رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

هتک حرمت‌کنندگان به حرم را می‌توان با خوارج مقایسه کرد

  • کد خبر: ۲۱۴۶۷
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
هتک حرمت‌کنندگان به حرم را می‌توان با خوارج مقایسه کرد
عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با اشاره به اعتراضات نسبت به محدودیت موقت زیارت حرم رضوی، گفت: این افراد را می‌توان با کسانی مقایسه کرد که به نام دین علیه امیرالمونین (ع) خروج کردند، یعنی این نوع رفتار‌های خارج از عرف و شان حتی اگر نیتی مقدس داشته باشد، در عمل به اسلام و دین صدمه می‌زند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شهناز رمارم در خصوص بسته شدن درب‌های حرم مطهر امام رضا (ع)، اظهار کرد: اماکن مقدسه همیشه مکانی امن، آرام و معنوی و محل تجمل عده زیادی از شیعیان و عاشقان حضرت بوده و حتی ادیان دیگری به اماکن می‌رفتند و از این فضای معنوی بهره می‌بردند.

وی بیان کرد: مساله‌ای که اکنون وجود دارد این است که با شیوع بیماری کرونا، تجمع افراد در هر مکانی اعم از مسجد، سینما، فروشگاه و مترو باعث می‌شود، افرادی که با هم تجمع می‌کنند، خودشان منشاء آلودگی و سرایت و انتقال آن باشند؛ بنابراین به این دلیل که روزانه صد‌ها هزار نفر به حرم حضرت رضا (ع) مراجعه کرده و تجمع می‌کنند، امکان دارد بین آن‌ها افراد ناقلی وجود داشته باشند که بیماری را به سایر زائران و افرادی که به حرم مراجعه کردند، منتقل کنند.

رمارم افزود: طبیعتا وقتی علم پزشکی و تخصصی و کارشناسان و متولیان امر بیان می‌کنند که نباید در مکانی تجمع انجام شود و محل‌های تجمع تعطیل شدند، حرم نیز به تبع این نظر تخصصی تعطیل می‌شود. اولین حرمی که تعطیل شد، حرم امیرالمومنین (ع) بود. در اینجا نیز مشاهده کردند مراجعات مردمی به حرم بیشتر شده و ممکن است در مراجعه بیمار شوند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد ادامه داد: مکان‌های مقدس نیز از علوم طبیعی و علمی پیروی می‌کنند و زمانی که افراد آلوده باشند و با افراد سالم ارتباط بگیرند، باعث انتقال می‌شوند؛ بنابراین تا زمانی که کارشناسان تخصصی، بهداشتی و پزشکی نظرشان این باشد که باید حرم، مساجد، سینماها، بازارها، تالار‌های عروسی و هر جایی که محل تجمع است، بسته باشند، به تبع آن حرم نیز بسته می‌شود.

وی در خصوص اعتراضات صورت گرفته به بسته شدن حرم امام رضا (ع)، گفت: این افراد را می‌توان با کسانی مقایسه کرد که به نام دین علیه امیرالمونین (ع) خروج کردند، یعنی این نوع رفتار‌های خارج از عرف و شان حتی اگر نیتی مقدس داشته باشد، در عمل به اسلام و دین صدمه می‌زند؛ اسلامی که مبنایش النظافه من الایمان و بهداشت است. در حال حاضر نظر متخصصان بهداشتی این است نباید این مکان باز و محل تجمع باشد، چگونه افرادی به خودشان اجازه می‌دهند این کار‌ها را انجام دهند؟

رمارم اضافه کرد: اگر این افراد مسلمان هستند حتما باید مراجع دینی را قبول داشته باشند، نظر مراجع این است که حرم باید بسته باشد، اگر این افراد انقلابی هستند و به نظام اعتقاد دارند که حتما دارند، باید بدانند که نظر، ولی فقیه نیز همین است. این افراد سرخود هستند و معلوم است که قانون با رفتار‌های سرخود باید برخورد قانونی داشته باشد، همان برخوردی که در سایر موارد نیز انجام می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: این افراد اغتشاشگر هستند و باید با آن‌ها برخورد قانونی جدی و محکمی شود. سلامت مردم شوخی نیست. وقتی داعش از عوامل خود می‌خواهد که از تجمع خودداری کنند، این افراد چگونه به خودشان اجازه می‌دهند در حرمین را بشکنند؟ با این کار‌ها یاد موارد زیادی می‌افتیم که در تاریخ رخ داده است. من نمی‌توانم بپذیرم به نام دین، هتک حرمت به دین و ساحت مقدس حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا اتفاق بیفتد. اگر این افراد معتقد به اسلام و نظام هستند، اما معتقدان نادان و جاهلی هستند که بر شاخه نشستند و بن را می‌برند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->