تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها
وقوع حوادث جنایی، رانندگی و توقیف محموله‌های قاچاق در نوروز کرونایی امسال

۱۰۰۰ کیلو تریاک در راه مشهد کشف شد

  • کد خبر: ۲۲۶۱۲
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
۱۰۰۰ کیلو تریاک در راه مشهد کشف شد
مهدی قرآنی
mehdi۰۰۱۰۰@yahoo.com
در ۱۵ روزی که از سال ۹۹ گذشت، مشهد و دیگر شهر‌های استان خراسان رضوی آبستن سوانح جاده‌ای، حوادث جنایی و مأموریت‌های پلیسی بود که به مصدومیت ۱۴ نفر، رمزگشایی از یک پرونده قتل، کشف ۱۰۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و توقیف ده‌ها کامیون منجر شد.

دوم فروردین
اولین حادثه در روز‌های ابتدایی امسال با دستگیری ۲ سوداگر مرگ در نزدیکی مشهد رقم خورد. در این عملیات، مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی اقدامی اطلاعاتی به خبری دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند قاچاق مواد افیونی در حال انتقال یک محموله مخدر به مشهد هستند.
مأموران با اطلاع از جزئیات این خبر و هماهنگی قضایی، وارد عمل شدند و در مسیر حرکت خودرو‌های متهمان که ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و یک دستگاه تریلی بود به کمین نشستند. در این عملیات پوششی، تیم بررسی‌کننده پس از شناسایی خودرو‌های قاچاقچیان بلافاصله وارد عمل شد و در یک تعقیب و گریز جاده‌ای، خودرو تریلی را در محور باغچه به مشهد متوقف کرد.
مأموران ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این عملیات، طی بازرسی از خودرو تریلی، ۶۷۷ کیلوگرم تریاک که در محموله بار سنگ آهن به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بودرا کشف و ضبط کردند.
متهمان این پرونده نیز برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر همدستانشان، در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سوم فروردین
۲۴ ساعت بعد از توقیف محموله ششصدتنی تریاک در نزدیکی مشهد، مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملیاتی مشترک با مأموران انتظامی گناباد، محموله افیونی دیگری را شناسایی و توقیف کردند.
در این مأموریت، ضابطان قضایی ضمن شناسایی و متوقف کردن یک سواری پژو ۴۰۵ در ورودی استان، طی بازرسی از آن، ۲۴۲ کیلو تریاک را کشف و ضبط کردند.
یک متهم در این عملیات دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد. بر اساس مستندات به‌دست‌آمده، محموله توقیف‌شده از یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور بارگیری شده و قرار بود در مشهد به فردی دیگر تحویل داده شود. تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد.

چهارم فروردین
چهارمین روز سال نو هم با توقیف یک محموله افیونی دیگر به اتمام رسید. پلیس در این روز، با شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو سمند در نزدیکی شهرستان کاشمر، یک محموله صدکیلویی تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل این سواری جاسازی شده بود را کشف کرد.
مأموران انتظامی کاشمر در این عملیات ۲ قاچاقچی مواد مخدر را زمین‌گیر و پس از تشکیل پرونده، به دادسرا معرفی کردند. خودرو حمل‌کننده مواد مخدر نیز در این عملیات به دستور مقام قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد. تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد.

پنجم فروردین
پنجم فروردین آبستن یک فقره سانحه جاده‌ای در یکی از محور‌های شهرستان داورزن بود. با اعلام این سانحه رانندگی، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌های اولیه، مشاهده شد یک دستگاه خودرو سواری ال ۹۰ حین حرکت در جاده سبزوار به داورزن، دچار حادثه و پس از انحراف از مسیر اصلی، واژگون شده است.
در پی این حادثه، راننده ال ۹۰ به همراه ۳ سرنشین دیگر این خودرو مصدوم شدند که توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.
طبق بررسی‌های عوامل پلیس‌راه، بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی علت وقوع این واژگونی مطرح شده است.

ششم فروردین
برخورد سمند با پژو پارس در جاده مشهد به تربت‌جام حادثه دیگری بود که در ششمین روز سال جدید رخ داد. بر اثر این حادثه رانندگی نیز ۶ سرنشین ۲ خودرو سواری مصدوم شدند که توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
علت این حادثه هنوز مشخص نیست و از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه در دست بررسی است.

هشتم فروردین
جمعه هفته پیش قتل یک مرد جوان در بولوار توس و شناسایی ۳ انبار کالای قاچاق در مشهد خبرساز شد. گزارش ابتدایی مربوط به قتل مردی چهل‌ساله بود که طی یک نزاع، از ناحیه شکم هدف ضربه شدید چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود.
تحقیقات این پرونده از سوی بازپرس میرزایی، قاضی ویژه قتل عمد دادسرای مشهد، آغاز شد و در همان دقایق اولیه، متهم به قتل که مردی سی‌ویک‌ساله است شناسایی شد. به گفته این مقام قضایی، متهم به دلیل اختلاف شخصی، با مقتول درگیر شده و او را به قتل رسانده است. تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.
دومین حادثه در این روز مربوط به شناسایی ۳ انبار دپوکالای قاچاق در یکی از مناطق حاشیه‌ای مشهد بود. طبق اعلام فرمانده انتظامی خراسان رضوی، در این عملیات چند محموله کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال کشف و ضبط شد.
به گفته سردار محمدکاظم تقوی، محموله‌های کشف‌شده شامل ۷ تن و ۸۶۰ کیلو خوراک دام، ۲۱ هزار و ۱۷۹ عدد بلبرینگ صنعتی و ۲۴ تن و ۹۷۵ کیلو جوهر لیموی خارجی و قاچاق است. در این راستا ۳ متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

نهم و یازدهم فروردین
مأموران انتظامی استان در نهمین روز سال جدید ضمن دستگیری ۴ سارق سابقه‌دار راز ۵۰ فقره سرقت آن‌ها را برملا کردند. متهمان در مخفیگاهشان در شهرستان بینالود دستگیر شدند و در اظهارات خود، ضمن اقرار صریح به جرمشان، به سرقت از انبارها، مزارع کشاورزی، باغ‌ها و ویلا‌های خالی‌از‌سکنه اعتراف کردند.
متهمان پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند. مأموران انتظامی استان در روز یازدهم فروردین هم طی عملیاتی اطلاعاتی، موفق به شناسایی ۴ انبار احتکار کالا شدند.
در این عملیات، کارآگاهان پلیس آگاهی استان ۲۲ تن و ۵۰ کیلو زردچوبه، ۴۳ تن و ۱۲۰ کیلو تخمه آفتاب‌گردان و ۵۴ تن و ۸۰ کیلوگرم برنج خارجی و بدون مجوز احتکارشده را توقیف کردند. طبق بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس، ارزش ریالی محموله‌های کشف‌شده حدود ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است. به گفته سردار تقوی، رئیس پلیس خراسان رضوی در این عملیات، متهمان دستگیر شدند و در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سیزدهم فروردین
در این روز، مأموران انتظامی تایباد ضمن توقیف ۳۱ دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق موفق به کشف ۹۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند. این عملیات در مرز دوغارون انجام شد که در آن ۳۱ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قضایی، به دادسرا تحویل داده شدند.
همه کامیون‌های حامل گازوئیل قاچاق هم با دستور مقام قضایی، برای سیر مراحل قانونی، به پارکینگ منتقل شدند.
در سیزدهم فروردین حادثه‌ای جاده‌ای هم در نزدیکی شهرستان داورزن به وقوع پیوست که در آن یک خودرو پژو ۴۰۵ به علتی نامعلوم واژگون شد. در پی این حادثه، ۴ نفر مصدوم شدند که توسط عوامل امدادی راهی بیمارستان شدند.
کارشناس پلیس راه علت این حادثه را بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کردند.

چهاردهم فروردین
در پنجشنبه‌ای که گذشت، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان حین رصد میدانی یکی از مناطق مشهد، به یک دستگاه اتوبوس که در حال تخلیه تعداد زیادی کارتن بود مشکوک و برای بررسی بیشتر، وارد عمل شدند. مأموران در بازرسی از این خودرو سنگین، ۲۰۸۸ ماده ضدعفونی و هندآپ خارج از شبکه توزیع بازار را کشف و توقیف کردند.
در این عملیات، یک متهم دستگیر شد و در اختیار مقام قضایی قرار گرفت. ارزش این محموله به گفته کارشناسان پلیس، ۸۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.
مأموران انتظامی نیشابور هم در این روز یک سارق سریالی که مرتکب ۳۱ فقره دزدی از خودرو‌ها شده بود را دستگیر کردند. پلیس در بازرسی از مخفیگاه این متهم سابقه‌دار تعداد زیادی آچارآلات، مدارک شناسایی و ضبط و پخش خودرو کشف کرده است.
در بخش دیگری از این عملیات، یک مال‌خر اموال مسروقه نیز دستگیر شد و از مخفیگاه او هم لوازم مسروقه شامل باتری و ضبط و پخش کشف گردید. تحقیقات در‌این‌باره ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->