن‌هایی را که قفل کاپوت نداشتند، شناسایی کرد و به خانه بر‌گشت. او ساعت یک بامداد از خانه بیرون آمد و به‌سراغ خودرو‌هایی که نشان کرده بود رفت و کاپوت اولین خودرو را بالا داد.

در عرض چند ثانیه دو سر باتری را باز کرد و آن را در یک کیسه مشکی انداخت. قلبش به تندی می‌زد. حتی جرئت نداشت اطرافش را نگاه کند. به‌سمت انتهای خیابان نخل دوید و در حاشیه کوه، کیسه‌اش را پنهان کرد. علت این‌کارش را هم خودش نمی‌دانست، اما از یک طرف شرم داشت مال مردم را به خانه‌اش ببرد و از طرفی با خودش می‌گفت اگر پلیس جلویم را گرفت مدرکی علیه من ندارند.

فروش مال مردم به یک‌چهارم قیمت

ساعت ۱۱ با مال‌خر درست همان جایی قرار گذاشت که باتری را پنهان کرده بود. پولی که مال‌خر از خرید باتری دزدی به او داد فقط ۳۰۰ هزار تومان بود، بهایی نزدیک به یک‌چهارم قیمت واقعی باتری. باوجوداین او از معامله‌ای که انجام داده بود راضی بود. اولین تجربه دزدی باعث شد ریسک کارش را بالا ببرد.

خیلی زود کار اصلی مهندس جوان بازکردن در کاپوت خودرو‌ها و برداشتن باتری آن‌ها شد. او همچنان باتری‌ها را به انتهای خیابان نخل می‌برد و همان‌جا مخفی می‌کرد. مال‌خر رأس ساعت ۱۱ روز بعد به همان انتهای خیابان نخل می‌آمد و هر باتری را یک‌سوم تا یک‌چهارم قیمت واقعی، یعنی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌خرید.

برنامه پلیس برای دستگیری سارق

درست ۷۸ مال‌باخته پس از اعلام شکایت به پلیس ۱۱۰ برای پیگیری شکایتشان به خیابان سرافرازان ۹ رفتند و آمار سرقت اموال خود را به کلانتری شهید نجفی دادند تا سارق باتری‌های خودرو در محدوده منطقه چهارچشمه و سرافرازان را دستگیر کنند. با رسیدن گزارش سرقت‌های پیاپی در این منطقه، پلیس دست به تحقیقات میدانی گسترده‌ای زد.

مأموران کلانتری شهید نجفی با رصد معابر پرخطر، نقشه‌ای را که سارق یا سارقان به آنجا می‌روند آماده کردند. در گام بعد پلیس متوجه شد که تمامی دزدی‌ها بین یک تا چهار بامداد انجام شده است. سرنخ‌هایی که باعث شد دو تیم علاوه‌بر گشت‌های پلیس، مأمور شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها شوند.

سارق در هفتاد و هفتمین سرقتش با همان کلاه مشکلی‌اش سربالایی خیابان زیتون را به سوی بالا طی کرد. از میان خودرو‌های پارک شده، باتری یک وانت پراید را که قفل نداشت باز کرد. باتری را داخل کیسه مشکی‌رنگش انداخت. ساعت حدود چهار بامداد وقتی از خیابان زیتون پایین می‌آمد، ناگهان در برابر خود خودرو گشت پلیس را دید. در یک لحظه دستش سست شد و کیسه به زمین افتاد.

فوری شروع به دویدن کرد. از یک طرف ترس افتادن پشت میله‌های زندان را داشت و از طرفی آبرویی که دیگر برای همیشه می‌ریخت نگرانش کرده بود. او آن‌قدر می‌ترسید که به پشت سرش نگاه نمی‌کرد، اما درنهایت با تیزهوشی و سرعت عمل مأموران کلانتری شهید نجفی دستگیر شد. مأموران پس از دستگیری به‌سراغ کیسه‌اش رفتند و باتری دزدی را پیدا کردند.

فرمانده انتظامی مشهد درباره این پرونده گفت: با انتقال متهم به کلانتری با مدارک و مستندات کشف‌شده، متهم به انجام ۷۸‌سرقت باتری در محدوده سرافرازان، دلاوران و... اعتراف کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->