جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

سر و سامان پل پرتوی

  • کد خبر: ۲۱۴۹۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سر و سامان پل پرتوی
احسان عظیمی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد
مشکل ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد مشهد نه تنها مشکلی شهری بود، بلکه حتی اگر آن را مشکلی در سطح ملی می‌پنداشتیم، به بیراهه نرفته بودیم، زیرا بسیاری از مجاوران و زائران در کنار تشرف به حرم مطهر رضوی به مناطق ییلاقی و تفریحی طرقبه و شاندیز نیز می‌روند.
از طرفی پل مهندس پرتوی به عنوان تنها مسیر استاندارد دسترسی مشهد به طرقبه و شاندیز با عمری بیش از ۳۰ سال به دلیل حجم بالای تردد‌ها در روز‌های تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک شدید و معطلی مردم پشت صف‌های طولانی بود. همچنین این پل حجم زیادی از تردد را تحمل می‌کرد. در این راستا باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده می‌شد. به این منظور با تلاش‌های حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و رهنمود‌های شهردار و شورای پنجم، مقرر گردید که برای این مشکل فکری اندیشیده شود. از این رو ۲ فاز طراحی شد که فاز اول آن مسیر رفت از سمت مشهد به طرقبه و شاندیز را شامل می‌شد. این پروژه شامل تعریض پل مهندس پرتوی به عرض حدود ۹ متر و افزایش سطح تردد به میزان حدود ۲ برابر بوده است، به طوری که بار ترافیکی این گلوگاه از ۳ لاین سواره رو به ۶ لاین افزایش می‌یابد که همین موضوع موجب تقسیم بار ترافیکی خواهد شد و مسیری برای دوچرخه نیز در نظر گرفته شده است. همچنین در بخشی دیگر از این پروژه، حدود ۱۱۵۰ متر طول، آسفالت از پل برونسی تا پل مهندس پرتوی در مجاورت مسیر حرکت قطارشهری کشیده شده است که عرض آن تا ۵/۵ متر می‌رسد و در سوی مقابل از ۱۰۰ متر مانده به پل مهندس پرتوی آسفالت شده است تا انتهای بولوار وکیل آباد نیز تعریض شود تا از حجم ترافیک‌های این ناحیه بکاهد.
در این راستا سامان دهی ایستگاه اتوبوس و تاکسی مقابل وکیل آباد ۹۳ نیز انجام شده و این ایستگاه‌ها به کندرو منتقل شده است. همچنین در راستای تسهیل دسترسی به جاده شاندیز، کنارگذری در امتداد تعریض پل پرتوی به سمت جاده شاندیز کشیده شده است تا خودرو‌هایی که قصد عزیمت به شاندیز را دارند، در ترافیک دوراهی طرقبه شاندیز قرار نگیرند و بتوانند مسیر خود را جدا کنند. در این زمینه سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان مجری، زیر نظر معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به عنوان کارفرما، نقش آفرینی کرد و توانست در عرض ۱۰۰ روز این پروژه را انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->