سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
سرخط خبرها

معرفی سیداحمد علم‌الهدی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه خراسان رضوی + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۲۱۴۱۸۴
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
معرفی سیداحمد علم‌الهدی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه خراسان رضوی + بیوگرافی و سوابق
آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، یکی از هشت نامزد انتخابات مجلس خبرگان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از حوزه خراسان رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی متولد ۱۰ شهریور ۱۳۲۳ امام جمعه مشهد و نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی است.

کوتاه درباره سیداحمد علم الهدی

سیداحمد علم الهدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه مشهد و نماینده ی، ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛ فرزند مرحوم آیت الله حاج سیدعلی علم الهدی از سادات آل شهید و از نسل مرحوم سیدمهدی شهید رابع که در حرم حضرت رضا (علیه السلام) با ضربت تبرزین نواده نادر به شهادت رسید، است.

او از سادات جعفری یعنی سی و سومین نسل امام صادق (علیه السلام) و سی و هشتمین نسل از رسول الله (صل الله علیه و آله) و همچنین هشتاد و ششمین نسل از آدم ابوالبشر (علیه السلام) می‌باشد. سیداحمد فرزند ششم از خانواده‌ای معروف در مشهد است.

او شش برادر و دو خواهر دارد. پدرش آیت الله حاج سیدعلی علم الهدی از مجتهدین برجسته دهه‌های ۲۰ تا اوایل ۵۰ شمسی در دیار خراسان بود که آوازه وی در فقه و اخلاق در سرتاسر سرزمین‌های شرقی ایران پیچیده بود و در سال ۱۳۵۲ به دیار حق شتافت. آیت الله علم الهدی در دهم شهریور سال ۱۳۲۳ در شهر مشهد به دنیا آمد و دارای چهار پسر و سه دختر است.

سوابق تحصیلی آیت الله سیداحمد علم الهدی

از سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد به تحصیل مقدمات و ادبیات عرب مشغول شد و پس از طی دوره ادبیات، صرف و نحو، معانی و بیان در محضر ادیب نیشابوری دوم و دیگر اساتید، سطح فقه و اصول را در حضور اساتیدی همچون آیات بزرگوار حاج سید احمد مدرس یزدی، حاج شیخ مرتضی شاهرودی، مشکینی و فیض گنابادی نیز گذراند.

او فلسفه اسلامی (مشتمل بر الهیات بالمعنی الاعم و الهیات بالمعنی الاخص) و یک سلسله مباحث عرفان نظری را نیز نزد آیت الله بلخی در طی ۴ سال تلمذ نمود و در درس خارج فقه مرحوم آیت الله العظمی میلانی به مدت هفت سال مقداری از کتاب زکوة و تمام کتاب خمس و بخش عظیمی از بیع و تجارت را خواند و خارج اصول را در محضر آیت الله العظمی حاج شیخ علی فلسفی به مدت ۵ سال از بحث ترتیب تا پایان اصول عملیه و آیت الله العظمی وحید خراسانی مقداری از مباحث الفاظ را بهره برد و تا اجتهاد پیش رفت.

معرفی سیداحمد علم‌الهدی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه خراسان رضوی + بیوگرافی و سوابق

آیت‌‎ا... سیداحمد علم الهدی در گفتگو با  شهرآرا، انتخابات را تعیین کننده تکلیف شرعی مردم دانست و تأکید کرد: اصل تفاوت اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه سیاسی لیبرال دمکراسی در این است که آنجا مشارکت سیاسی را به منزله حق تلقی می‌کنند که هرکس آزاد است رأی بدهد یا ندهد، اما اینجا مشارکت سیاسی مثل یک تکلیف است و همچون نماز و روزه وجوب شرعی دارد. در این اوضاع، انتخابات برگزار می‌شود تا مردم بتوانند نمایندگانی تعیین کنند که همچون مجلس شورای اسلامی در عرصه برنامه ریزی، دولت در عرصه اجرا و خبرگان در عرصه تعیین مهم‎ترین جایگاه اثرگذار نظام یعنی رهبری، همان سیاستی را دنبال کنند که مردم خواهان آن هستند.

سوابق تدریس آیت الله سیداحمد علم الهدی

آیت الله سید احمد علم الهدی پس از تدریس بیش از ۴ سال رسائل و بیش از ۱۱ سال تفسیر در حوزه مشهد حدود دوسال است که به تدریس خارج فقه با موضوع "جواز الاقامه الحکم فی عصر الغیبه" مشغول است.

سوابق انقلابی آیت الله سیداحمد علم الهدی

آیت الله سید احمد علم الهدی در دوران تحصیل طی فعالیت‌های تبلیغی در استان‌های گلستان، گیلان، مازندان، سیستان، خراسان و همچنین تهران، با سخنرانی‌های خود به تبلیغ نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تهییج مردم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی پرداخت و از این رو تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی شاهنشاهی بود و بار‌ها مجبور به ترک خانه و زندگی خود شد و با خانواده به نقطه‌ای دیگر هجرت نمود؛ و چند بار نیز توسط شهربانی و ساواک دستگیر و ممنوع المنبر شد.

تا اینکه در سال ۵۲ و پس از درگذشت پدرش با مهاجرت به تهران و اوج گرفتن نهضت انقلابی مردم، بیشتر مجال پیدا کرد تا در جهت معرفت افزایی انقلابیون فعالیت کند.

او از همان سال‌ها با پایگاه قراردادن مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام) در منطقه‌ای مستضعف نشین به نام شوش اقدام به فعالیت‌های سیاسی و انقلابی نمود و ضمن مبارزه با رژیم شاهنشاهی با مارکسیست‌ها و ملی گرا‌ها نیز درگیر بود. به نحوی که طی ماجرای کودتای سی تیر سال۶۰ که منافقین قصد ترور امام (ره) را داشتند، او با کمک کمیته و مردم آن منطقه به رویارویی با آن‌ها پرداختند و جلوی حرکت مسلحانه شان را سد کردند.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۱ مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی منطقه ده تهران را عهده دار شد و پس از مدتی به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد.

سوابق پژوهشی آیت الله سیداحمد علم الهدی

آیت الله علم الهدی در کنار این فعالیت ها به تبلیغ مبانی اسلام و مبارزه با تفکرات مجاهدین خلق و دیگر تفکرات التقاطی از طریق سخنرانی، نوشتن مقالات و کتاب ادامه داد. بطوری که وی و خانواده اش در چند نوبت مورد سوء قصد قرار گرفتند اما جان سالم بدر بردند.

او در عمر آکادمیک خود با رتبه‌ی دانشیاری، راهنمایی، مشاوره و داوری بیش از ۵۰ عنوان پایان نامه با موضوعات اندیشه‌ی سیاسی اسلام، پارادایم سیاسی قرآن، فقه، اصول، فلسفه، کلام، تفسیر، آیات الاحکام، مسائل سیاسی معاصر و اندیشمندان سیاسی جهان اسلام را به عهده داشت؛ و همچنین بیش از ۵۰۰ ساعت سابقه تدریس کارشناسی ارشد و دکترا و بیش از ۲۰ سال سابقه مدیریت آکادمیک را در کارنامه‌ی خود دارد.

او در این دوران ضمن حضور در شورا‌های عالی وزارت علوم به عنوان فردی تاثیر گذار در سیاست‌های کلان آموزش عالی مطرح بود. عضویت در شورای آموزش عالی وزارت علوم، تاسیس بیش از ۱۰ پژوهشکده‌ی علمی-پژوهشی، راه اندازی گروه‌های آموزش عالی در دانشگاه‌های مختلف و تصمیم سازی در حوزه کلان شورای انقلاب فرهنگی با تشکیل جلسات مشورتی و راهبردی با مسئولین آموزش عالی کشور از جمله فعالیت‌های آکادمیک وی بود.

آیت الله علم الهدی ضمن حضور در مجامع علمی و دانشگاهی ملی در سمینار‌های علمی بین المللی نیز حضور فعال و موثری داشت.

سوابق اجرایی آیت الله سیداحمد علم الهدی

آیت الله علم الهدی از سال ۱۳۶۱ در کنار آیت الله مهدوی کنی و آیت الله باقری اقدام به تاسیس دانشگاه امام صادق (علیه السلام) نمود؛ که هدف از آن، تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد برای مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح است.

وی به مدت ۲۳ سال بعنوان عضو هیات علمی و در سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه فعالیت آکادمیک داشت و به تربیت شاگردان زیادی نیز پرداخت که اکنون بسیاری از آنان در سمت‌های مهم و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی مشغول فعالیت هستند؛ و در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۴ با حکم مقام معظم رهبری به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق (علیه السلام) منصوب شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در فروردین ۱۳۸۴ با حکم آیت الله العظمی خامنه‌ای به عنوان امام جمعه‌ی شهر مقدس مشهد انتخاب شد و بعد از ۳۵ سال هجرت با توشه باری از سابقه‌ی علمی و سیاسی درجهت تبلیغ اسلام، دوباره به موطن اصلی خود بازگشت.

سوابق حضور در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله سید احمد علم الهدی در سال ۱۳۸۶ با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر دوم از استان خراسان رضوی انتخاب شد و تا کنون نیز به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری ، فعالیت دارد.

منبع: برگرفته از وب سایت رسمی آیت الله علم الهدی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->