۲۰۰ واحد صنفی در مشهد پلمب شد

  • کد خبر: ۲۲۱۳۸
  • ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
۲۰۰ واحد صنفی در مشهد پلمب شد
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در راستای عمل به بخشنامه تعطیلی موقت واحدهای غیرضروری برای پیشگیری از شیوع کرونا، از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۲۰۰ واحد صنفی متخلف در این شهر پلمب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دلداری افزود: همچنین در این مدت به حدود ۲ هزار واحد صنفی که به بخشنامه یاد شده عمل نکرده بودند، اخطار پلمب داده شد.

وی ادامه داد: طبق این بخشنامه فروشندگان مواد غذایی، سوپرمارکتها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نانوایی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

وی گفت: برای برخی واحدهای صنفی مانند خدمات خودرویی، الکترومکانیک‌ها و قفل سازها که مردم و برخی کارخانه‌ها به آن نیاز دارند، ساعات کاری تعریف شده و در ساعات مشخصی از روز می‌توانند فعالیت کنند.

دلداری افزود: به این واحدها توصیه شده است شماره تلفن همراه خود را پشت شیشه مغازه نصب کنند تا مردم بتوانند از این طریق با آنان ارتباط داشته باشند.

۹۶ اتحادیه با بیش از ۱۰۵ هزار واحد صنفی در شهر مشهد فعالیت دارند.

براساس دستور وزارت کشور اصناف خاطی به مدت یک ماه پلمب خواهند بود. طرح نظارت بر اجرای تعطیلی موقت واحدهای صنفی غیرضروری به مدت دو هفته اجرا شده است و اگر شدت شیوع بیماری کرونا افزایش یابد نحوه اجرای طرح هم تشدید می‌شود.

طی ۳۸ روز گذشته منتهی به هشتم فروردین ماه جاری پنج هزار و ۴۳۷ شهروند مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

تاکنون چهار هزار و ۷۶۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری بودند از این بیماری بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->