سرخط خبرها

رونمایی از کتاب «آسید محسن» در مشهد هم‌زمان با دومین سالگرد درگذشت استاد «سید‌محسن مصطفی‌زاده»

  • کد خبر: ۲۱۳۸۲۲
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
رونمایی از کتاب «آسید محسن» در مشهد هم‌زمان با دومین سالگرد درگذشت استاد «سید‌محسن مصطفی‌زاده»
دومین یادمان سالگرد درگذشت استاد سید‌محسن مصطفی‌زاده شخصیت چند وجهی و ممتاز کشور در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی به همراه رونمایی از کتاب «آسید محسن» در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دومین یادمان استاد سید‌محسن مصطفی‌زاده، نویسنده، معلم، شاعر، عارف و پژوهشگر فقید مشهدی با حضور فرزندان، خانواده، جمعی از شاگردان، علاقه‌مندان، استادان و مسئولان سه‌شنبه ۸ اسفند ماه در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است کتاب «آسید محسن» به قلم‌حمیدرضا سهیلی دومین جلد از مجموعه‌کتاب‌های شخصیت‌نگاری تئاتر مشهد است که به زندگی و آثار استاد سید محسن مصطفی‌زاده می‌پردازد و شامل گزیده‌ای از آثار، یادداشت‌ها و گفتار دوستان و آشنایان درباره اوست، رونمایی شود.

در این کتاب، با توجه به علاقه‌ی استادمصطفی‌زاده به امام هشتم و عدد هشت، شخصیت‌ها و هنرمندان مختلف در هشت بخش نظرات و نوشته‌های خود در مورد استاد را طرح کردند.

سیدمحسن مصطفی‌زاده معلم، شاعر، عارف، نویسنده، فیلسوف، پژوهشگر، منتقد، نمایشنامه‌نویس و هنرمند پیشکسوت خراسان و کشور متولد پنجم مهرماه ۱۳۳۵ در مشهد بود.

مصطفی‌زاده بعد از اتمام تحصیلات و استخدام در آموزش و پرورش با تربیت شاگردان فراوانی در کسوت معلمی بازنشسته شد؛ اما او فارغ از تدریس، در پژوهش، هنر، شعر و نویسندگی نیز صاحب سبک و عنوان شد. وی یکی از مهمترین منتقدان عرصه تئاتر کشور به حساب می‌آمد که نگارش صد‌ها مقاله و تصحیح بیش از ۵۰ مجلس تعزیه را نیز در کارنامه هنری خود داشت و برخی او را نفر اول تعزیه کشور می‌دانند.

کتاب‌های «الفبای حسن»، «حدیث ولایت مالک»، «آیینه حق نما»، «منتخب مناقب امیرالمومنین در شعر فارسی»، «یاعلی»، «سیری در ۱۲۱ حدیث نبوی (ص) با مطلع یا علی (ع)»، «یک یا علی دیگر»، «لبیک یا علی» و نمایشنامه‌های «محاکات» و «ابدال» و مجموعه اشعار وی ازجمله‎ آثاری است که تاکنون از وی به چاپ رسیده است و ده‌ها عنوان مطلب کتاب نیز آماده انتشار دارد.

سید‌محسن مصطفی‌زاده پس از سال‌ها پژوهش و نویسندگی چهارشنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ به صورت ناگهانی دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان قائم (ع) مشهد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیکر وی دو روز بعد یعنی در ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در میان بهت و اندوه خانواده، شاگردان، دوستداران و هنرمندان کشور در حرم مطهر رضوی تشییع و در بهشت رضا (ع) قطعه میرزا جوادآقای تهرانی به خاک سپرده شد.

یادمان دومین سالگرد استاد سید محسن مصطفی‌زاده، روز سه‌شنبه ۸ اسفند ساعت ۹ صبح در سالن فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد به نشانی سه‌راه ادبیات مجتمع دکتر علی شریعتی جهاددانشگاهی مشهد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->