یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

جف بزوس چگونه با تغییر محل زندگی‌اش صد‌ها میلیون دلار مالیات را دور می‌زند؟

  • کد خبر: ۲۱۲۳۱۵
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
جف بزوس چگونه با تغییر محل زندگی‌اش صد‌ها میلیون دلار مالیات را دور می‌زند؟
این حقیقتی قدیمی است که افراد ثروتمند برای اجتناب از پرداخت مالیات دست به هر کاری می‌زنند، از جمله جابجایی و رفتن به نقاط دیگر کشور و یا جهان!

شهرآرانیوز - جف بزوس در ماه نوامبر اعلام کرد که محل زندگی خود در ۲۹ سال گذشته در ایالت واشنگتن را ترک خواهد کرد و به همراه نامزدش، لورن سانچز، به فلوریدا نقل مکان می‌کند. این زوج دو ملک را به قیمت ۱۴۷ میلیون دلار در دهکده انحصاری ایندیان کریک، جزیره‌ای در نزدیکی میامی که به پناهگاه میلیاردر‌ها معروف است، خریده‌اند.

بزوس دلایل زیادی را برای این حرکت ذکر کرده است. اول اینکه او می‌خواهد به والدینش و همینطور عملیات شرکتش یعنی Blue Origin نزدیک شود، به علاوه اعلام کرده که او و نامزدش عاشق میامی هستند. البته چیزی که او به آن اشاره نکرده نرخ مالیاتی پایینی هست که در ایالت فلوریدا وجود دارد.

اوایل این ماه، بزوس اعلام کرد که قصد دارد ۵۰ میلیون از سهام آمازون خود به ارزش حدود ۸.۵ میلیارد دلار را در سال آینده بفروشد. او هفته گذشته ۱۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار را فروخت.

این بازگشتی به عادت همیشگی بزوس است. او هر سال از ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۱، سهام آمازون خود را برای تأمین مالی فعالیت‌های شخصی و بشردوستانه‌اش فروخته است. اما او در سال ۲۰۲۲ این کار را متوقف کرد، یعنی همان سالی که ایالت واشنگتن ۷ درصد مالیات بر عایدی سرمایه را بر درآمد بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار برای کسانی که در این ایالت زندگی می‌کنند اعمال کرد. در مقابل، فلوریدا دارای نرخ مالیات بر عایدی سرمایه صفر است. در واقع، فلوریدا یکی از هشت ایالتی است که مالیات بر عایدی سرمایه ندارند.

برای کسی که میلیارد‌ها دلار اوراق بهادار می‌فروشد این تفاوت صفر تا هفت درصد، مقدار زیادی پول را شامل می‌شود. او به لطف محل زندگی جدید خود در فلوریدا، می‌تواند سالانه بیش از ۶۱۰ میلیون دلار در مالیات‌های ایالتی پس‌انداز کند و به فروش سهام خود ادامه دهد. تنها در فروش هفته گذشته سهامش، او از پرداخت ۱۴۰ میلیون دلار مالیات اجتناب کرد.

بزوس تنها فرد فوق‌العاده ثروتمندی نیست که پرداخت بخش بسیار کوچکی از دارایی خود به دولت را دور می‌زند. مثلا ۶۱۰ میلیون دلار تنها ۰.۳ درصد از دارایی خالص او به ارزش ۱۹۷ میلیارد دلار است.

تجزیه و تحلیل سال ۲۰۲۳ از داده‌های پرونده مالیاتی نشان می‌دهد که فلوریدا و تگزاس بیشترین درآمد را بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به دست آورده‌اند. میلیاردر‌هایی مانند کن گریفین، کارل ایکان، دانیل اوچ و جاش هریس در پنج سال گذشته به فلوریدا نقل مکان کرده‌اند.

اگرچه برخی مانند گریفین که میلیون‌ها دلار برای مبارزه با افزایش مالیات ثروتمندان هزینه کرده است، گفته‌اند که مالیات‌های پایین‌تر نقشی در اقدامات آن‌ها نداشته است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دیگران مانند ایکان و اوچ تنها به خاطر مالیات به این ایالت آمده‌اند.

در حالی که برخی ممکن است بگویند که بزوس با این کار خود درس بزرگی به ایالت واشنگتن داده، اما هنوز هم این ایالت خانه چندین میلیاردر از جمله بیل گیتس، استیو بالمر و مکنزی اسکات، یعنی همسر سابق بزوس است؛ برای این دسته از ثروتمندان، این ضرب المثل هنوز صادق است: «هیچ چیز به جز مرگ و مالیات برای انسان قطعی نیست.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->