اطلاعات فصل هشتم کالاف دیوتی موبایل ۲۰۲۵ + معرفی گان و آیتم‌های جدید اعتراض کارمندان مایکروسافت به رابطه با اسرائیل و اخراج ۲ نفر از آن‌ها جمع کردن زباله، وظیفه جدید گارد ملی آمریکا در واشنگتن! FDA به ایمپلنتی که روماتیسم مفصلی را درمان می‌کند تاییدیه داد OpenAI مکالمات کاربران با ChatGPT را به پلیس می‌دهد توضیحات رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر تلگرام + فیلم ناتینگ از تصاویر عکاسان حرفه‌ای به‌جای نمونه دوربین فون ۳ استفاده کرده است ریلمی از دو گوشی هوشمند عجیب رونمایی کرد: یکی با باتری ۱۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دیگری با کولر! درخشش نخبه مشهدی در المپیاد جهانی نجوم | ارشیا میرشمسی با مدال طلا به شهرش بازگشت پیش‌بینی‌های هواشناسی چطور تهیه می‌شوند؟ + عکس معترض‌ترین کاربر اینترنت! یک تست جدید مبتنی بر گوشی هوشمند خطر ابتلا به دیابت را در ۱۰ دقیقه تشخیص می‌دهد تبلت گلکسی تب S10 لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت رئیس سابق طراحی گوگل می‌گوید همه شرکت‌های بزرگ درباره آینده اشتباه می‌کنند گزارش‌هایی از یک ویژگی جذاب در آیفون ۱۷ پرو: شارژ بی‌سیم ایرپاد و اپل واچ با گوشی مسائل مهم در هنگام خرید سیم کارت اختلال GPS چقدر به اقتصاد کشور خسارت زده است؟ تصویر گوشی ریلمی 15T لو رفت + مشخصات دانشمندان دستگاهی ساخته‌اند که گفتار درونی افراد را به صوت تبدیل می‌کند گوگل دیگر تبلت نمی‌سازد احتمال حضور هوش مصنوعی جمینای در نسخه بعدی سیری
سرخط خبرها

نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۲۸۱۰۳
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری در مشهد برگزار شد
نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم‌وفناوری شرق کشور، در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری با حضور جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم‌و‌فناوری شرق کشور، امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) و به‌میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست در خصوص پیشنهادات، برنامه‌ها و هم‌افزایی بیشتر دانشگاه‌های شرق کشور برای حضور در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور که قرار است به‌میزبانی دانشگاه تهران برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدا، حسین بذرافشان‌مقدم، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و حوزه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ادای خیرمقدم به حاضران در این نشست، گفت: پیرو درخواست وزارت علوم برای تشکیل نشست‌های بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری، این جلسه جهت گفتگو با همکاران ما در دانشگاه‌های شرق کشور برگزار شد تا سهمی در جهت‌گیری نظام آموزش عالی کشور داشته باشیم.

وی افزود: باور ما بر این است که با توجه به افزایش ضریب نفوذ تکنولوژی و ابزار‌های نوین در زندگی بشر، نظام آموزش عالی در کشور ما و در دنیا طی ۵ تا ۱۰ سال آینده دستخوش تحولات اساسی می‌شود و کشوری که بتواند دورنمای بهتری برای خود ترسیم کند، مسیر هموارتری را خواهد پیمود؛ لذا قبل از اینکه از آینده آموزش عالی تصویری شکل بگیرد و مجبور به اقتباس از سایر دنیا شویم، می‌توانیم با برگزاری چنین‌نشست‌های هم‌اندیشی، سهمی در افق جدید داشته باشیم.

بذرافشان‌مقدم خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در کشور اجتماعات مختلف علمی در ساحت‌های مختلف برگزار می‌شود، با وجود این، خلأ گفتگو‌های کلان در بین این اجتماعات دیده می‌شود و برای یافتن راه‌حلی پایدار و معقول، نیازمند برگزاری جلساتی با تشریفات کمتر و البته تأثیرگذارتر هستیم؛ لذا با دعوت از همکاران دانشگاهی خود، تلاش کردیم فضایی برای گفتگو فراهم کنیم.

در ادامه این نشست، حاضران به ارائه پیشنهادات و راهکار‌های خود پرداختند. نیاز به کار تیمی و تیم‌سازی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، لزوم تعیین سیاست‌گذاری‌ها و راهبرد‌های صحیح، لزوم توجه به جامعه هدف و نیاز‌های آن، لزوم ایجاد یک مرکز علمی برای مدیریت راهبری مرجعیت علمی در وزارت علوم، رفع فاصله زیاد بین آیین‌نامه‌های اجرایی و سیاست‌های بالادستی و لزوم بازنگری در آن‌ها، ضرورت عارضه‌یابی پیوسته نظام فناوری و نوآوری کشور، ضرورت ایجاد قطب‌های پژوهش انحصاری در حوزه فناوری‌های نوین در هر‌یک از استان‌ها، مرجعیت کم‌توجهی به مسائل مالی و نیاز‌های پژوهشگران، تشکیل صندوق نوآوری بین دانشگاه‌های مناطق کشور و... ازجمله مسائلی بود که در این نشست به آن‌ها پرداخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->