هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۱ اسفند ۱۴۰۳) جلوه گری ۱۲۶ المان ویژه در مسیر نوبهار مشهد (۲۰ اسفند ۱۴۰۳) افتتاح پروژه بازگشایی معبر و امتداد بولوار دکترحسابی به همراه پنج پروژه عمرانی منطقه ۱۰ مشهد گلایه شهروندان شهرک قدس مشهد از کمبود امکانات و وعده‌های عمل نشده | چراغچی ۲۷ مشکل گشا می‌خواهد! روشنایی تقاطع‌های مهم مشهد با انرژی خورشیدی بودجه ۱۴۰۴ گامی نو در مسیر توسعه متوازن مشهد باران هم حریف آلودگی هوای کلانشهر مشهد نشد | ثبت یک روز ناسالم دیگر (۲۰ اسفند ۱۴۰۳) بازگشایی بولوار رضویه؛ رونق صنایع محور غرب مشهد ویدئو| آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن مجتبی(ع) در مشهد برپایی ۱۲۶۶ میز افطاری ساده در مشهد با پویش بفرمایید افطار رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مشکلات معیشتی و اقتصادی، عاملی برای توسعه حاشیه شهرهاست رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد: لایحه بودجه ۱۴۰۴ شهرداری در جلسات کمیسیون تلفیق، بررسی نهایی می‌شود سلیمی: زن در ترکمنستان نگهبان میراث ملی است + فیلم افزایش بیش از ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مشهد، برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران نوروز ۱۴۰۴ توزیع بیش از ۱۵۰۰ تن اقلام ضروری توسط جهاد کشاورزی در مشهد درباره روحانی «نبی‌بخش» که به عشق امام رضا (ع) از هند به مشهد آمد | ساکن ابدی تکیه کرمانی‌ها نگاه ویژه شورای شهر مشهد به ساخت زمین‌های ورزشی در حاشیه شهر راه‌اندازی بانک چشم در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از زباله‌گردی تا کمبود ایستگاه‌های پسماند مشهد | پاسخ‌گویی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد ثبت هوای سالم در کلانشهر مشهد در پی بارش باران (۱۹ اسفند ۱۴۰۳) اجرای کامل طرح اگو مشهد در ۳ سال آینده
سرخط خبرها

جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی
محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران، روز گذشته از تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی ایران برای خارجی ها خبر داد.

رَزان - برگزاری تورهای آشناسازی، یکی از ابزارهای تبلیغات گردشگری است که در ایران نیز رواج داشته است، اما متأسفانه تا کنون در ایران این تورها بدون هیچ برنامه ریزی و هدف گذاری برگزار می شده و معمولا هم هزینه گشت و اقامت در تورهای آشناسازی به عهده میزبان بوده است. هرچند در برخی کشورها تمام هزینه را شرکت کنندگان در تورهای آشناسازی پرداخت می کنند. بنابراین در این اوضاع خبر تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.
اما نگاهی به جزئیات این خبر به ویژه برای خراسان رضوی اندکی نگران کننده است. در این خبر از قول آقای لاریجانی می خوانیم؛ « این شیوه نامه دو بخش دارد که در بخش نخست آن، انواع تورهای آشناسازی مشخص شده که شامل 6گروهِ «توراپراتورها، آژانس ها و فعالان گردشگری»، «اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون»، «افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها»، «سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور»، «مدیران دولتی کشورهای هدف» و گروه های ترکیبی که همه این شخصیت ها را دربرمی گیرد، است.»
تا اینجای کار خیلی هم خوب است، نکته نگران کننده ماجرا وقتی است که او با مصداق توضیح می دهد:
« استان A بازار هدفش چین است و چون آن استان در کشور هدف شناخته شده نیست، ترجیح بر این است که نخست برای خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیون تور آشناسازی برگزار شود تا آن را معرفی کنند، اما در استان هایی مثل شیراز و اصفهان که برای اروپایی ها شناخته شده اند، پیشنهاد می شود تور آشناسازی برای توراپراتورها برگزار شود تا سریع وارد مرحله تهیه پکیج سفر و فروش آن شوند. این اولویت بندی برای تمام استان ها انجام شده است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: « قسمت سوم این شیوه نامه به تورهای آشناسازی مشترک با سایر استان ها می پردازد. مثلا استان های قم، خراسان رضوی و مازندران، هم زمان عراق کشور بازار هدفشان است که مشترک یک تور آشناسازی با هزینه این 3استان و با مشارکت بخش خصوصی می توان برگزار کرد. یا درباره چین که بازار هدف 7استان اصفهان، فارس، یزد، تهران، گلستان، کرمان و قزوین است، با یکدیگر می توانند یک یا دو تور آشناسازی برای چینی ها اجرا کنند.»
با این توضیح به نظر می رسد سهم خراسان از این شیوه نامه تنها برنامه ریزی برای گردشگران عراقی است و هیچ برنامه ای برای معرفی این استان به سایر کشورها وجود ندارد، حال آنکه این استان با ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری ادبی، تاریخی و... دارد می تواند مقصد مناسبی برای همه گردشگران به ویژه اروپایی و چینی ها نیز باشد. شیوه نامه تور آشناسازی خارجی ها از سوی معاون گردشگری به استان ها ابلاغ شده است و دفتر بازار یابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال تنظیم تقویم تور آشناسازی سال ۹۸ است تا مشخص شود این تورها چه زمان و در کدام استان ها اجرا می شود..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->