جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

۱۰۱ نانوایی متخلف در خراسان رضوی پلمب شدند

  • کد خبر: ۲۲۲۲۹
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
۱۰۱ نانوایی متخلف در خراسان رضوی پلمب شدند
رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ۱۰۱ نانوایی متخلف در خراسان رضوی به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمب شده‌اند.

 به گزارش شهرآرانیوز، محمد باباخانی اظهار کرد: از زمان شروع طرح نظارت بهداشتی ضدکرونایی تاکنون تعداد ۸۳۴ نانوایی در خراسان رضوی که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل کرونا را داشته‌اند، از سوی بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخطار گرفته‌اند و در صورت تکرار برخورد‌های شدیدتری صورت می‌پذیرد.

 

وی افزود: صدور این اخطاریه‌ها برای نانوایی‌های متخلف حاصل بیش از ۸ هزار نوبت بازدید از نانوایی‌های سطح شهر مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح بسیج مبارزه با کرونا از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

 

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نانوایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ۱۳۲ نانوایی متخلف در مناطق زیر پوشش دانشگاه به دادگاه معرفی شده و تعداد ۱۰۱ نانوایی دیگر نیز به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمب شده‌اند.

 

باباخانی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار نانوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که به‌صورت مستمر تحت نظارت و بازرسی قرار دارند و چنانچه عدم رعایت اصول بهداشتی در نانوایی که یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود مشاهده شود برخورد قانونی با متخلفان آن نانوایی صورت می‌پذیرد.

 

وی تاکید کرد: بر اساس پروتکل‌های تعیین شده پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت‌خوان و صرفاً توسط خود مشتری باید انجام شود و از سوی دیگر در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه نقد به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید به در حوزه‌های تهیه و توزیع نان در تماس و ارتباط مستقیم باشد.

 

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این مجموعه در زمینه حفظ سلامت مردم که مهمترین وظیفه و مسئولیتش است با هیچ کسی تعارف ندارد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه نانوایی‌ها موضوع را به شماره‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع‌رسانی کنند تا بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی پذیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->