روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدی‌های مشارکت‌جو | شهروندان در سال ۱۴۰۲ بیشتر برای کدام مسائل به ۱۳۷ زنگ زدند؟

  • کد خبر: ۲۲۰۰۵۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
مشهدی‌های مشارکت‌جو | شهروندان در سال ۱۴۰۲ بیشتر برای کدام مسائل به ۱۳۷ زنگ زدند؟
۶۲۶ هزار‌و ۵۸۷ پیام ورودی در سال گذشته (1402) در سامانه ارتباطات مردمی شهرداری مشهد ثبت شده است

یلدا مهدوی | شهرآرانیوز؛ بیست‌وهشت‌سال از راه‌اندازی سامانه‌ای برای شنیدن مستقیم «صدای مردم» گذشته است. سال ۱۳۷۵ بود که سامانه‌۱۳۷ شهرداری مشهد با سرشماره ۱۲۰ شروع به کار کرد. در ادامه و سال ۱۳۸۰ بود که در قانون چهارم توسعه این سرشماره به‌۱۳۷ تغییر پیدا کرد. سال ۱۳۸۶ نیز در متروپلیس مصوب شد که سرشماره ۱۳۷ در تمامی کشور‌های خاورمیانه به عنوان سامانه پاسخ‌گوی مسائل در حوزه شهری، قرار گیرد.

حالا در آستانه سی‌سالگی، این سامانه جایگاه خود را در میان زائران و مجاوران باز کرده است تا جایی که به گفته جعفر شاهرخی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد سال گذشته ۶۲۶ هزار‌و ۵۸۷ پیام به دو صورت «قابل پیگیری» و «آنی» ثبت شد. او اعلام انتقادها، پیشنهاد‌ها و درخواست‌ها به سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد را مرهون توجه زائران و به‌ویژه همشهریان می‌داند و در‌این‌باره می‌گوید: شهروندی که مطالبه‌گری کند می‌تواند راهبرد و خط مشی به مدیران شهری ارائه دهد تا در برنامه‌ریزی‌های شهری این موارد منظور شود.

نکته دیگری که شاهرخی به آن اشاره دارد نقش پیام‌های مردمی در مدیریت شهری و اینکه مرکز ۱۳۷ حلقه رابط بین مردم و مدیریت شهری است. به گفته رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد حوزه ساخت‌وساز، رفت‌وروب و اتوبوس‌رانی سه حوزه‌ای بود که بیشترین تماس‌های مردمی سال گذشته را از آن خود کرد.

روزی ۲۰۰۰ تماس

رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد در ادامه و برای تکمیل گفته‌هایش به آمار این سامانه اشاره دارد: به طور میانگین روزانه بالغ بر ۲ هزار تماس دریافت، پاسخ‌گویی و پیگیری می‌شود. شاهرخی می‌افزاید: این آمار متوسطی که برای تماس‌ها ارائه شد مربوط به روز‌های عادی است؛ بنابراین باید به این موضوع اشاره کنیم که در مناسبت‌های خاص و در مواقع بحران این آمار تغییر می‌کند. برای نمونه می‌توان گفت در ایام مناسبتی نظیر نوروز و دهه پایانی صفر و سایر مناسبت‌ها، این آمار به ۴ هزار تماس در طول شبانه‌روز نیز افزایش 
می‌یابد.

ثبت ۶۲۶ هزار تماس ورودی با ۱۳۷ شهرداری

رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد ثبت این میزان تماس مردمی را نشان‌دهنده اعتماد مشهدی‌ها به سامانه‌۱۳۷ شهرداری مشهد می‌داند و می‌گوید: نزدیک به ۵۵‌درصد تماس‌ها به صورت آنی از سوی کارشناسان سامانه‌۱۳۷ پاسخ داده می‌شود. در ادامه چنانچه پیام ثبت شده نیاز به پاسخ داشته باشد در دستور پیگیری قرار می‌گیرد.

او کم‌و‌کیف فرایند پیگیری‌های صورت گرفته برای پیام‌های مردمی را این‌طور توضیح می‌دهد: پیام‌های ثبت شده به مدیران شهری برای بررسی و اعلام پاسخ ارجاع داده می‌شود. در این باره نیز مدیران شهری و شورای اسلامی شهر همراهی درخور توجهی برای پاسخ‌گویی به پیام‌های مردمی داشته‌اند. بی‌شک این همراهی‌ها برای ارائه پاسخ سبب افزایش اعتماد مردم به این سامانه شده است.
شاهرخی این را هم اضافه می‌کند که مدیران موظف هستند در بازه زمانی نهایت هفتادودو‌ساعت، پاسخ را به واحد پاسخ‌گویی اعلام کنند و واحد پاسخ‌گویی نیز در قالب پیامک یا تماس تلفنی با شهروند تماس گرفته و نتیجه را منتقل می‌کند.

مشهدی‌های مشارکت‌جو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->