پیام تسلیت شهردار مشهد مقدس برای شهادت آتش‌نشان دلاور مشهدی، رضا فخریان تخفیف ۲۴ درصدی شهرداری مشهد برای عوارض ساختمانی تا پایان شهریور ۱۴۰۴ مهمترین و فوری‌ترین مسئله مشهد، فرزندآوری و جمعیت است شهردار مشهد مقدس: بازسازی معراج شهدا در مراحل پایانی قرار دارد آلودگی هوای مشهد ۱۰ روزه شد | کیفیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) منور شد جهان از نور احمد(ص) | خیابان امام رضا(ع)، میزبان جشن مردمی ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) + فیلم ۳۱شهریور آخرین فرصت استفاده از شرایط ویژه تخفیف و تقسیط بدهی مودیان حقیقی و حقوقی به شهرداری است تقویت ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تهیه پیوست زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی | مشهد پیشتاز در حفاظت محیط زیست شهری ورود خودروهای پلاک مشهد به بوستان زائرپذیر غدیر ممنوع شد پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بازسازی بازار فرش منطقه ثامن مشهد | اجرای دو فاز با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار و ۲۴ گنبد آجری فروش غیرقانونی قرص‌های سقط در فضای مجازی جرم است افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم درخشش خراسان رضوی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور مشهدالرضا؛ غرق شادی و سرور میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بهره‌گیری از پساب در آبیاری فضای سبز مشهد با مشارکت بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های اقامتی مشهد طی افتتاحیه‌های هفته دولت شهروند خبرنگار | چالش‌های پارک حاشیه‌ای در خیابان فرهاد مشهد+ پاسخ کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: قرارگاه ساماندهی ساخت‌وساز شهری تشکیل شود
سرخط خبرها

جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی
محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران، روز گذشته از تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی ایران برای خارجی ها خبر داد.

رَزان - برگزاری تورهای آشناسازی، یکی از ابزارهای تبلیغات گردشگری است که در ایران نیز رواج داشته است، اما متأسفانه تا کنون در ایران این تورها بدون هیچ برنامه ریزی و هدف گذاری برگزار می شده و معمولا هم هزینه گشت و اقامت در تورهای آشناسازی به عهده میزبان بوده است. هرچند در برخی کشورها تمام هزینه را شرکت کنندگان در تورهای آشناسازی پرداخت می کنند. بنابراین در این اوضاع خبر تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.
اما نگاهی به جزئیات این خبر به ویژه برای خراسان رضوی اندکی نگران کننده است. در این خبر از قول آقای لاریجانی می خوانیم؛ « این شیوه نامه دو بخش دارد که در بخش نخست آن، انواع تورهای آشناسازی مشخص شده که شامل 6گروهِ «توراپراتورها، آژانس ها و فعالان گردشگری»، «اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون»، «افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها»، «سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور»، «مدیران دولتی کشورهای هدف» و گروه های ترکیبی که همه این شخصیت ها را دربرمی گیرد، است.»
تا اینجای کار خیلی هم خوب است، نکته نگران کننده ماجرا وقتی است که او با مصداق توضیح می دهد:
« استان A بازار هدفش چین است و چون آن استان در کشور هدف شناخته شده نیست، ترجیح بر این است که نخست برای خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیون تور آشناسازی برگزار شود تا آن را معرفی کنند، اما در استان هایی مثل شیراز و اصفهان که برای اروپایی ها شناخته شده اند، پیشنهاد می شود تور آشناسازی برای توراپراتورها برگزار شود تا سریع وارد مرحله تهیه پکیج سفر و فروش آن شوند. این اولویت بندی برای تمام استان ها انجام شده است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: « قسمت سوم این شیوه نامه به تورهای آشناسازی مشترک با سایر استان ها می پردازد. مثلا استان های قم، خراسان رضوی و مازندران، هم زمان عراق کشور بازار هدفشان است که مشترک یک تور آشناسازی با هزینه این 3استان و با مشارکت بخش خصوصی می توان برگزار کرد. یا درباره چین که بازار هدف 7استان اصفهان، فارس، یزد، تهران، گلستان، کرمان و قزوین است، با یکدیگر می توانند یک یا دو تور آشناسازی برای چینی ها اجرا کنند.»
با این توضیح به نظر می رسد سهم خراسان از این شیوه نامه تنها برنامه ریزی برای گردشگران عراقی است و هیچ برنامه ای برای معرفی این استان به سایر کشورها وجود ندارد، حال آنکه این استان با ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری ادبی، تاریخی و... دارد می تواند مقصد مناسبی برای همه گردشگران به ویژه اروپایی و چینی ها نیز باشد. شیوه نامه تور آشناسازی خارجی ها از سوی معاون گردشگری به استان ها ابلاغ شده است و دفتر بازار یابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال تنظیم تقویم تور آشناسازی سال ۹۸ است تا مشخص شود این تورها چه زمان و در کدام استان ها اجرا می شود..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->