استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

موج کاهش دستمزد فوتبالیست‌ها به ایران نرسید

  • کد خبر: ۲۲۷۸۹
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
موج کاهش دستمزد فوتبالیست‌ها به ایران نرسید
وقتی خون بازیکنان ایرانی از مسی و رونالدو سرخ‌تر می‌شود.
احسان سرفرازی - جـــذاب‌تریـــن و پرتماشاگرترین ورزش دنیا هم این روز‌ها تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و تمامی مسابقات ملی و باشگاهی سراسر جهان تعطیل شده‌اند. تحت‌تأثیر این ویروس منحوس جهان حدود ۲ ماه بدون فوتبال را سپری کرده و درآمد باشگاه‌ها و لیگ‌های معتبر جهان کاهش پیدا کرده است.
 
در چنین شرایطی بیشتر باشگاه‌ها خواهان کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان خود تا ۷۰ درصد در روز‌های تعطیلی و انتشار این ویروس شده‌اند، اما در ایران هیچ خبری از این موضوع نیست! درحالی‌که حتی لیگ برتر انگلیس که گفته می‌شود تجاری‌ترین لیگ فوتبال جهان است نیز خواهان کاهش دستمزد بازیکنان شده است و وزیر بهداشت انگلیس از بازیکنان لیگ جزیره درخواست کرد تا دستمزدشان را در ایام تعطیلات کاهش دهند، در فوتبال ایران که مدعی حرفه‌ای‌گری هم هست، شاهد یک سکوت عجیب از سوی باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان و حتی مدیران عامل در این رابطه هستیم! انگار نه انگار فوتبال باشگاهی ایران بیش از یک ماه است که تعطیل شده است و تیم‌ها حتی تمرین هم نمی‌کنند. هیچ‌کس حاضر نشده است درباره کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران سخنی بر زبان بیاورد. هیچ مربی و بازیکن و حتی مدیرعامل باشگاهی به روی خود نمی‌آورد که باید در این وضعیت سخت اقتصادی کشور اقدامی عملی نه شعاری برای کاهش دستمزد‌ها و کاهش هزینه‌های باشگاه در این روز‌های تلخ کرونایی انجام بدهد! بازیکنانی که تنها کافی است چند روز از دریافت نکردن مطالباتشان طی شود تا نشان دهند برای اعتصاب و مصاحبه علیه مدیران باشگاه می‌توانند از مشابه اروپایی تقلید کنند، به روی مبارکشان نمی‌آورند.
 
این در حالی است که بسیاری از تیم‌ها و بازیکنان در سایر کشور‌های جهان به‌صورت داوطلبانه خواهان کسر قرارداد و حتی کمک به سود کرونایی‌ها شده‌اند. بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا پیشنهاد بخشش ۷۰ درصد از دستمزد ۳ ماه آینده خود را به ریاست این باشگاه ارائه کردند تا او بتواند حقوق کارمندان آبی‌اناری‌پوشان را پرداخت کند. باشگاه اتلتیکومادرید و اسپانیول در اسپانیا و برخی باشگاه‌ها در کشور‌های انگلیس و ایتالیا نیز همچون بارسا به کاهش دستمزد‌های ماهیانه خود در ماه‌های جاری میلادی اقدام کردند تا مسئولان را در مسیر عبور از رکود اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا کمک کنند.
 
در لیگ قطر هم که تقریبا تمام پول و هزینه‌هایش از سوی دولت قطر به‌طور غیرمستقیم تأمین می‌شود، مسئولان خواهان کاهش دستمزد بازیکنان لژیونر در لیگ ستارگان قطر شده‌اند. حتی برانکو، سرمربی اسبق پرسپولیس که اکنون سرمربی تیم ملی عمان شده است، به دلیل انتشار ویروس کرونا به‌طور خودجوش بخشی از دستمزدش را به فدراسیون فوتبال این کشور بخشید! به نظر می‌رسد بهتر است فدراسیون و سازمان لیگ حداقل به‌صورت مشورتی هم که شده به باشگاه‌ها بگویند که برای کاهش هزینه‌های این فصل مثل تمام فوتبال جهان و باشگاه‌های بزرگ دنیا دستمزد بازیکنان و مربیان خود را در روز‌های کرونایی و تعطیل کم کنند.
 
به نظر می‌رسد در این روز‌هایی که فوتبال و مسابقات و حتی تمرینات تیم‌ها تعطیل است، باشگاه‌ها و نهاد‌های مربوط مثل وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به مسئله کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان به‌طور جدی ورود کنند. قطعا خون بازیکنان فوتبال باشگاهی ایران از مسی و رونالدو رنگین‌تر نیست و قطعا مهارتشان در فوتبال هم از آن‌ها بیشتر نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->