۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد
سرخط خبرها

جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۷۹۷۱
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
بورس ایران در حالی آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ را به پایان رساند که یکدست سبزپوش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ بازار سرمایه به رسم سال‌های گذشته، رشد شارپی را از خود به نمایش گذاشت و با رشد هر سه نماگر اصلی بازار همراه شد. 

شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۴ هزار واحد معادل ۱.۶ درصد، تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار واحد صعود کرد. با وجود تلاش‌های بسیار در روز‌های پایانی سال این نماگر نتوانست مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی را بشکند. 

شاخص هموزن هم در پایان وقت معاملات امروز ۸۷۹۴ واحد و شاخص فرابورس ۲۹۹ واحد رشد را ثبت کردند. 

فملی، فولاد، شپنا، وبملت، شبندر، وغدیر و شستا نماد‌های با تاثیرگذار بیشتر و مثبت بر شاخص کل و آریا، زاگرس، بپاس، تجلی، هرمز، شگویا و خاور نماد‌های با تاثیرگذاری بیشتر و مثبت بر شاخص هموزن در روز جاری بودند. 

ارزش معاملات بازار امروز نیز به بیش از ۶.۴ همت رسید. 

پرونده بورس ۱۴۰۲ برای همیشه بسته شد. بازاری که در سال جاری فراز و فرود‌های بسیاری را تجربه کرد که به گفته کارشناسان سیاست‌های دولت و بانک مرکزی باعث شد تا نه تنها بازار سرمایه، بلکه سایر بازار‌های مالی نیز به رکود عجیبی وارد شوند و بنگاه‌های اقتصادی را به چالش بکشانند. 

سیاستگذاری‌های نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی، تعرفه‌های صادرات و واردات بنگاه‌های بورسی، نرخ بنزین شرکت‌های پالایشی، فروش اوراق با سود ۳۰ درصد و افزایش نرخ بهره بانکی از جمله سیاستگذاری‌های دولت بود که منجر به ریزش و در مقطعی رکود بازار بورس در سال جاری شد. از طرفی افزایش تنش‌های بین المللی و منطقه‌ای نیز بر وجود سایه سنگین بر بورس در سال جاری افزود. 

با این حال کارشناسان معتقدند ریسک‌های پیش روی بازار سرمایه تا حد زیادی کاهش یافته و می‌توان به شکسته شدن سقف‌های قبلی در سال آینده امیدوار بود.

جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->