واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

کدام مشاغل در مشهد مشمول تعطیلی ۱۰ روزه می‌شوند؟

  • کد خبر: ۴۸۶۴۱
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کدام مشاغل در مشهد مشمول تعطیلی ۱۰ روزه می‌شوند؟
رئیس اتاق اصناف مشهد از اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت گروه ۳ و ۴ اصناف خبر داد و گفت: بر این اساس از روز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه، مشاغلی که در این ۲ گروه دسته‌بندی شده‌اند، باید تعطیل شوند و هرگونه تخلفی دراین‌زمینه، اخطار و پلمب واحد صنفی مربوط را در پی خواهد داشت.
سعیده ساجدی‌نیا|شهرآرانیوز - محمود بنانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه «کافی‌شاپ‌ها، چای‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، آرایشگاه‌ها و تالار‌های پذیرایی جزو مشاغلی هستند که باید تعطیل شوند»، اظهار کرد: موارد مدنظر از روز شنبه به اتحادیه‌ها اطلاع‌رسانی شده است و برای نظارت بر وضعیت موجود نیز از روز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه گروه‌های بازرسی وارد عمل خواهند شد.

او با اشاره به ضرر و زیان برخی واحد‌های صنفی به‌دلیل تعطیلی‌های کرونایی، افزود: در شرایط جدید و باتوجه‌به افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، ناگزیریم واحد‌های صنفی‌ای را که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌دقتی می‌کنند و توجه لازم را ندارند، پلمب کنیم.

بنانژاد با بیان اینکه «به‌نظر می‌رسد تعطیلی اصناف راهکار درستی نباشد، اما در عین حال باید از دستورات ستاد مقابله با کرونا تبعیت کنیم»، گفت: در چنین شرایطی بار اصلی متوجه بازرسان می‌شود و این درحالی است که امکانات لازم را برای پوشش و نظارت دقیق بر اصناف نداریم، زیرا علاوه بر نظارت بر تعطیلی مشاغل اعلام‌شده، باید بر روند بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایر اصناف نیز نظارت کنیم و به‌این‌ترتیب چندین مأموریت برای اتاق اصناف و اتحادیه‌ها تعریف و مشخص شده است که کار را برای بازرسان سخت می‌کند.

به گفته این مسئول، حدود ۱۳۰ بازرس در مجموعه اتاق اصناف و سازمان صنعت فعال هستند و برای بررسی میدانی بازار، از گشت‌های مشترک اتحادیه استفاده می‌کنیم و برای نمونه در حوزه نانوایان، اتحادیه مربوط پای کار است و نهایت همکاری را با اتاق اصناف دارد و تذکرات لازم را به نانوا‌ها می‌دهد و چنانچه در گشت مشترک همراه با عوامل بهداشت محیط، مشکل خاصی مشاهده شود، به‌طور حتم واحد مربوط پلمب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اعلام اینکه «در میان مشاغل مختلف، بیشترین تذکر و پلمب مربوط به نانوایان بوده است»، گفت: تا روز گذشته، نزدیک به ۵۰ واحد نانوایی در شهر مشهد به‌دلیل تخلف و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند و پس از آن، هر صنفی که در تماس با موادغذایی باشد، مانند رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در اولویت بازرسان بوده‌اند و بیشترین تذکر را دریافت کرده‌اند.

بنانژاد به آمار‌های ارائه‌شده دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد استناد کرد و گفت: بر این اساس ۶۰ درصد اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند. حتی نانوا‌ها که به‌دلیل حساسیت زیاد زیر ذره‌بین بازرسان هستند، بیشتر از قبل نکات بهداشتی تأکیدشده را رعایت می‌کنند و اکنون در بیشتر نانوایی‌ها پول ردوبدل نمی‌شود و هزینه فقط از طریق کارت‌خوان پرداخت می‌شود.
 


نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها، ضعف بزرگ کشور در دوران کرونا

۱۱ آبان‌ماه، معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه «همه بضاعت وزارت بهداشت در حوزه نظارت در بخش بهداشت محیط، به‌کارگیری ۷۰۰۰ نفر است و فقط ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند»، گفته است: با این ۷۰۰۰ نفر در کل کشور نمی‌توانیم نظارت دقیقی داشته باشیم و گزارش‌هایی هم که در حوزه نظارت می‌دهیم، براساس نمونه‌گیری تصادفی است.

دکتر علیرضا رئیسی با تأکید بر اینکه «نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها جزو مهم‌ترین نکات برای کنترل همه‌گیری‌ها و البته از نقاط ضعف ماست»، اضافه کرده است: اگر در کنار هر نیروی بهداشت محیط وزارت بهداشت ۶ نفر قرار گیرند، حجم نیرو‌های ناظر از ۷ به ۳۵ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که خیلی می‌تواند به ما در کنترل و ارزیابی رعایت پروتکل‌ها کمک کند.

 

وخامت اوضاع در ۲۵ استان

شب گذشته نیز، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم با اشاره به اینکه «بگیر و ببند و نظارت از بالا به پایین همیشه مؤثر نیست»، اظهار کرده است: همه مردم و اتحادیه‌ها و اصناف باید به وظایف خودشان با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک‌زدن عمل کنند تا شاهد مدیریت کرونا و بهبود اوضاع کسب‌وکار و معیشت همه باشیم. این درحالی است که متأسفانه در هفته گذشته، ۴۳ درصد اصناف مقررات را رعایت نکردند که این عدد خیلی بزرگی است.

محسن فرهادی با اشاره به وخیم‌بودن اوضاع در ۲۵ استان گفته است: علاوه بر اعمال محدودیت‌ها، قوانین و مقررات سخت‌گیرانه بهداشتی هم در این استان‌ها و مراکز استان‌ها اجرا خواهد شد و با همه اصناف و کسبه‌ای که مقررات را رعایت نکنند، براساس قانون برخورد جدی می‌شود و این برخورد از تذکر در بار نخست تا بستن و معرفی به دستگاه قضایی در مراحل بعد می‌رسد.

او از ضرورت برقراری تدابیر و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر در استان‌های گیلان، مازندران و همچنین خراسان رضوی که در روز‌های تعطیل معمولا مقصد سفر هم‌وطنان هستند، در پی افزایش فزاینده میزان ابتلا به کرونا و بستری‌ها و مرگ‌ومیر‌ها خبر داده است.
 

اعمال محدودیت‌های کرونایی در مشهد از ۱۴ تا ۲۴ آبان‌ماه

در همین حال سخن‌گوی ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی با اشاره به شرایط و وضعیت قرمز کرونایی که در شهر مشهد وجود دارد، گفت: محدودیت‌های کرونایی از چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه به‌مدت ۱۰ روز در این شهر اجرا می‌شود و این محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در نظر گرفته شده است که شامل فعالیت‌های آموزشی و ورزشی می‌شود.

به گفته محمدحسین بحرینی، مشاغل گروه ۳ شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و زبان‌سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شود. گروه ۴ نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چای‌خانه با عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->