نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سرمربی پیام: پول داشتیم تیم خوبی می‌شدیم

  • کد خبر: ۲۱۲۲۷
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
سرمربی پیام: پول داشتیم تیم خوبی می‌شدیم
سرمربی تیم والیبال پیام از سال کابوس‌واری می‌گوید که به لطف کرونا ختم به خیر شد.
مرتضی اخوان - خیر کرونا به سبزجامگان رسید و تیم ازهم‌پاشیده و پرچالش، فصل نحس را با رساندن جان هواداران به لب، به پایان رساند. سال ۹۸ حالا روز‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذراند و والیبال به حکم فدراسیون به تعطیلات رفته است، تعطیلاتی که پایان نیمه‌کاره فصل جاری لیگ برتر والیبال نام‌گذاری شد. به این ترتیب، سبزجامگان پیام مشهد که در آستانه حکم انضباطی سقوط به لیگ پایین‌تر و کنار گذاشته شدن از جدول رقابت‌ها قرار داشت، از این حکم گریخت و طبق قانون، فصل آینده می‌تواند دوباره پا در رکاب لیگ بگذارد و با رقبا بجنگد. مردان والیبال مشهد که فصلی پرتلاطم را پشت سر گذاشتند، حالا باید منتظر آینده‌ای باشند که هیچ نمی‌دانند چیست. در این میان، سرمربی غیربومی آن‌ها به خانه برگشته است و روز‌های پایان سال را با مرور تلخی‌ها و شیرینی‌های سالی می‌گذارند که دوشادوش والیبال مشهد جنگید، اما چیزی جز شکست عایدش نشد. خداوردی، برای نجات کشتی عن‌قریبِ به گل نشسته پیام راهی مشهد شد وناتوان به شهرش بازگشت.

*یکی از جدی‌ترین نقد‌ها درباره شما این است که قبل از پیام جایی مربیگری نکرده‌اید.
من دوران مربیگری‌ام را از تیم شهرم شروع کردم و ۳ سالی دستیار نقدی سرمربی اراک بودم. سال ۹۳ قهرمان لیگ دسته یک شدیم و به لیگ برتر آمدیم. آن موقع، نقدی سرمربی بود. سال ۹۵ بود که سرمربی تیم شدم و توانستم تیمی را که به لیگ یک افتاده بود دوباره قهرمان کنم و به لیگ برتر بیایم.

*پس سال ۹۸ تصمیم گرفتید از اراک به مشهد بیایید و در لیگ برتر سرمربی شوید؟
- بله.

* از شانس شما هدایت پیامی را هم به عهده گرفتید که کم چالش نداشت. چرا این انتخاب را کردید؟
- من مربی جوانی هستم و از چالش‌های جدید و مهیج استقبال می‌کنم.

* یعنی می‌خواهید بگویید این چالش برای شما خوب بوده است؟
- من مربی‌ای نیستم که یک تیم حاضر و آماده با امکانات باشگاهی را در اختیارش قرار بدهند و بعد، از او نتیجه بخواهند. شاید از این رو، انتخاب یک چالش برایم همیشه انگیزه کار بوده است. کار کردن با تیمی که پول ندارد همیشه سخت است. برای من سال ۹۸ سال خوبی بود، زیرا یک چالش سخت، ولی جذاب را انتخاب کردم.

* بزرگ‌ترین چالش پیش روی شما مبارزه با مشکلات پیام بود، مشکلاتی که از روز اول گریبان این تیم را گرفت. کمی درباره این مشکلات بگویید.
- ببینید، امسال پیام هر‌روز یک مشکل داشت. از روزی که استارت زدیم این مشکلات با ما بود و معتقدم این مشکلات اصلا در شأن والیبال خراسان نبود.

* منظورتان مشکلات مالی است؟
- مشکلات مالی همیشه برای همه تیم‌های ورزشی در کشور ما وجود دارد، اما آنچه در شأن ورزش خراسان نبود اختلافاتی بود که دامن پیام را گرفته بود.

* اختلافات کادر فنی سابق و مدیران باشگاه؟
- به هر حال، معتقدم اگر این اختلافات و چالش‌ها حل و فصل می‌شد و همه دست به دست هم می‌دادند، پیام به این روز دچار نمی‌شد. ما هیچ‌وقت فرصت این را پیدا نکردیم که به کار‌های فنی بپردازیم. هر‌روز یک بازیکن سر تمرین نمی‌آمد و یک بازیکن جدید می‌آمد. درگیری‌ها و حواشی زیاد بود.

* و البته باشگاه پولی نداشت.
- صد البته. بازیکن وقتی دستمزد نگیرد معلوم است به مقررات پایبند نیست و عنان کار از دست در‌می‌رود. مدیریت باشگاه ما باید اسپانسر می‌آورد، اما نتوانست. اگر مشکلات مالی نداشتیم می‌توانستیم تیم خوبی باشیم و دست‌کم در جمع ۸ تیم برتر لیگ باشیم. من معتقدم شیخ‌الاسلامی هم با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که پشت سرش هست، تلاشش را کرد، اما نتوانست اسپانسر بیاورد. من یک بار به او گفتم تو اگر ۱۰ میلیارد پول داشتی سراغ من نمی‌آمدی، اما به هر حال باید حداقل‌ها برای کار یک تیم حرفه‌ای در لیگ برتر را فراهم کنی.

* و این اواخر تیمتان بدجور جوان شده بود.
- ما رسما با تیم جوانان در مسابقات بازی می‌کردیم! هر لیگی اقتضائات خودش را دارد و نمی‌توان با تیم جوانان در لیگ برتر حاضر بود. جوان‌گرایی و کار این شکلی هم حدی دارد. احساس کردم دیگر در شأن من نیست با این تیم کار کنم. یک جا‌هایی دیگر به من بی‌احترامی می‌شد.

* با تعطیل شدن لیگ، خداوردی را می‌توانیم هنوز سرمربی پیام بدانیم؟
- لیگ امسال که دیگر لغو شد. باید دید در سال آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

* شما حق و حقوقتان را گرفتید؟
- من ۴۰ درصد از قراردادم را دریافت کرده‌ام. امیدوارم به باقی حق و حقوقم هم برسم.

* یعنی اگر پیام در لیگ ۹۹ باشد، با همه اتفاقاتی که در سال ۹۸ افتاد به مشهد برمی‌گردید؟
- تصمیم این مسئله با من نیست. شنیدم مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کرده است با این شرایط اجازه نمی‌دهد پیام در سال آینده در لیگ باشد. از طرفی، مشهد مربیان بزرگی در والیبال دارد که ممکن است آن‌ها سکان هدایت والیبال مشهد را به دست بگیرند.

* و در پایان، لیگ امسال را چطور دیدید؟
- امسال دستمزد بازیکنان افزایش وحشتناکی داشت. سال گذشته قهرمان لیگ با هفت میلیارد بسته شد، اما امسال تیم‌هایی بودند که بیست میلیارد هزینه کردند. قرارداد بازیکنان بالای یک میلیارد بود و همین لیگ را تحت‌الشعاع قرار داده بود. در کل، لیگ خوبی نداشتیم و حواشی بر متن غلبه داشت. سال تلخ و شیرینی برای والیبال ایران بود، اما تلخی‌هایش به نظر من بیشتر بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->