احتیاط! مشغول شهرتکانی هستیم روایت دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی از مشهد سال ۱۳۴۹ | مشهد شهر درخت‌هاست سردرگمی مراجعان در پیداکردن محل دفن اموات در آرامستان بهشت رضا (ع) تمرکز بودجه‌ ۱۴۰۴ مشهد بر توسعه پایدار و عدالت‌محوری تولید بیش از ۲۲۰ هزار تن آسفالت طی ۱۱ ماه | پخش بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت از ابتدای سال ۱۴۰۳ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: اضافه‌شدن ۲۱۹ المان جدید استقبال از بهار ۱۴۰۴ در حوزه فرهنگی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد: المان‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ هویت رضوی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می‌گذارند شرح آخرین وضعیت راه‌اندازی فاز یک خط ۳ متروی مشهد از زبان مدیرعامل مدیرعامل سازمان مپ شهرداری مشهد: بازیافت، راهکار رفع ناترازی انرژی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ۴ ایستگاه میانی خط سه مترو تا پایان سال ۱۴۰۴ در مدار قرار خواهد گرفت مشهد مقدس، رکورددار گل‌کاری بهاری در کشور رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: ۲۵ اسفندماه تست اولیه فاز یک خط سه مترو مشهد انجام خواهد شد ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) فراخوان مرکز نوآوری پارک دانش شهرداری مشهد اعلام شد+جزئیات ثبت نام مشهد باید سبز بماند | ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز در شهر و چالش‌ها و راهکارهایش هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (چهارشنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۳) | اواسط روز و بعدازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود آتش سوزی کارخانه قند آبکوه مشهد در ۷۸ سال پیش | بوی قند سوخته شهر را فراگرفت ایجاد بیش از ۳۰۰۰ جای‌پارک موقت نوروزی توسط شهرداری مشهد با همکاری ادارات دولتی ماجرای حمله به اتوبوس شهرداری در بولوار طبرسی مشهد چه بود؟ + ویدئو
سرخط خبرها

جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی
محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران، روز گذشته از تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی ایران برای خارجی ها خبر داد.

رَزان - برگزاری تورهای آشناسازی، یکی از ابزارهای تبلیغات گردشگری است که در ایران نیز رواج داشته است، اما متأسفانه تا کنون در ایران این تورها بدون هیچ برنامه ریزی و هدف گذاری برگزار می شده و معمولا هم هزینه گشت و اقامت در تورهای آشناسازی به عهده میزبان بوده است. هرچند در برخی کشورها تمام هزینه را شرکت کنندگان در تورهای آشناسازی پرداخت می کنند. بنابراین در این اوضاع خبر تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.
اما نگاهی به جزئیات این خبر به ویژه برای خراسان رضوی اندکی نگران کننده است. در این خبر از قول آقای لاریجانی می خوانیم؛ « این شیوه نامه دو بخش دارد که در بخش نخست آن، انواع تورهای آشناسازی مشخص شده که شامل 6گروهِ «توراپراتورها، آژانس ها و فعالان گردشگری»، «اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون»، «افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها»، «سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور»، «مدیران دولتی کشورهای هدف» و گروه های ترکیبی که همه این شخصیت ها را دربرمی گیرد، است.»
تا اینجای کار خیلی هم خوب است، نکته نگران کننده ماجرا وقتی است که او با مصداق توضیح می دهد:
« استان A بازار هدفش چین است و چون آن استان در کشور هدف شناخته شده نیست، ترجیح بر این است که نخست برای خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیون تور آشناسازی برگزار شود تا آن را معرفی کنند، اما در استان هایی مثل شیراز و اصفهان که برای اروپایی ها شناخته شده اند، پیشنهاد می شود تور آشناسازی برای توراپراتورها برگزار شود تا سریع وارد مرحله تهیه پکیج سفر و فروش آن شوند. این اولویت بندی برای تمام استان ها انجام شده است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: « قسمت سوم این شیوه نامه به تورهای آشناسازی مشترک با سایر استان ها می پردازد. مثلا استان های قم، خراسان رضوی و مازندران، هم زمان عراق کشور بازار هدفشان است که مشترک یک تور آشناسازی با هزینه این 3استان و با مشارکت بخش خصوصی می توان برگزار کرد. یا درباره چین که بازار هدف 7استان اصفهان، فارس، یزد، تهران، گلستان، کرمان و قزوین است، با یکدیگر می توانند یک یا دو تور آشناسازی برای چینی ها اجرا کنند.»
با این توضیح به نظر می رسد سهم خراسان از این شیوه نامه تنها برنامه ریزی برای گردشگران عراقی است و هیچ برنامه ای برای معرفی این استان به سایر کشورها وجود ندارد، حال آنکه این استان با ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری ادبی، تاریخی و... دارد می تواند مقصد مناسبی برای همه گردشگران به ویژه اروپایی و چینی ها نیز باشد. شیوه نامه تور آشناسازی خارجی ها از سوی معاون گردشگری به استان ها ابلاغ شده است و دفتر بازار یابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال تنظیم تقویم تور آشناسازی سال ۹۸ است تا مشخص شود این تورها چه زمان و در کدام استان ها اجرا می شود..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->