کوچه چهنو مشهد، راه‌آبِ کهنِ شهر که قدمتش به قبل دوره قاجار می‌رسد اختصاص ۷۰ هکتار زمین رهاشده برای محرومیت‌زدایی در منطقه ۴ شهرداری مشهد ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی در آبان ۱۴۰۳ حاجی‌بگلو: ورود تفکر جهادی و بسیجی به هر عرصه‌ای، رفع گره‌ها و پیشرفت حتمی را به دنبال دارد تأکید شهردار مشهد بر همکاری همه‌جانبه شهرداری با سازمان بسیج شهرداری مشهد + فیلم مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی منصوب شد (۵ آذر ۱۴۰۳) خدمت بهتر با سیره و اخلاص بسیجی ثبت‌نام اعتکاف ماه رجب در حرم امام‌رضا(ع) آغاز شد (۵ آذر ۱۴۰۳) + لینک شهردار مشهد مقدس: پایه اصلی قوت و قدرت دفاعی کشور‌های اسلامی بسیج است نقش کلیدی مساجد در توسعه و مدیریت شهری همیاری خیران شهریار برای سازندگی در مشهد کشف و جمع‌آوری ۱۳ انشعاب غیرمجاز آب از یک مجتمع ویلایی در گلبهار مشهدِ بسیجی، امن‌تر و زیست‌پذیرتر است پاسخ گویی مسئولان اتوبوس رانی مشهد با حضور در خیابان عمار یاسر ۱۲۵ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری مشهد | نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در خدمت شهروندان+ فیلم استاندار خراسان رضوی: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها راهی جز عبور از مسیر اقتصاد دیجیتال نداریم آغاز فعالیت کافه بازی‌ها در بوستان‌های بانوان مشهد (۳ آذر ۱۴۰۳) یادی از حاج حسین ملک، بزرگ‌ترین واقف تاریخ معاصر ایران | مردی که افسانه نبود دردسر‌های ترافیک شهری در خیابان مهندس مشهد
سرخط خبرها

حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند

  • کد خبر: ۲۱۷۹۲۱
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی، ۱۰ درصد با اتوبوس و ۱۰ درصد به صورت هوایی و ریلی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت امروز، ۲۸ اسفندماه، در کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با موضوع اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به زائران در ایام نوروز که در محل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی، ۱۰ درصد با اتوبوس و ۱۰ درصد به صورت هوایی و ریلی به مشهد می‌آیند. حوزه جاده‌ای پرحجم‌ترین حوزه تشرف زائر است که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴هزار کیلومتر از راه‌ها نیازمند بهسازی بود، عنوان کرد: برنامه سه ساله‌ای تدوین شده و از شهریور سال گذشته تا روز‌های اخیر ۱۵۶۰ کیلومتر بهسازی شد. ۲۵۰۰ کیلومتر هنوز نیازمند به کار بوده که در سطح استان پراکنده است. نیشابور، سبزوار و خواف بیشترین شکایت را در این زمینه داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی افزود: اعتباری که تاکنون برای بهسازی هزینه شده، بیش از ۳هزار میلیارد تومان بوده است. امسال در حوزه ایمنی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

شهامت بیان کرد: ما ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالت در استان داریم. شبکه راهی ما شبکه پیری بوده و عمر اکثر راه‌های ما بیش از ۱۵، ۲۰ سال است. از ۳۰ نقطه حادثه‌خیز، ۱۱ نقطه را حذف کردیم، در یک نقطه نیز پیمانکار در حال کار است. ۱۸ نقطه در حال مناقصه بوده که اگر تامین اعتبار شود، انجام می‌شود. مجموع عملکرد امسال ما در نقاط حادثه‌خیز ۲۰ نقطه است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلومتر راه روستایی ۲.۵ میلیارد تومان برای آسفالت و ۱.۵ میلیارد تومان زیرسازی و ابنیه فنی هزینه دارد، تصریح کرد: برای بزرگراه‌ها در زمینه حفاظتی هر کیلومتر ۱.۵ میلیارد و برای بهسازی سنگین هر کیلومتر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است. به یک کارگاه راه‌سازی که یک روز ۸ ساعت فعال باشد، باید حدود ۸ میلیارد تومان پرداخت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->