چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
استاندار خراسان رضوی:

محدودیت تردد به شهر مشهد از فردا اعمال می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۲۱۸
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
  • ۱
محدودیت تردد به شهر مشهد از فردا اعمال می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز؛ استاندار خراسان رضوی با حضور در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان رضوی شرایط استان در مواجهه با ویروس کرونا را تشریح کرد.
 
اجازه ورود افرادی که برای گردشگری به خراسان رضوی می‌آیند را نمی‌دهیم
علیرضا رزم حسینی گفت: ما اولین جلسه درباره کرونا را در تاریخ ۲۸ بهمن در ستاد استان برگزار کردیم و این در حالی است که اولین جلسه ستاد ملی پیشگیری از کرونا در کشور در ٤ اسفند برگزار شد.
هم اکنون ۲۵ درصد کارمندان دولت سرکار می‌روند و مابقی دور کار هستند.
وی افزود: مشهد و خراسان رضوی جایگاهی خاصی دارد، مثلا ما ۴۶ هزار نفر از اتباع بیگانه را به خارج از استان منتقل کردیم و روزی ۳ تا ۴ هزار نفر خروج از مرز‌ها داریم.
۴۵ میلیارد بودجه دولتی به دانشگاه علوم پزشکی دادیم و غیر از آن ۲۰ میلیارد تومان دادیم که شهرداری هم کمک کرده است.
وی همچنین درباره کمبود اقلام پیشگیری در برابر این بیماری گفت: به یکباره تقاضای چند برابری برای ماسک به وجود آمد و همه کشور‌ها دچار مشکل شدند. ستاد کرونا تصمیم گرفت به صورت متمرکز از تهران توزیع کند و اولویت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شد. تمام بیمارستان‌ها را تامین کردیم حتی درجایی آتش به اختیار عمل کردیم که دوستان‌مان در تهران خوششان نیامد.
وی همچنین گفت: ما سیاست‌های سخت گیرانه‌ای را اعمال کرده‌ایم. البته مردم هم باید پای کار بیایند. اجازه نمی‌دهیم و محدودیت شدید اعمال کردیم که حجم مسافران کاهش پیدا کند.
 
شرایطمان سخت است ولی مردم همراهی نکنند شرایط حادتر می‌شود
علیرضا رزم‌حسینی در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت:امروز محموله قابل توجهی الکل از خوزستان وارد خراسان رضوی شد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در استان هم افزایش یافته است.
اگر مردم همراهی نکنند، ممکن است شرایط حادتر شود. هر روز با وزیر بهداشت در تماس هستم و مسائل را پیگیری می‌کنم. محدودیت‌های شدیدی در ۱۴ نقطه ورودی استان اعمال می‌شود.

اعمال محدودیت در۶ نقطه ورودی مشهد از فردا
علیرضا رزم‌حسینی گفت: سعی می‌کنیم پلاک‌های غیر مربوط به استان را برگردانیم و چنانچه مشکلاتی داشته باشند قرنطینه می‌کنیم و پیامکی‌هایی ارسال میکنیم که شرایط خراسان قرمز هست.
به فرمانداران دستور داده شده که محدودیت‌ها را اعمال کنند.
۶ نقطه ورودی به مشهد را از فردا اعمال محدودیت میکنیم. به عنوان مثال کسی که از کلات میخواهد به نیشابور برود حق ندارد از داخل شهر گذر کند.
 

محدودیت تردد به شهر مشهد از فردا اعمال می‌شود


فعلا با زبان خواهش و التماس با مردم صحبت می‌کنم
استاندار خراسان رضوی گفت: به فرمانده نیروی انتظامی ماموریت دادیم چنانچه با بی مسئولیتی مواجه شدند با استفاده از ظرفیت قانونی برخورد کنند. قرار است در ستاد تدبیر نیز اقدامات مربوط در این حوزه را تصویب کنیم.
به فرمانداران ابلاغ شده که حداکثر محدودیت را در جابجایی‌های بین شهرستان‌های استان اعمال کنند.
مراکز سلامت در ۳۰ نقطه علاوه بر ۱۱۰ نقطه مراکز ثابت ایجاد خواهد شد.
وی با درخواست از مردم برای توجه به هشدارهای بهداشتی گفت: اگر مردم رعایت نکنند مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد. ۶۰۰ تخت برای درمان کرونا داریم که ۵۰۰ تخت اشغال است و اگر ناگهان ۲ هزار نفر به بیمارستان مراجعه کنند از خدمات ۵۰۰ نفر باید بزند و نرخ مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.
به عنوان خدمتگزار میگویم اگر رعایت نکنید فاجعه انسانی به وجود می‌آید و مردم باید تا ۲۰ روز آینده رعایت کنند.
برخی متخصصان می‌گویند شرایط تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت.
وی همچنین گفت: از رسانه ملی بسیار گله‌مند هستیم رسانه ملی می‌بایست مرتب زیرنویس می‌کرد و از مردم میخواست که به خراسان سفر نکنند.
ظرفیت درمانی خراسان رضوی کم است به آنجا سفر نکنید. خراسان رضوی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است و باید این استان را متفاوت از سایر استان‌ها دید.

 
 
خروج بیش از ۴۶۰۰۰ هزار نفر از اتباع از مرز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس مرغداری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
سلام .نفت که ارزون شد .تولید هم با این محدودیت تعطیل کنید مانع از سرکشی به مزارع مرغداری می شن.خودتون می دونید با مملکتتون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->