پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ شهرک صنفی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۴۲۲۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
۵ شهرک صنفی در مشهد راه‌اندازی می‌شود
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: یکی از اقدامات مهم در دستورکار اتاق اصناف مشهد، تبدیل شدن مشهد به قطب شهرک‌های صنفی غیردولتی کشور است.

هادی مخملی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: طی مطالعات انجام شده، مشهد ظرفیت ایجاد ۳۰ شهرک صنفی را دارد که با بررسی‌های انجام شده از دل این ۳۰ شهرک، می‌توان با ادغام صنوف همگن، این تعداد را به ۱۳ شهرک کاهش داد.

وی افزود: چندین سال است که این موضوع در دستورکار قرار گرفته که خوشبختانه در دولت فعلی و با زحمات استاندار محترم و پیگیری‌های فرماندار محترم، در حال حاضر تفاهم‌نامه ایجاد پنج شهرک صنفی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد این شهرک‌ها چهار چالش وجود داشت که مهم‌ترین آن‌ها شعاع ممنوعه بود، ادامه داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان این چالش برای این پنج شهرک اولیه برطرف شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: پنج شهرک شامل آهن و پروفیل، جعبه‌سازان، پلاستیک، فرش و آجیل با حدود ۳هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۷ هزار و ۴۰۰ نفر در دستورکار قرار گرفته‌اند. سه شهرک آهن و پروفیل، جعبه‌سازان و پلاستیک در مراحل نهایی و کلنگ‌زنی قرار دارند و دو شهرک دیگر نیز تفاهم‌نامه آن‌ها به امضا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی بخشی‌نگری نداشته و با رفع مشکلات این شهرک‌ها به صورت خودجوش و با اقتصاد مردمی توسط صنوف به مرحله نهایی برسد. یکی از مزیت‌های این شهرک‌ها تجمیع هر صنف در شهرک خود به صورت خوشه‌های صنعتی است که منجر به کاهش هزینه‌های سربار می‌شود.

مخملی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده، در فاز بعدی ظرفیت ایجاد شهرک پوشاک و شهرک کیف و کفش وجود دارد که زمینه ادغام این دو شهرک نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: وجود یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی در اتاق اصناف مشهد، نه تنها به آسیب‌شناسی مشکلات صنوف کمک کرده، بلکه با ارائه ایده‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، شرایط سرمایه‌گذاری چه به صورت تجمیعی و چه به صورت فردی با هدف جذب سرمایه‌ها در حوزه صنوف مختلف را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به مشکلات صنوف در شرایط فعلی اقتصادی، گفت: متاسفانه پس از شیوع کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی که کشور با آن دسته‌وپنجه نرم می‌کند، زنجیره فعالیت‌های اقتصادی دچار به‌هم‌ریختگی شده و به سمت مشاغل کاذب رفته است. امیدواریم با ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه‌ها و همچنین ایجاد شهرک‌های صنفی، سرمایه‌ها را به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد سوق دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رفع مشکلات صنوف که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی توسط اتحادیه صنوف صورت پذیرفت، بحث انشعابات صنوف بود.

مخملی گفت: در این زمینه کارگاه‌های صنفی که انشعابات آن‌ها خارج از حریم بوده و مجوز آن‌ها مربوط به قبل از سال ۹۶ می‌شود، این انشعابات قطع نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->