اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود
سرخط خبرها

۱۸۰۰ میلیارد برای حوزه فرهنگی مناطق کم‌برخوردار

  • کد خبر: ۲۲۸۱۰۱
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
۱۸۰۰ میلیارد برای حوزه فرهنگی مناطق کم‌برخوردار
رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با نگاه حمایتی شورای ششم، امسال ۱۸۰۰میلیارد تومان از منابع شهرداری مشهد را به حوزه فرهنگی حاشیه شهر اختصاص داده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان‌عسکری با بیان اینکه در شهر‌های بزرگ، با پدیده اجتماعی و زیستی همراه هستیم که از قاعده‌های استاندارد زندگی شهری برخوردار نیست، اظهار کرد: امروز شاهد کوچ افراد از نقاط‌برخوردار به کم برخوردار یا همان حاشیه کلان‌شهرها، شهر‌های بزرگ کشور هستیم که قواعد واقعی زندگی شهری در آنها حاکم نیست.
وی گفت: ساکنان این مناطق از حیث شهرسازی، فرهنگی، حقوقی، اجتماعی و خدماتی از سطح خدمات مطلوبی برخوردار نیستند.

معضل قدیمی حاشیه‌نشینی در مشهد

طهوریان‌عسکری افزود: حاشیه‌نشینی سال‌هاست گریبان‌گیر مشهد شده و با توجه به تفاوت این شهر با سایر شهرها، ستاد سامان‌دهی حاشیه شهر با محوریت نماینده ولی فقیه شکل گرفته است و دستگاه‌های مختلف عهده‌دار مسئولیت شده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه سازمان بازآفرینی کشور از نظر ساختاری، به مسائل حاشیه کلان‌شهر‌های کشور می‌پردازد، تصریح کرد: امروز در مشهد، ۶۹ محله هدف بازآفرینی داریم که این محلات نوک پیکان خدمت و مدنظر دستگاه‌های خدمات‌رسان هستند.

۸۰ محله حاشیه‌نشین در مشهد

طهوریان‌عسکری گفت: با نگاه حمایتی شورای ششم، یازده محله دیگر هم به این محلات اضافه شد و خدمات‌رسانی ویژه به هشتاد محله را در دستورکار داریم.

وی با بیان اینکه مثلث مجلس، دولت و مدیریت شهری می‌تواند در این‌باره تصمیمات جامع و کاملی بگیرد، اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح‌ها و لوایح حمایتی، دولت با توجه ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیریت شهری با قانون‌گذاری مناسب و نقش‌آفرینی در حوزه اجرا باید نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشند. 

وی در ادامه گفت: هزینه نگهداشت شهر و حفظ شرایط کنونی، نیازمند ۱۳هزارمیلیاردتومان است و از سوی دیگر، حدود ۱۰هزارمیلیاردتومان سالانه هزینه اقدامات اجرایی جاری خود می‌کند. طهوریان عسکری افزود: بودجه عمرانی حاشیه شهر، از ۲هزارو۲۰۰ میلیاردتومان سال ۱۴۰۰، طی سه سال به ترتیب به ۴هزارو۷۰۰ میلیارد تومان، ۵هزارو۶۰۰ میلیاردتومان و امسال هم به ۷هزارو۸۰۰ میلیاردتومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این در شرایطی است که کل درآمد شهرداری از محل عوارض پلاک‌های واقع در این پهنه‌ها، ۳۰۰ میلیاردتومان است و فقط حدود ۱۰درصد آن سالانه محقق می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه کمان حاشیه شهر مشهد از طُرق شروع می‌شود و تا آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی امتداد پیدا می‌کند، گفت: برای این کمان، چندین پروژه اجرایی و عمرانی اعم از تقاطع‌های غیرهم‌سطح، بوستان‌های مختلف و ... تعریف کرده‌ایم.

افتتاح پروژه‌های بزرگ برای حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: از جمله پروژه‌های در دست اقدام شهرداری در حاشیه شهر که به زودی بهره‌برداری می‌شود، بولوار قمربنی‌هاشم (ع)، پل دوم سرخس، بولوار کرامت و بازگشایی بهمن ۴ است.
طهوریان‌عسکری یکی از نقیصه‌های جدی را نبود مدیریت یکپارچه و واحد شهری دانست و گفت: حل‌وفصل مسائل، همه برعهده شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست و دستگاه‌های مختلفی باید نقش‌آفرینی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->