ساخت واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود
سرخط خبرها

رئیس اتاق اصناف ایران: در آینده نزدیک بازرسی‌های صنفی به صورت اتوماسیون و‌هوشمند اتفاق خواهد افتاد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۰۷۹۵
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
رئیس اتاق اصناف ایران: در آینده نزدیک بازرسی‌های صنفی به صورت اتوماسیون و‌هوشمند اتفاق خواهد افتاد+ فیلم
رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر پرهیز نظارت‌های فیزیکی صنفی گفت: در آینده نزدیک بازرسی‌های صنفی به صورت اتوماسیون اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز، محتبی صفایی در نشست هم اندیشی مدیران بازرسی اتاق اصناف استان‌ها که امروز ۳ آبان ماه در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: این جلسه هم اندیشی بیشتر برای حل مشکلات مدیران بازرسی و برای عملکرد بهتر و یکپارچه برای نظارت بر بازار صورت گرفته است.

وی گفت: پیشنهاداتی را اتاق اصناف با وزرات خانه های مختلف داشته است و بیشتر دغدغه ها پشتیبانی های رفاهی و مالی در این حوزه مطرح بود که خوشبختانه منبع جدیدی برای پوشش دغدغه های مالی آنها در نظر گرفته شد. در بحث تخصصی سازی و آموزش بازرسی ها نیز صحبت هایی صورت گرفته که خروجی آن حتما به مراجع بالاتر گفته میشود.

رئیس اتاق اصناف کشور افزود: در بحث ساماندهی بازار در آینده نزدیک بازرسی ها به صورت اتوماسیون و هوشمند اتفاق خواهد افتاد و بازرسین قابل رصد خواهند بود و نظارت مردمی که به صورت ویژه ای مورد تاکید ریاست جمهوری است از پتانسیل آن استفاده می شود. وزارت صمت سامانه جدیدی را معرفی کرده که در حال بروزرسانی و ایجاد آن هستیم و در آینده نزدیک در رابطه با بازرسی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که در ماه آینده از بازرسی های نوین در این ‌حوزه رونمایی خواهد شد.

وی افزود: اتاق اصناف ایران به دنبال این است که جایگاه واقعی خود را پیدا کند، از تمام دستگاه های حاکمیتی خوشبختانه کمک گرفته شده و این تعامل ایجاد شده است.

به گفته صفایی، نظارت ها و توزیع کالا ها باید به صورت مویرگی و در سراسر کشور اتفاق بیافتد که در این زنجیره ارزش از ظرفیت اصناف استفاده خواهد شد.

وی افزود: در توزیع و نظارت که مدنظر مقام های بالای دولتی است که هم توزیع به صورت عادلانه باشد و هم نظارت ها دقیق و کارشناسی شده باشد . به آن دسته کالاهای اساسی که ارز دولتی دریافت می کنند مطمئنا با افرادی که توزیع به عنوان آخرین حلقه در این زنجیره فعالیت می کند اگر تخلفی داشته باشد مماشات نخواهیم داشت.

نظارت ها به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی سوق پیدا کند

بهنام نیک منش، مدیر بازرسی اتاق اصناف کشور در این نشست تصریح کرد: در این نشست به بحث چگونگی نظارت بهینه و اینکه این نظارت ها به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی سوق پیدا کند، صحبت شد و اینکه از نظارت فیزیکی پرهیز شود.

وی افزود: برای اینکه اثر بخشی خوبی در صیانت از مصرف کننده داشته باشیم به مدیران بازرسی اتاق کشور تاکید شد از زنجیره تامین تا توزیع نهایی را نظارت داشته باشند و یک مدیریت ناظر بر بازار باشد تا شاهد اثربخشی در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده باشیم.

نیک منش افزود: همچنین تاکید شد تمام مدیران بازرسی و اتحادیه نشست داشته باشند تا پویش بی قیمت نخریم را در سراسر کشور اجرا و نهادینه کنیم. این امر باعث می شود خود مصرف کننده در این رابطه مطالبه گر باشد و بر درج قیمت نهایی کالا تاکید کند.

وی گفت: در ساماندهی بازار مسکن نیز با ورزات راه همراه هستیم و طبق قانون‌جهش تولید مسکن همراهی های لازم برای بازرسی از این بازار خواهیم داشت.

مدیربازرسی اتاق اصناف کشور گفت: در بحث تنظیم بازار لاستیک مقرر شد در ستاد تنظیم بازار، قیمت دستوری عملا حذف شود و از اولویت یک و دو به سمت اولویت یک و چهار برود به عبارتی هزینه تمام شده یک محصول لاستیک را به علاوه ضوابط قیمت گزاری سازمان حمایت را عرضه کننده رعایت کنند. با بستر پلتفرمی که برای عرضه لاستیک صورت گرفته مصرف کننده می تواند نیازش را از این بازار تامین کند.

واحدهای صنفی از مراجع مختلف جرایم سنگین می شوند

هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف استان در این نشست گفت: اتاق اصناف ویترین شهر است و مدیران بازرسی وظیفه نظارت را بر دوش می کشند. تمام کیفیت کار اتاق اصناف در جامعه بر اساس فعالیت و ارزش گذاری مدیران بازرسی است.

به گفته وی، همه مسائل امروز در بازار سلبی نیست. با توجه به کثرت ماموریت ها و مسئولیت های اجتماعی رویکرد مستمری را در بعد نظارتی در پیش گرفتیم. برای اینکه سرمایه بازرسی را در جامعه افزایش دهیم باید به کیفی سازی بازرسی هم توجه کنیم.

مخملی تصریح کرد: مدعی هستیم باید بازرسی در دست اصناف باشد، واحدهای صنفی ما از مراجع مختلف صنفی جرایم سنگینی را متقبل می شوند که یک مشکل برای واحد های صنفی است که بیشتر جرایم هم به دلیل عدم اطلاع واحدهای صنفی است.

رئیس اتاق اصناف خراسان رضوی افزود: مدیران بازرسی باید در جهت کیفی سازی نظارت ها تاکید کنند و آگاه سازی واحد های صنفی را در دستور کار قرار دهند.

بازار مسکن و لاستیک در اولویت بازرسی ها در مشهد

محسن صیادی، مدیر بازرسی و اتاق اصناف خراسان رضوی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران بازرسی اصناف استان های کشور در خصوص اولویت نظارتی بر بازار گفت: اولویت بازرسی و نظارت دریک ماه گذشته بر بحث عرضه لاستیک و بنگاه های املاک مسکن در سطح شهر بوده است که در این مدت پنج گشت مشترک صورت گرفته، همچنین در این بازه زمانی ۶ واحد صنفی املاک پلمب شدند.

به گفته وی، در بحث لاستیک با توجه به ناآرامی های وضع موجود، گشت های مشترک در یک ماه گذشته داشتیم که در این حیطه ۱۴۰ بازرسی و تنظیم ۴۰ فرم بازرسی و پلمب ۹ واحد صنفی انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->