رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

یکی از دغدغه‌های مردم جنوب سیستان و بلوچستان به سامان رسیدن راه‌های ارتباطی است

  • کد خبر: ۲۱۶۴۰۲
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
یکی از دغدغه‌های مردم جنوب سیستان و بلوچستان به سامان رسیدن راه‌های ارتباطی است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عمده مشکلاتی که سیل در جنوب استان به بار آورده در حوزه زیرساختی بوده به طوری‌که پل‌ها و بخش زیادی از جاده‌ها تخریب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کرمی شنبه شب ۱۹ اسفند در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار کرد: اگر بعد از بارندگی در جایی مشکلی پیش می‌آید به این معنا است که ما قانون طبیعت را به هم زده ایم و یا اشکالی در حوزه‌های زیرساختی وجود دارد که به سرعت باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه از روز اول، بارندگی‌ها از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود، تصریح کرد: همه برنامه ریزی‌ها انجام شده بود و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی‌ها انجام شد. همچنین همه دستگاه‌ها به حالت آماده باش درآمدند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم در این ایام بسیار کمک کردند و به کمک قایق و یا ماشین‌های شخصی‌شان برای توزیع اقلام بین سیل زدگان پای کار آمده بودند.

کرمی با اشاره به اینکه سیل اخیر سبب قطع برق، تخریب جاده و مختل شدن آبرسانی در برخی از روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان شده بود، افزود: برای خارج کردن مردم از این بحران همه دستگاه‌ها پای کار بودند، بخشی از محصولات کشاورزی و باغات در قصرقند، نیکشهر و زرآباد آسیب دیده، همچنین بندسار‌ها نیز در این مناطق دچار آسیب شده که حتما باید تعمیر شوند.

وی بیان کرد: اقداماتی باید انجام شود که اکنون مطالعات آن شروع شده که از بالادست از داخل ارتفاعات تا پایین به شیوه‌ها و روش‌های مختلفی آب پایدار شود تا از این آب در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کشاورزان می‌گویند؛ چاه‌ها دچار مشکل شده است، گفت: ما باید این آب را به گونه‌ای داخل زمین تزریق کنیم تا در طول تابستان بتوان از آن استفاده کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: قبلا مردم محلی از هوتک‌ها استفاده می‌کردند که بخشی از هوتک‌ها را باید توسعه داد و چیزی شبیه چاه نیمه و مجموعه بزرگتری ایجاد کنیم، چون هزینه آن کمتر از سد است، اما می‌تواند آب را تا حدی نگه دارد.

وی گفت: عمده مشکل در حوزه زیرساختی است به طوری که پل‌ها و بخشی از جاده‌ها تخریب شده و این موضوع بسیار مهم است که یکی از دغدغه‌های مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین است که وضعیت راه‌های ارتباطی به سامان برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه در سیلاب اخیر زمین‌های کشاورزی مردم آسیب زیادی دید، بنابراین برای توسعه کشاورزی باید اقدامات خوبی در این منطقه انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->