نجات رانندگان نیسان و وانت از درون سیلاب توسط آتش نشانان (۲۱ اردیبهشت) ممنوعیت‌های دارویی سفر حج اعلام شد رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (٢١ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | خروج سامانه بارشی و افزایش دما در استان بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد
سرخط خبرها

اعلام برنامه‌های موزه بزرگ خراسان برای رمضان و نوروز ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۱۶۷۳۰
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
اعلام برنامه‌های موزه بزرگ خراسان برای رمضان و نوروز ۱۴۰۳
رئیس موزه بزرگ خراسان به بیان جزییات برنامه‌های این موزه در ماه رمضان و نوروز پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز علی صفرنژاد درباره برنامه‌هایی که موزه بزرگ خراسان برای نوروز در نظر دارد، اظهار کرد: برای نوروز و ماه رمضان برگزاری چند نمایشگاه را در دستور کار داریم که یکی از این نمایشگاه‌ها رونمایی از چهار اثر مکتوب منتسب به نظامی گنجوی در موزه است که از ۲۰ تا ۲۷ اسفند ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ماه رمضان و نوروز با یکدیگر تقارن پیدا کرده‌اند، نمایشگاهی را تحت عنوان هلال نوروزی از ۲۵ اسفند ماه برگزار خواهیم کرد که به معرفی تعدادی از آثار عکاسان به نام که از حرم مطهر عکاسی کرده‌اند، می‌پردازیم و آنها را به نمایش می‌گذاریم. 

رئیس موزه بزرگ خراسان بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان بزرگ بسیار فراتر و پهناورتر از این خراسانی بود که سراغ داریم، نمایشگاه دیگری را از ۲۵ اسفند ماه تحت عنوان «خراسان بزرگ» آغاز خواهیم کرد. طرح محتوایی موزه بزرگ خراسان به‌عنوان نخستین موزه استاندارد ایران براساس شناسایی خراسان بزرگ طراحی شده است و ما به این دلیل چنین نمایشگاهی را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: مجموعه موزه بزرگ خراسان پوشش‌دهنده میراث ملموس و ناملموس شرق ایران و نخستین موزه استاندارد ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

رئیس موزه بزرگ خراسان با بیان اینکه نمایشگاهی را از آثار نقاشی یکی از استادان افغانستان در موزه بزرگ خراسان خواهیم داشت که از ۲۵ اسفند ماه تا اواخر فروردین پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود، ادامه داد: نمایشگاه دست‌افزار‌های سنگی جیرفت یکی دیگر از برنامه‌های موزه بزرگ خراسان است و به‌عنوان یکی از تمدن‌ها و پایگاه‌های بسیار باستانی و کهن به معرفی این دست‌افزار‌ها می‌پردازیم.

صفرنژاد با بیان اینکه در موزه بزرگ خراسان به معرفی آداب و مراسم نوروزی استان‌های مختلف می‌پردازیم، بیان کرد: در پیشنهاد و ارتباطاتی که با کنسولگری کشور‌های مسلمان همسایه داشتیم از این کشور‌ها دعوت به میزبانی کردیم تا سفره‌های هفت‌سین نوروزی و سفره‌های افطاری خود را در موزه بزرگ خراسان معرفی کنند. در مکاتباتی که انجام شد منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی درباره ساعت فعالیت موزه بزرگ خراسان در نوروز و ماه رمضان، گفت: ساعت فعالیت موزه بزرگ خراسان از ۲۵ اسفند ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ خواهد بود و پذیرای بازدیدکنندگان خواهیم بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->