پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد
سرخط خبرها

ورود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر به مشهدمقدس از ۱۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۷۹۱۸
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
ورود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر به مشهدمقدس از ۱۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ + فیلم
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی درخصوص اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به زائران در ایام نوروز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز، ۲۸ اسفندماه، در کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با موضوع اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به زائران در ایام نوروز که در محل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل تقارن ماه رمضان و ایام نوروز دوره خدمت به زائران از ۱۵ اسفند تا ۲۴ فروردین تعیین شده که باید حدود ۴۰ روز خدمت‌رسانی خود را برای زائران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چهار دوره حضور زائران را پیش‌بینی کردیم، عنوان کرد: اولین دوره روز‌های قبل از ماه رمضان بود که این ایام را پشت سر گذاشتیم. دوره دوم شب‌ها و روز‌های منتهی به سال تحویل است که پیش‌رو داریم. دوره سوم شب‌های قدر و دوره چهارم روز‌های مقارن با عید سعید فطر است که پیش‌بینی می‌شود یکی از دوره‌های حضور بیشتر زائران باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی‌نژاد بیان کرد: ۱۰۰ شبکه مسائل در کمیته‌های مختلف شناسایی و تعیین شده است. فصل‌الخطاب و مسائلی که جریان قرارگاه خدمت به زائران پیگیری می‌کند همین شبکه مسائل است. برخی موضوعات اولویت بیشتری داشته است. از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۲میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۷۳ ورودی زائر به مشهد بوده که ظرفیت فرودگاه ۱۱۷ هزار و ۲۲ نفر، راه‌آهن ۲۲۵ هزار و ۴۵ نفر، جاده‌ای عمومی ۳۵۸ هزار و ۳۶۳ نفر و جاده‌ای شخصی یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۹۴۳ نفر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: مجموعه سطح اشغال از ۱۵ اسفند تا روز گذشته در سطح استان ۲۸ درصد از کل ظرفیت پیش‌بینی شده بوده که ۳۶ درصد ظرفیت اقامت رسمی و ۳۲ درصد از ظرفیت اقامت موقت بوده است. تا این لحظه از ظرفیت اقامت اضطراری هیچ‌گونه استفاده‌ای نداشته‌ایم. سهم مشهد در حوزه اقامت ۳۰ درصد بوده که ۳۷ درصد اقامت رسمی و ۳۲ درصد اقامت موقت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز و فردا پیش‌بینی بارش باران داریم که تاکیدات لازم به کمیته اسکان انجام شده است. این موضوع اولویت و اهمیت دارد. آنچه در این راستا انجام دادیم این است که همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های موقت و اضطراری آماده باشند. گاهی ما ظرفیت داشتیم، اما وقتی مراجعه کردیم بسته بود و آمادگی لازم نداشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی‌نژاد افزود: یکی از موضوعات دیگر حمل‌ونقل برون‌شهری است که باید در این زمینه به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کنیم تا زائران هنگام تهیه بلیت از مبادی زائرفرست بلیت رفت‌وبرگشت را تهیه کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک محور در حوزه تامین، تنظیم و نظارت بازار، تامین اقلام است، تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی‌های مناسب و خوبی صورت گرفته و نگرانی از نظر تامین کالا و اقلام نداریم. برخی کالا‌ها و خدمات بیشترین استفاده را از ناحیه زائران دارند و ممکن است تعیین و نرخ‌گذاری آن‌ها به روش‌های مختلفی باشد، بنابراین مقرر شد همه نرخ‌ها صرف‌نظر از روش تعیین با رعایت الزامات قانونی شناسایی شود و ما در سطح وسیع و گسترده اطلاع‌رسانی نرخ‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر کالا‌های فراگیر در مصرف زائران که اکثرا نرخ مصوب دارند، آرایشگران مردانه، حمل‌ونقل درون‌شهری، نان حجیم، نرخ خدمات قالیشویی، رستوران، خشک‌شویی، نرخ خدمات لاستیک، امدادخودرو، پارکینگ، نبات و آبنبات و عکس حرم اضافه شده است. بخش سوم در حوزه کمیته نظارت و تنظیم بازار، نظارت است. حوزه بهداشت و درمان، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های جاده‌ای و ایمنی جاده‌ها از دیگر مسائل دارای اولویت ماست.

گنابادی‌نژاد گفت: از چهار نانوایی که قرار بود اطراف حرم اجرایی شود، دو مورد اجرایی شده و بقیه در دست پیگیری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->