«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

روزنامه شرق مجرم شناخته شد

  • کد خبر: ۲۱۲۶۵۷
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
روزنامه شرق مجرم شناخته شد
سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های‌ سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه با اکثریت آراء (۱۰ نفر از ۱۲ نفر) مدیر مسئول روزنامه شرق را به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع موضوع گزارش پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مجرم شناختند.

به گزارش شهرآرانیوز اکبر نصراللهی افزود: در گزارش پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آمده است: «روزنامه شرق در پنج شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ با تیتر چه کسی به جای زنانی که بلیت دارند وارد ورزشگاه شدند با قلم مریم شکرانی نوشته است: مامورین به سمت زنان گاز اشک‌آور زدند و آنان را ضرب و شتم کردند.»

شاکی و وکیل او در اظهارات جداگانه گفتند: گزارش پلیس خلاف و کذب است. شرق ننوشته است ماموران پلیس گاز اشک آور زده است آنچه که در گزارش پلیس آمده است با آنچه شرق نوشته است متفاوت است.

برخی از اعضای هیات منصفه در مباحث خود گفتند انصاف نیست بدون اینکه شاکی جوابیه به روزنامه بفرستد پرونده به دادگاه ارسال شود؛ این موضوع با روح قانون مطبوعات انطباق ندارد؛ معتقدم فراجا قانون را رعایت نکرده‌است اول باید جواب می‌دادند و بعد اگر حل و فصل نشد، شکایت می‌کردند.

همچنین گفته شد شرق نقل و قول کرده است ضمن اینکه واژه ماموران به فراجا محدود نیست بلکه حراست استودیوم را هم دربرمی‌گیرد.

به گفته برخی دیگر از اعضا هیات منصفه، روزنامه شرق در مطالب خود با تشریح گفت‌وگوی‌های بین پلیس و زنان منتظر پشت در ورزشگاه نوشته است: «جمعیت به سمت در فشار می‌آورد. ناگهان زنجیره انسانی مأمور‌ها غیب می‌شود و در باز می‌شود. زن‌ها وارد می‌شوند. تعدادی به زمین می‌افتند و صدای گریه چند بچه بلند می‌شود. زنانی که جلوتر رفته‌اند جیغ می‌زنند گاز اشک‌آور زدند....». زن‌ها پراکنده می‌شوند. زنی از صف جلو با گریه به عقب برمی‌گردد. به کسی پشت گوشی موبایل می‌گوید که او را کتک زده‌اند. می‌گوید به سینه‌اش مشت کوبیده‌اند و نفسش بالا نمی‌آید. نور فلش چند دوربین در سیاهی شب برق می‌زند. مأموران به سمت دوربین‌ها می‌دوند و گوشی‌ها را می‌گیرند تا عکس‌ها را پاک کنند.» بنابراین در این محتو و زمینه کاملا مشخص است منظور ماموران هستند.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم و وکیل وی، با ۶ رأی از ۱۱ نفر حاضران هیات منصفه، مدیر مسئول روزنامه شرق را مستحق تخفیف دانسته‌اند.

نصراللهی گفت: رأی دادگاه در مورد پرونده اتهام‌های مدیر مسئول روزنامه شرق که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->