هلال احمر از امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان کشور خبرداد بارش باران و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهادت یکی دیگر از مرزبانان در بانه سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: دولت‌ سیزدهم ۱۶ هزار تخت به حوزه سلامت اضافه کرده است

  • کد خبر: ۲۱۸۵۸۳
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
وزیر بهداشت: دولت‌ سیزدهم ۱۶ هزار تخت به حوزه سلامت اضافه کرده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم خدمات بسیار ارزنده‌ای در حوزه سلامت انجام داده که شاخص‌ترین آن اضافه شدن ۱۶ هزار تخت در این بخش بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین‌اللهی شنبه شب در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی و درمانی گرگان افزود: اکنون ۱۵۰ هزار تخت در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند که ۱۲ درصد آن در دولت سیزدهم اضافه شده است.

وی بیان کرد: بیشترین تخت‌ها در مناطق محروم و دورافتاده افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین خبر اصلی سال جدید، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال در سراسر کشور است.

عین‌اللهی افزود: برای افراد با سن بالا نیز هزینه‌های درمانی زیادی می‌شود، اما دولت این هزینه را برای کودکان زیر هفت سال بیشتر در نظر گرفته تا آنان بتوانند با عمر بالای خود، به کشور خدمت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام دولت که از سوی وزارت بهداشت به تمامی مراکز درمانی دولتی برای سال جاری ابلاغ شده، از نظر عاطفی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی در شرایط تحریمی کشور و مشکلات اقتصادی موجود، کاری فوق‌العاده و ارزشمند است.

وی تاکید کرد: از این پس هیچ کس برای درمان کودکان کمتر از هفت سال خود در مراکز درمانی دولتی منتظر تامین پول نخواهد ماند.

مشکل تامین دارو نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تلاش دولت سیزدهم و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ارز لازم برای تامین و تهیه دارو فراهم شده است.

عین‌اللهی اظهار کرد: حداقل در ماه جاری مشکل دارویی در کشور نخواهیم داشت و انواع آنتی‌بیوتیک‌ها در مراکز درمانی وجود دارد.

فعالیت ۶۰۰ مرکز جامع سلامت

وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ مرکز جامع سلامت در کشور ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی از ظرفیت این مراکز، بتوانیم از بروز بیماری‌ها در کشور جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در این مراکز امور بهداشت، پیشگیری و سلامت خانواده پیگیری می‌شود و با اجرای پویش‌های سلامت به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته (۱۴۰۲) «پویش ملی دیابت و فشار خون» در این راستا اجرا شد و امسال نیز برای اجرای «پویش ملی سلامت کودکان و پویش سرطان‌ها» برنامه‌ریزی کردیم.

وزیر بهداشت گفت: در طرحی جدید پایگاه اورژانس و مراکز جامع سلامت یکی می‌شوند و از امکانات یکدیگر استفاده خواهند کرد.

عین‌اللهی با اشاره به وظایف مرکز جامع سلامت در زمینه بهداشت محیط، افزود: میزان بازرسی‌های بهداشت از محیط، در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شده است.

کسب رتبه نخست گلستان در جذب امکانات بیمارستانی

وزیر بهداشت با اشاره به کسب رتبه نخست گلستان در جذب امکانات بیمارستانی در کشور گفت: این استان در اجرای طرح‌های نیمه‌تمام و جذب امکانات برای ایجاد مرکز تخصصی پیشرفت خوبی دارد.

عین‌اللهی ادامه داد: نصب سه دستگاه ام‌آرآی در مراکز درمانی دولتی، نصب دستگاه‌های پیشرفته شتاب‌دهنده در درمان سرطان در گلستان و سایر مناطق کشور، بخشی از خدمات دولت سیزدهم به این استان بوده که در تاریخ سلامت گلستان سابقه نداشته است.

پیشرفت ۱۲ درصدی بیمارستان تخصصی کودکان گرگان

وی یادآور شد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان مرحوم آیت‌الله طالقانی گرگان، در فضای کوچک و قدمتی ۴۲ ساله دارد که برای ارائه بهبود خدمات به مراجعه کنندگان دولت سیزدهم طرح احداث بیمارستان جایگزین را در سفر‌های استانی مصوب کرد.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده، بیمارستان جایگزین ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم طی سال‌های جاری و آتی، با تخصیص بودجه مناسب، این مکان را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->