نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

بررسی ۴٩٩ اثر از ٧۵ شهر در رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۷۴۰۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
بررسی ۴٩٩ اثر از ٧۵ شهر در رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی
دبیر رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی گفت: هیئت داوران این رویداد با این ملاحظه که این جایزه عملکرد شخص شهردار را در بوته آزمون قرار می‌دهد میزبان ۴۹۹ اثر از ۷۵ شهر بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن اکبرزاده در رویداد جایزه شهردار برتر استان خراسان رضوی اظهار کرد: شهر‌هایی که سهم عمده سکونت، اقتصاد و تمدن دیرپای بی‌زیان ما را در برگرفتند، پدیده‌هایی حساس و آسیب‌پذیر هستند که هرگونه کوته‌نگری درباره آنها بی‌هیچ واسطه‌ای خود را در جامعه پدیدار می‌سازد. همین شهر‌ها ظرف تحقق آرزوی مردمان و آبروی حکومت اسلامی هستند.

وی بیان کرد: داوری جایزه‌ای که شهرداران خراسانی را به قضاوت بنشینند باید چنین انگاره‌هایی را پاس بدارد. تجلیل از خلاقیت، نوآوری، خطرپذیری، حساب‌گری و دوراندیشی در شخصی که قبول کلیدداری شهر‌های خراسان را بر قامت خود پذیرفته، طریقی حق‌شناسنامه در تحقق آرزو‌های مردمان این سامان است.

اکبرزاده عنوان کرد: هیئت داوران این رویداد با این ملاحظه که این جایزه عملکرد شخص شهردار را در بوته آزمون قرار می‌دهد میزبان ۴۹۹ اثر از ۷۵ شهر بود. در نخستین رویداد توزیع آثار رسیده همنواختی مناسبی را از ۴۳ درصد در حوزه هوشمندسازی تا ۶۳ درصد در بازآفرینی شهری و کسب درآمد‌های پایدار متغیر نشان می‌دهد.

دبیر رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی افزود: ۶۵ درصد از کل آثار متعلق به شهر‌های کوچک درجه یک تا چهار، ۳۴ درصد شهر‌های متوسط پنج تا هفت و ۳۸ درصد شهر‌های بزرگ هشت به بالا است. برتری شهر‌های کوچک در میان آثار راه‌یافته به مرحله نامزدی تداوم دارد. آنچه در گزینش شهرداران در مباحث داوری برجسته شد، تمایز قایل شدن میان عملکرد شهردار و رویه‌های جاری و مرسوم شهرداری بود.

وی ادامه داد: بعد از پایش اولیه اطلاعات رسیده از دبیرخانه داوران طی یک برنامه ۱۲ ساعتی در ۲۱ اسفند در ۹ جلسه مجزا آثار را بررسی کردند. ۲۷ شهردار ۴۶ بار در مجموع محور‌های رویداد نامزد جایزه شدند، تعدادی برای یک محور و برخی برای بیش از یک محور در معرض نامزدی نهایی قرار گرفتند. پس از انتخاب نامزد‌ها داوران وارد مرحله رای‌گیری محرمانه شدند. در پایان داوری هر محور پاکت‌های آرای ۵ داور درون پاکت اصلی قرار گرفت و با امضای رئیس جلسه پاکت اصلی بسته شد تا نتایج نهایی برای اولین بار در روز اختتامیه به اعلام همگان برسد.

اکبرزاده با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع شهرداران به ویژگی‌های اقدام خود آگاه نبوده و شاید فروتنانه زحمات خود را کم جلوه دادند که در چنین رقابتی اثرگذار است. فقدان بهره‌گیری از استاندارد‌های کیفی و کمی در عملکرد ایشان وحود دارد که باید از طریق مطالعه و پژوهش رفع شود. اصرار برخی شهرداران بر یک یا دو حوزه عملکردی و فروگذاشتن دیگر وظایف محوله می‌تواند سبب عدم توازن سازمانی شود که باید به جد پرهیز کرد.

دبیر رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی اضافه کرد: توجه به اقدامات کوتاه‌مدت علیرغم تاثیرگذاری نباید با رها کردن اقدامات آینده صورت گیرد. تعامل با مردم در کنار تعامل موثر با سازمان‌ها و شهرداران دیگر ابزار توسعه در اختیار شهردار است که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد. هیات داوران امیدوار است در آینده با رشد کمی و کیفی در آثار مواجه شود که چنین چشم‌اندازی کاملا قابل انتظار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->