علیزاده: انتظار داریم شهرداری مشهد با قوت بیشتری در تامین منابع مالی پروژه‌های شهری عمل کند فراوانی میوه و قصه صنعت کمپوت و کنسروسازی در خراسان فراخوان ثبت‌نام سفر اربعین ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی | زائران در سامانه «سماح» ثبت‌نام کنند گلایه شهروندان از بوی نامطبوع حوالی بیمارستان هاشمی نژاد مشهد سهم مشهد از مالیات بر ارزش افزوده، همچنان ناچیز ساختمان معراج شهدای مشهد در آستانه تکمیل و تحویل به مردم عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد: پیشرفت ۷۰ درصدی کلان‌پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی هزینه سفر اربعین ۱۴۰۴ یک خانوار ۴ نفره از مشهد چقدر می‌شود؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای توسعه زیرساخت و تجهیز آتش‌نشانی مشهد منتشر خواهد شد ارائه طرح مطالعات ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه مبارزه با زباله‌گردی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد توضیحات رئیس پلیس راهور مشهد درباره وضعیت ترافیکی در میدان ۱۷ شهریور (۲۴ تیرماه ۱۴۰۴) عملیات اطفای آتش‌سوزی گسترده در مجتمع تجاری خیابان ۱۷شهریور مشهد رو به پایان است + فیلم پاساژ قائم مشهد کجاست؟ + جزئیات زمان مراسم تشییع پیکر یعقوب صباحی مشخص شد مسابقه‌های سریال «بازی مرکب» به واقعیت آمدند! | ساخت فصل سوم رئالیتی شوی «بازی مرکب» تایید شد + فیلم میزان پسماند خشک تولیدی در مشهد ۴۹۰ هزار و ۸۸۸ کیلوگرم در روز است | بلیت مترو، مابه‌ازای ارائه پسماند خشک خواهد شد آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی قاب سنگ مزار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ایران، در گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) انسداد ۲۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی طی بهار ۱۴۰۴ عمران و نوسازی گسترده در شمال شرق مشهد | شهردار منطقه ۴ مشهد پروژه‌های کلان این منطقه را تشریح کرد مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد: ۵۱۸۷ جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر وجود دارد | شناسایی زمین‌های مستعد بهره‌برداری به صورت پارکینگ در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ عراقچی برای حضور در نشست سازمان همکاری شانگهای عازم چین شد (۲۳ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مشهدی‌های مشارکت‌جو | شهروندان در سال ۱۴۰۲ بیشتر برای کدام مسائل به ۱۳۷ زنگ زدند؟

  • کد خبر: ۲۲۰۰۵۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
مشهدی‌های مشارکت‌جو | شهروندان در سال ۱۴۰۲ بیشتر برای کدام مسائل به ۱۳۷ زنگ زدند؟
۶۲۶ هزار‌و ۵۸۷ پیام ورودی در سال گذشته (1402) در سامانه ارتباطات مردمی شهرداری مشهد ثبت شده است

یلدا مهدوی | شهرآرانیوز؛ بیست‌وهشت‌سال از راه‌اندازی سامانه‌ای برای شنیدن مستقیم «صدای مردم» گذشته است. سال ۱۳۷۵ بود که سامانه‌۱۳۷ شهرداری مشهد با سرشماره ۱۲۰ شروع به کار کرد. در ادامه و سال ۱۳۸۰ بود که در قانون چهارم توسعه این سرشماره به‌۱۳۷ تغییر پیدا کرد. سال ۱۳۸۶ نیز در متروپلیس مصوب شد که سرشماره ۱۳۷ در تمامی کشور‌های خاورمیانه به عنوان سامانه پاسخ‌گوی مسائل در حوزه شهری، قرار گیرد.

حالا در آستانه سی‌سالگی، این سامانه جایگاه خود را در میان زائران و مجاوران باز کرده است تا جایی که به گفته جعفر شاهرخی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد سال گذشته ۶۲۶ هزار‌و ۵۸۷ پیام به دو صورت «قابل پیگیری» و «آنی» ثبت شد. او اعلام انتقادها، پیشنهاد‌ها و درخواست‌ها به سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد را مرهون توجه زائران و به‌ویژه همشهریان می‌داند و در‌این‌باره می‌گوید: شهروندی که مطالبه‌گری کند می‌تواند راهبرد و خط مشی به مدیران شهری ارائه دهد تا در برنامه‌ریزی‌های شهری این موارد منظور شود.

نکته دیگری که شاهرخی به آن اشاره دارد نقش پیام‌های مردمی در مدیریت شهری و اینکه مرکز ۱۳۷ حلقه رابط بین مردم و مدیریت شهری است. به گفته رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد حوزه ساخت‌وساز، رفت‌وروب و اتوبوس‌رانی سه حوزه‌ای بود که بیشترین تماس‌های مردمی سال گذشته را از آن خود کرد.

روزی ۲۰۰۰ تماس

رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد در ادامه و برای تکمیل گفته‌هایش به آمار این سامانه اشاره دارد: به طور میانگین روزانه بالغ بر ۲ هزار تماس دریافت، پاسخ‌گویی و پیگیری می‌شود. شاهرخی می‌افزاید: این آمار متوسطی که برای تماس‌ها ارائه شد مربوط به روز‌های عادی است؛ بنابراین باید به این موضوع اشاره کنیم که در مناسبت‌های خاص و در مواقع بحران این آمار تغییر می‌کند. برای نمونه می‌توان گفت در ایام مناسبتی نظیر نوروز و دهه پایانی صفر و سایر مناسبت‌ها، این آمار به ۴ هزار تماس در طول شبانه‌روز نیز افزایش 
می‌یابد.

ثبت ۶۲۶ هزار تماس ورودی با ۱۳۷ شهرداری

رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد ثبت این میزان تماس مردمی را نشان‌دهنده اعتماد مشهدی‌ها به سامانه‌۱۳۷ شهرداری مشهد می‌داند و می‌گوید: نزدیک به ۵۵‌درصد تماس‌ها به صورت آنی از سوی کارشناسان سامانه‌۱۳۷ پاسخ داده می‌شود. در ادامه چنانچه پیام ثبت شده نیاز به پاسخ داشته باشد در دستور پیگیری قرار می‌گیرد.

او کم‌و‌کیف فرایند پیگیری‌های صورت گرفته برای پیام‌های مردمی را این‌طور توضیح می‌دهد: پیام‌های ثبت شده به مدیران شهری برای بررسی و اعلام پاسخ ارجاع داده می‌شود. در این باره نیز مدیران شهری و شورای اسلامی شهر همراهی درخور توجهی برای پاسخ‌گویی به پیام‌های مردمی داشته‌اند. بی‌شک این همراهی‌ها برای ارائه پاسخ سبب افزایش اعتماد مردم به این سامانه شده است.
شاهرخی این را هم اضافه می‌کند که مدیران موظف هستند در بازه زمانی نهایت هفتادودو‌ساعت، پاسخ را به واحد پاسخ‌گویی اعلام کنند و واحد پاسخ‌گویی نیز در قالب پیامک یا تماس تلفنی با شهروند تماس گرفته و نتیجه را منتقل می‌کند.

مشهدی‌های مشارکت‌جو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->