۵۱ مرکز اسکان و ۴۵۰ ایستگاه صلواتی در خدمت زائران امام رضا (ع) در مشهد آغاز سرویس‌دهی مترو مشهد فردا از ساعت ۷صبح (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) خدمت امدادگران هلال احمر مشهد در  قلب نجف + عکس صدور ۱۹ هزار روادید برای زائران افغانستانی اربعین در مرز چذابه آماده‌سازی ۲ ایستگاه استقبال از زائر همزمان با ایام پایانی ماه صفر در منطقه ۱۰ مشهد سیاحان غربی از عزاداری برای امام‌حسین (ع) در مشهد قدیم چه نوشته‌اند؟ هوای کلانشهر مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد | شاخص کیفیت هوا به عدد ۱۶۲ رسید (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) خاموشی شبانه بوستان‌های مشهد | قطع برق، استفاده شبانه شهروندان را از فضای مفرح بوستان‌ها با چالش همراه کرده است نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با جمع‌آوری ۱۴۰۰ تن زباله اطراف حرم امیرالمؤمنین(ع) در اربعین رکورد زدیم + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نجف: خادمی زائران اربعین، افتخاری برای مشهد است + فیلم گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره دیدار پوتین و ترامپ اعلام ترکیب سپاهان مقابل الدحیل مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: تامین ۷۵۰ هزار نفر شب اسکان ویژه زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس + فیلم مروری بر زندگی مشروطه‌خواه برجسته مشهدی و اشعار او اینفوگرافی | اقدامات کمیته تکریم و استقبال از زائران امام رضا(ع) در ارائه خدمات اسکان و ایستگاههای استقبال از زائر شهرداری مشهد شهردار منطقه ۵ مشهد: ۳۰ سوله پروژه مشارکتی شهرک‌های صنعتی آجیل و خشکبار آماده افتتاح است | هیچ معبر خاکی در سطح منطقه نداریم + فیلم افزایش سه و نیم برابری ذرات معلق در هوای مشهد از عصر امروز (۲۱ مرداد ۱۴۰۴) فرماندار مشهد: هیچ خللی در مسیر خدمت‌رسانی به زائران وجود ندارد | ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن آرد و تأمین ۳۰ میلیون بطری آب برای زائران جزئیات آخرین وضعیت «طرح تفصیلی توس» + فیلم
سرخط خبرها

جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی
محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران، روز گذشته از تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی ایران برای خارجی ها خبر داد.

رَزان - برگزاری تورهای آشناسازی، یکی از ابزارهای تبلیغات گردشگری است که در ایران نیز رواج داشته است، اما متأسفانه تا کنون در ایران این تورها بدون هیچ برنامه ریزی و هدف گذاری برگزار می شده و معمولا هم هزینه گشت و اقامت در تورهای آشناسازی به عهده میزبان بوده است. هرچند در برخی کشورها تمام هزینه را شرکت کنندگان در تورهای آشناسازی پرداخت می کنند. بنابراین در این اوضاع خبر تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.
اما نگاهی به جزئیات این خبر به ویژه برای خراسان رضوی اندکی نگران کننده است. در این خبر از قول آقای لاریجانی می خوانیم؛ « این شیوه نامه دو بخش دارد که در بخش نخست آن، انواع تورهای آشناسازی مشخص شده که شامل 6گروهِ «توراپراتورها، آژانس ها و فعالان گردشگری»، «اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون»، «افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها»، «سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور»، «مدیران دولتی کشورهای هدف» و گروه های ترکیبی که همه این شخصیت ها را دربرمی گیرد، است.»
تا اینجای کار خیلی هم خوب است، نکته نگران کننده ماجرا وقتی است که او با مصداق توضیح می دهد:
« استان A بازار هدفش چین است و چون آن استان در کشور هدف شناخته شده نیست، ترجیح بر این است که نخست برای خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیون تور آشناسازی برگزار شود تا آن را معرفی کنند، اما در استان هایی مثل شیراز و اصفهان که برای اروپایی ها شناخته شده اند، پیشنهاد می شود تور آشناسازی برای توراپراتورها برگزار شود تا سریع وارد مرحله تهیه پکیج سفر و فروش آن شوند. این اولویت بندی برای تمام استان ها انجام شده است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: « قسمت سوم این شیوه نامه به تورهای آشناسازی مشترک با سایر استان ها می پردازد. مثلا استان های قم، خراسان رضوی و مازندران، هم زمان عراق کشور بازار هدفشان است که مشترک یک تور آشناسازی با هزینه این 3استان و با مشارکت بخش خصوصی می توان برگزار کرد. یا درباره چین که بازار هدف 7استان اصفهان، فارس، یزد، تهران، گلستان، کرمان و قزوین است، با یکدیگر می توانند یک یا دو تور آشناسازی برای چینی ها اجرا کنند.»
با این توضیح به نظر می رسد سهم خراسان از این شیوه نامه تنها برنامه ریزی برای گردشگران عراقی است و هیچ برنامه ای برای معرفی این استان به سایر کشورها وجود ندارد، حال آنکه این استان با ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری ادبی، تاریخی و... دارد می تواند مقصد مناسبی برای همه گردشگران به ویژه اروپایی و چینی ها نیز باشد. شیوه نامه تور آشناسازی خارجی ها از سوی معاون گردشگری به استان ها ابلاغ شده است و دفتر بازار یابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال تنظیم تقویم تور آشناسازی سال ۹۸ است تا مشخص شود این تورها چه زمان و در کدام استان ها اجرا می شود..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->