چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
سرخط خبرها

رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است

  • کد خبر: ۲۲۳۰۶۶
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است
به اعتقاد یک رسانه عبری زبان این نگرانی وجود دارد که روسیه از تعهد قدیمی خود به حفظ امنیت اسرائیل شانه خالی کرده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی که شنبه شب منتشر شد، اعلام کرد، اسرائیل نگران گام بعدی روسیه است، چون شاهد آن هستیم که مسکو از تعهدات قدیمی خود در رابطه با حفظ امنیت اسرائیل به تدریج شانه خالی کرده و خواستار اعمال تحریم علیه آن است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سخنرانی پنج شنبه شب سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در شورای امنیت و درخواست وی برای اعمال تحریم علیه اسرائیل به دلیل عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت مربوط به آتش بس در نوار غزه نماد این تحول می‌باشد.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است درخواست نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بیانگر شکل‌گیری مرحله جدید و نگران کننده‌ای در تنش‌های روز افزون بین اسرائیل و روسیه است.

ایتمار ایشنر نویسنده آن می‌افزاید گسترش روابط امنیتی بین روسیه و ایران، نگرانی‌های در قدس را صد چندان می‌کند، در حالی که عدم محکومیت حمله بی سابقه ایران علیه اسرائیل که با ۳۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین، موشک کروز و بالستیک انجام گرفت نیز به شدت اسرائیل را از مواضع روسیه سرخورده و ناامید کرد.

ایشنر افزود: محافل و نهاد‌های اسرائیلی با نگرانی خواصی مواضع و اظهارات مسکو از ۷ اکتبر به بعد را دنبال می‌کنند و نگران آن هستند که گام‌های بعدی مسکو به تدریج منجر به تشدید واکنش‌های روسیه علیه اسرائیل شود. این در حالی است که روسیه هیچ نوع همدردی با اسرائیل از خود نشان نداده و از محکومیت حماس هم امتناع کرد و حتی پای از آن هم فراتر نهاده و دو بار میزبان رهبران حماس در روسیه بود.

اما با وجود تمامی این مواضع اسرائیل از واکنش روسیه نسبت به تهاجم ایران علیه اسرائیل شوکه و غافلگیر شد و تقریبا روس‌ها از اینکه بگویند ما در کنار ایران هستیم ابایی نداشتند.

در بخش دیگری از گزارش تحلیلی یدیعوت آحارانوت تاکید شده است، با نگاهی به آنچه که توسط محافل روسی اعلام می‌شود می‌توان به این نتیجه رسید، دیمتری راجوزین سناتوری که در سابقه خود چند پست و جایگاه بسیار عالی‌رتبه امنیتی هم ه دارد اعلام کرد، در صورت بروز جنگ بین ایران و اسرائیل، ایران اسرائیل را شکست خواهد داد، او همچنین افزود: اگر مهاجران جدید روسی تبار که در حال حاضر در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند را فاکتور بگیریم نظامیان خوبی در ارتش اسرائیل وجود ندارد.

نویسنده همچنین به سخنان سرگئی ماردان یکی از تحلیل‌گران ارشد روزنامه کامسولسکایا پراودا استناد می‌کند که در گفتگویی با برنامه ولادیمیر سولوویف یکی از برنامه‌های گفتگو محور تلویزیون روسیه اعلام کرده بود، روسیه از ایران در مقابل اسرائیل حمایت می‌کند، ایران متحد سیاسی ماست، ایران یکی از معدود کشورهایی است که از روسیه در جنگ حمایت می‌کند.

او در این برنامه در رابطه (ادعای رژیم صهیونیستی در مورد) رهگیری ۹۹ درصد از پرتابه‌های ایران هم گفت، تاسف برانگیز است که چند جنگنده آمریکا در این تقابل سرنگون نشدند.

در بخش دیگری از این نوشتار یدیعوت آحارانوت می‌نویسد، خبرگزاری ایرانی تسنیم به نکات اصلی گفتگوی انجام گرفته بین پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پرداخت و نوشت: رئیسی موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در رابطه با دفاع مشروع جمهوری اسلامی علیه اقدامات تجاوزکرانه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه انجام داد را مورد ستایش قرار داده و این اقدام رژیم صهیونیستی را اقدام تروریستی آشکاری در تضاد با قوانین بین المللی از جمله توافقنامه وین دانست.

پوتین اقدام تروریستی که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران انجام داد را محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با موازین و اعراف بین المللی توصیف کرد و تاکید کرد اقدام جمهوری اسلامی ایران واکنشی به این اقدام جنایتکارانه در چارچوب قوانین بین المللی برای مجازات متجاوز دانسته و بیانگر حکمت و عقلانیت رهبران ایران توصیف کرد.

پوتین در ادامه هم گفت: اطمینان دارد که جمهوری اسلامی ایران یکی از پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

این در حالی است که کرملین در بیانیه خود گفت: پوتین در مذاکرات خود با رئیسی ابراز امیدواری کرد تمامی طرف‌ها از خود خویشتنداری معقولانه‌ای بروز داده و اجازه دور جدیدی از کشمکش را که می‌تواند تبعات فاجعه باری برای منطقه داشته باشد را ندهند.

در این بین نیکولای پاتروشف مشاور امنیت ملی روسیه با تساحی هنگبی همتای اسرائیلی خود تماس گرفته و از وی خواست تا در رابطه با ایران و شرایط خاورمیانه خویشتنداری نشان دهد.

پاتروشف در رابطه با شرایط خاورمیانه هم بر اهمیت خویشتنداری تمامی طرف‌ها برای جلوگیری از افزایش درگیری تاکید و اعلام کرد روسیه بر حل منازعات از طریق کانال‌های سیاسی و دیپلماتیک تاکید دارد.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، شاید آخرین موضع جنجال برانگیز روسیه روز پنج شنبه در جریان بررسی اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل بروز کرد که روسیه خود حامی اصلی آن بود.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست خواهان اعمال تحریم علیه اسرائیل به دلیل نادیده گرفتن قطعنامه سازمان ملل در رابطه با آتش بس در ماه رمضان بود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->