بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت شهردار مشهدمقدس: تاکنون ۱۵ پروژه از ۴۷ کلان‌پروژه هدف‌گذاری‌شده شهرداری به بهره‌برداری رسیده است + فیلم بهره‌برداری از مصلای شهدای مدافع حرم بوستان خورشید مشهد کیفیت امروز هوای مشهد «قابل قبول»، اما در مرز ناسالم‌شدن (پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۴) ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند
سرخط خبرها

سر و سامان پل پرتوی

  • کد خبر: ۲۱۴۹۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سر و سامان پل پرتوی
احسان عظیمی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد
مشکل ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد مشهد نه تنها مشکلی شهری بود، بلکه حتی اگر آن را مشکلی در سطح ملی می‌پنداشتیم، به بیراهه نرفته بودیم، زیرا بسیاری از مجاوران و زائران در کنار تشرف به حرم مطهر رضوی به مناطق ییلاقی و تفریحی طرقبه و شاندیز نیز می‌روند.
از طرفی پل مهندس پرتوی به عنوان تنها مسیر استاندارد دسترسی مشهد به طرقبه و شاندیز با عمری بیش از ۳۰ سال به دلیل حجم بالای تردد‌ها در روز‌های تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک شدید و معطلی مردم پشت صف‌های طولانی بود. همچنین این پل حجم زیادی از تردد را تحمل می‌کرد. در این راستا باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده می‌شد. به این منظور با تلاش‌های حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و رهنمود‌های شهردار و شورای پنجم، مقرر گردید که برای این مشکل فکری اندیشیده شود. از این رو ۲ فاز طراحی شد که فاز اول آن مسیر رفت از سمت مشهد به طرقبه و شاندیز را شامل می‌شد. این پروژه شامل تعریض پل مهندس پرتوی به عرض حدود ۹ متر و افزایش سطح تردد به میزان حدود ۲ برابر بوده است، به طوری که بار ترافیکی این گلوگاه از ۳ لاین سواره رو به ۶ لاین افزایش می‌یابد که همین موضوع موجب تقسیم بار ترافیکی خواهد شد و مسیری برای دوچرخه نیز در نظر گرفته شده است. همچنین در بخشی دیگر از این پروژه، حدود ۱۱۵۰ متر طول، آسفالت از پل برونسی تا پل مهندس پرتوی در مجاورت مسیر حرکت قطارشهری کشیده شده است که عرض آن تا ۵/۵ متر می‌رسد و در سوی مقابل از ۱۰۰ متر مانده به پل مهندس پرتوی آسفالت شده است تا انتهای بولوار وکیل آباد نیز تعریض شود تا از حجم ترافیک‌های این ناحیه بکاهد.
در این راستا سامان دهی ایستگاه اتوبوس و تاکسی مقابل وکیل آباد ۹۳ نیز انجام شده و این ایستگاه‌ها به کندرو منتقل شده است. همچنین در راستای تسهیل دسترسی به جاده شاندیز، کنارگذری در امتداد تعریض پل پرتوی به سمت جاده شاندیز کشیده شده است تا خودرو‌هایی که قصد عزیمت به شاندیز را دارند، در ترافیک دوراهی طرقبه شاندیز قرار نگیرند و بتوانند مسیر خود را جدا کنند. در این زمینه سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان مجری، زیر نظر معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به عنوان کارفرما، نقش آفرینی کرد و توانست در عرض ۱۰۰ روز این پروژه را انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->